וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מלכיאלי: אם בג"ץ יפסול את מינוי דרעי - נבטל במהירות את עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 17:46

השר לשירותי דת אמר בריאיון ל-103FM כי חברותו של יו"ר ש"ס בממשלה היא "רצון העם", ושמירה על "חיי אדם" - וכי התערבות ביהמ"ש היא "פוליטית ושערורייתית". האזינו לריאיון

בצל הרפורמה המשפטית של שר המשפטים הנכנס יריב לוין, הכוללת שינויים רבים במערכת המשפט ואף פסקת התגברות, עתירת בג"ץ בגין מינוי של אריה דרעי לשר מעוררת סערה. ינון מגל וחיים לוינסון דנו על כך ב־103fm עם השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אשר הבהיר את עמדתו.

"זה לא נגד יו"ר התנועה שלי, זה נגד 2 וחצי מיליון איש שהצביעו לגוש הימין, נגד 400 אלף איש ששמו פתק של אריה דרעי בקלפי", הכריז השר מלכיאלי. "כשראש הממשלה אומר 'אני צריך את השר דרעי חבר קבינט בכיר בגלל הניסיון שלו', באים 11 שופטים מכובדים ככל שיהיו, שמעולם לא למדו באף בית ספר מהי סבירות גדולה או קטנה, והם אומרים 'לא סביר שהוא יהיה שר'. ביום חמישי הזה בית המשפט הולך לקבל החלטה פוליטית לפסול את השר דרעי מלכהן כשר. אתה תראה שבסופ"ש זו ההחלטה שלהם".

לאור אמירותיו תהו צמד המגישים מהו הוא בטוח כי בג"ץ יפסוק נגד מינויו של דרעי, והשר מלכיאלי השיב: "קודם כל אני יודע. אנחנו לא נוהגים לדמיין, זה הפסק שהם הולכים לתת. כשראש הממשלה מדבר שהוא צריך אותו בקבינט זה חיי אדם. מגיעים 11 שופטים ואומרים לך 'לא סביר שהוא יהיה'".

"מדינת ישראל הייתה לפני דרעי בקבינט ותהיה אחרי", תקף לוינסון, והשר מלכיאלי לא נשאר חייב: "ראש הממשלה שניהל קבינט אומר 'אני צריך אותו שם'. בית המשפט חושב כמוך ולכן אני אומר לך - זו החלטה פוליטית, שערורייתית. נציגי היועמ"ש באו לבית המשפט העליון ואמרו בקול ברור שלא היה משתמע מהשר דרעי שהוא הולך לפרוש בכנסת אחרי זה, וכשהשר דרעי הגיש מועמדות לא הלכו לבטל את עסקת הטיעון שהייתה. היה ברור לכולם".

מיכאל מלכיאלי במהלך דיון 40 חתימות במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר מיכאל מלכיאלי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עוד טען השר לשירותי דת כי "אמרנו בקול ברור ולא הסתתרנו, אמרנו 'הוא הולך לנהל את ש"ס'. ברגע שבית המשפט פוסל אותו בחמישי זו תהיה עילה הכי צודקת שעילת הסבירות תצטרך להתבטל בכנסת אבל כמה שיותר מהר. אתה יודע למה? כי זה חיי אדם, זה רצון העם, דמוקרטיה".

"אם הוא ייפסל תבטלו את עילת הסבירות?", ביקשו צמד המגישים להבין, והשר מלכיאלי הבהיר בנחרצות: "בוודאי".

תשובתו של השר מלכיאלי לא הביאה מנוח ללוינסון, שאף תהה האם כל הרפורמה המשפטית היא על יו"ר ש"ס. השר הדגיש כי "ממש לא. הרפורמה היא רפורמה שצריכים לעשות אותה, היא נכונה, עם ישראל הצביע על זה וגם ניצחנו על זה, לא מתנצלים. יחד עם זה נצטרך לזרז את נושא עילת הסבירות, דבר שיהיה נכון לדמוקרטיה, בשביל ליישם את רצון העם".

אריה דרעי שר הפנים הנכנס בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

לסיום, התייחס השר מלכיאלי לאמירותיו של השופט בדימוס דוד חשין, אשר טען כי פסקת התגברות נוגדת את רוח מגילת העצמאות: "אני חושב שזה לא כתוב במגילת העצמאות, במגילת העצמאות כתוב דברים על מדינה יהודית. עם כל הכבוד לשופט חשין, אני אומר לו - הלכנו לבחירות על הדבר הזה, לא מתנצלים שניצחנו. בע"ה ניישם את זה. בית המשפט שתפס פה צד פוליטי, אני אומר את זה בצער גדול, ויקבל החלטה פוליטית - זה לא מקובל עלינו".

"זה היה בתשדירי הבחירות, דיברנו על זה, כל המפלגות דיברו על זה, זה היה ברור. כל מפלגה לא הביאה את כל ההסכם הקואליציוני לפני הבחירות, בסוף ניצחנו על אג'נדה מסוימת", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully