וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף היא תקבל את מה שרצתה: מירי רגב לא התקפלה - אלא רק התחכמה

עודכן לאחרונה: 14.1.2023 / 13:16

על אף שנפסל המועמד שהציגה לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה, הוא יהיה המנכ"ל בפועל. בעוד כחצי שנה השרה תביא את המינוי שוב לאישור, ועד אז לא ברור אם עדיין תתקיים ועדת המינויים שרגב רוצה לבטל ואם בג"ץ יהיה רלוונטי לעתירות נגד המהלך

בווידאו: ח”כ מירי רגב בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

מירי רגב לא התקפלה. הכותרות הבוקר רק שירתו את המהלך שייצא לפועל, בעקבות התנגדות ועדת המינויים של שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. מירי רגב, פוליטיקאית מנוסה, פשוט התחכמה. אמנם משה בן זקן, שנפסל בידי ועדת המינויים בהיעדר כישורים מספקים וקרבה פוליטית רבה אליה, לא ימונה כרגע למנכ"ל משרד התחבורה בתואר, אבל הוא יהיה מנכ"ל המשרד בפועל.

רשמית מינתה רגב את בן זקן, שהיה ראש המטה שלה בקדנציה הקודמת במשרד, לממלא מקום המשנה למנכ"ל המשרד, תפקיד שבו הוא מחליף את מקורבה של מרב מיכאלי, עילם שגיא. גם שגיא היה מינוי פוליטי, והגיע לתפקיד ישירות מכהונה כיו"ר ועדת הביקורת של מפלגת העבודה. אבל בניגוד לבן זקן הוא הגיע לתפקיד עם ניסיון כלכלי עשיר משירות של 26 שנים בחיל האוויר, אותן סיים כראש מחלקת תקציבים של החיל, והקמת חברת סטארט אפ ועבודה כיועץ אסטרטגי וכלכלי באזרחות. שגיא גם לא היה מיועד בשום שלב לשמש כמנכ"ל המשרד, ומיכאלי הפעילה אותו בעיקר בטיפול בנושאים פוליטיים רגישים, כמו הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג.

חילופי שרות במשרד התחבורה - מירי רגב ומרב מיכאלי, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
תקבל בסוף את מה שרצתה. רגב/ראובן קסטרו

בן זקן לעומת זאת מתמנה מראש לממלא מקום המשנה למנכ"ל, חתיכת תואר, כדי להביא שוב את אישור מינויו כמנכ"ל בעוד חצי שנה. בינתיים, הוא יפעל רשמית לצידו של ממלא מקום המנכ"ל, אבנר פלור, הסמנכ"ל הבכיר במשרד. פלור צמח בשירות הציבורי והתקדם בו, ואינו מזוהה פוליטית, אבל נחשב למנהל מערכת ולאג'נדות של השרים המתחלפים במשרד. כך פעל תחת ישראל כ"ץ שקידם אותו, וגם רגב בקדנציה הקודמת, כמו גם בצלאל סמוטריץ' ומיכאלי.

"בן זקן שייכנס לתפקידו באופן מיידי, יכהן בהנהלת המשרד יחד עם ממלא מקום המנכ"ל אבנר פלור והשניים יוציאו לפועל את מדיניות השרה רגב", נאמר בהודעת המשרד הבוקר. "אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ"ל אולם לעת הזו, לאחר שהתברר כי בג"ץ צפוי לפסול את המינוי ובכך לפגוע בשמו הטוב של משה, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ"ל ואין לי ספק, שהוא עוד יוסיף ויתקדם בעשייה בשירות הציבורי בהמשך הדרך", צוטטה רגב.

עוד בוואלה!

רגב סיכמה עם רכבת ישראל: חלק מהעבודות בשבת יעברו ללילות באמצע השבוע

לכתבה המלאה
משה בן זקן, מועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. יח"צ,
הוא יהיה מנכ"ל משרד התחבורה בפועל. משה בן זקן/יח"צ

בעוד חצי שנה לא ברור אם תהיה עוד ועדת מינויים בנציבות שירות המדינה, שרגב כבר הכריזה כי תנסה לבטל, איך ייראה הייעוץ המשפטי לממשלה ואם בג"ץ עוד יהיה רלוונטי לעתירות נגד מינויו של בן זקן כמנכ"ל. סביר מאוד שרגב תצליח למנות את בן זקן רשמית לתפקיד. אבל תפקיד של מנכ"ל משרד ממשלתי אינו רק משרת אמון, אלא גם אחד עם מחויבות לציבור. בן זקן יצטרך לקבל החלטות שישרתו לא רק את האינטרסים הפוליטיים של שרת התחבורה, אלא גם של כלל הנהגים, הנוסעים וההולכים ברגל.

בן זקן יצטרך לטפל בין השאר בקידום פרויקט המטרו והרכבת הקלה, מול ראשי ערים מהימין ומהשמאל, בקידום הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג, שרגב הכריזה שיוקם בנבטים שבדרום, למרות שבדיקות אנשי המקצוע שנערכו גם בקדנציה הקודמת שלה במשרד הצביעו על עדיפות ברורה מבחינה כלכלית, תעופתית וביטחונית לרמת דוד. בן זקן יצטרך גם להתמודד מול המלחמה שעליה הכריזה רגב בנתיבי התחבורה הציבורית, שבלעדיהם תיתקע תנועת האוטובוסים עוד יותר, עוד נוסעים ינטשו אותם לטובת הרכב הפרטי, והפקקים רק יתארכו. "באנו למשול", הכריזה רגב, אבל במשרד התחבורה כל החלטה שאינה עניינית תורגש מיידית בידי הציבור והמצביעים. זה יהיה גם המבחן של המנכ"ל, ולא רק של השרה שמעליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully