וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד מינוי רגב למנכ"ל משרד התחבורה: "המועמד אינו כשיר למילוי התפקיד"

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 12:54

אחרי שוועדת המינויים מצאה כי מינויו של משה בן זקן לתפקיד עלול לפגוע בתפקוד המשרד, גם בהרב מיארה הביעה התנגדות למהלך. זאת, לאחר ששרה ביקשה לדון שוב בהליך, אך לא הצביעה על שינוי משמעותי. בינתיים, הדיון בנושא נדחה בשבוע

בווידאו: ח”כ מירי רגב בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הביעה היום (ראשון) את התנגדותה למינוי של מועמד השרה מירי רגב למנכ"ל משרד התחבורה. במכתב שהעבירה היועצת לשרי הממשלה נכתב כי מינויו של משה בן זקן כבר נבחן על ידי ועת המינויים, שמצאה כי אינו כשיר למילוי התפקיד. רגב אמרה בתגובה במהלך ישיבת הממשלה: "ועדות למינויים בכירים הפכו לוועדות למינויים פוליטיים. תם עידן הפקידים". בינתיים, הדיון בנושא נדחה בשבוע.

במהלך הישיבה המשנה ליועצת המשפטית, גיל לימון, הציג את המניעה המשפטית למינוי. רגב טענה כי ההחלטה של הוועדה לא היתה שבן זקן אינו כשיר אלא שחסר לו ניסיון במשרדים גדולים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדיון למינוי ואמר: מינוי פוליטי הוא ראוי ולפעמים אפילו חובה.

"עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות והמורכבות", הזכירה בהרב מיארה את נימוקי הוועדה. עוד הסבירה היועצת המשפטית לממשלה כי "לפי הדין, החלטת הוועדה היא בעלת משקל רב במיוחד, כמעט מכריע, ורק בהימצא טעם מיוחד בעל משקל מהותי, תהיה הצדקה לסטות ממנה - לאחר שהוועדה נדרשה לנושא בשנית, בהמשך לפניית נוספת של שרת התחבורה, ולא הוצבע על טעם מהותי לשינוי עמדתה, הרי שאין בסיס משפטי המאפשר את המינוי בניגוד לעמדתה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"אין בסיס משפטי המאפשר את המינוי". בהרב מיארה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הגישה בהרב מיארה לבג"ץ את התנגדותה למינוי של יו"ר ש"ס לשר, ודרשה לבטלו. לטענתה, המינוי "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות", בעקבות הרשעותיו האחרונות של דרעי, ואלו שכבר ריצה בגינן עונש מאסר.

בהחלטתה נתנה בהרב מיארה משקל נמוך לכך שדרעי ביצע עבירות שחיתות שלטוניות בעבר. "מצד שני, ניתן משקל לכך שאין מדובר 'מעידה חד פעמית', אלא בדפוס חוזר של ביצוע עבירות, רובן במהלך כהונה בתפקיד ציבורי באופן המלמד על יחסו לשלטון החוק", כתבה היועצת המשפטית בנימוקיה. "ההחלטה למנות את דרעי לשר אינה נותנת משקל לחומרה של מצב שבו חבר כנסת עובר פעם נוספת עבירות שיש עמן קלון, ואינה מבטאת את משקלם הכבד של שיקולי טוהר מידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully