וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דיון עם בן גביר: המשטרה מזהירה מ"הפרות סדר" בהפגנות בשבת

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 21:22

בתום הערכת מצב עם השר לביטחון לאומי, הוציאה המשטרה הודעה שלפיה מ"תמונת המודיעין" עולה שיש חשש להפרות סדר. "זכותו של כל אזרח למחות, אך לא נאפשר הפרה של הסדר הציבורי או הצגת סמלים נאציים". הדגלים השחורים: "ניסיון מחפיר לדה-לגיטימציה ציבורית למחאה דמוקרטית"

בווידאו: מהומה בדיון בוועדת החוקה על המהפכה המשפטית, מיקרופונים של חברים באופוזיציה הושתקו/ערוץ כנסת

המשטרה אמרה היום (חמישי) כי קיים "חשש להפרות סדר" בהפגנות הצפויות בשבת נגד הממשלה והתכנית המשפטית שהיא מקדמת. זאת לאחר דיון הערכת מצב עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שדרש השבוע שהמשטרה תפעיל יד קשה יותר נגד המפגינים.

המשטרה אמרה כי היא "תבטיח קיומה של המחאה" וכי "זו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו, זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית", אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר. עוד נמסר כי "על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה המשטרה וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק".

הפגנת מחאה נגד המהפכה המשפטית של נתניהו, מוזיאון ת"א, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
באופוזיציה מזהירים כי בן גביר הופך את המשטרה לפוליטית. ההפגנה נגד הממשלה בתל אביב, שבת/ראובן קסטרו

המשטרה מסרה כי היא השלימה את היערכותה המבצעית לקראת ההפגנות שאמורות להתקיים בתל אביב ובירושלים. לדבריה, כוחותיה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים ולשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי.

"המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אולם היא לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים. משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק", נמסר בהודעת המשטרה.

בתגובה להודעת המשטרה, ארגון הדגלים השחורים אמר כי זה "ניסיון מחפיר לעשות דה-לגיטימציה ציבורית למחאה דמוקרטית". עוד נמסר כי נראה כי "רוחו של העבריין המורשע בן גביר שורה על המשטרה שמנסה לעשות דה-לגיטימציה למחאה דמוקרטית ולצייר אותה כאלימה. אני קוראים לציבור הרחב להגיע ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית ולהתעלם לחלוטין משקרי המשטרה, נזכיר למפכ"ל ולדובר המשטרה כי הם עובדים תחת החוק ולמען הציבור והם אינם משרתיו של בן גביר".

עוד בוואלה!

עורכי דין הפגינו נגד התכנית המשפטית: "נפעל במסגרת החוק נגד הצעדים המזיקים האלו"

לכתבה המלאה

גנץ: "אגיע להפגנה בכיכר הבימה"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע הערב כי ישתתף בהפגנה במוצאי שבת בכיכר הבימה. "הכוונות של הקואליציה ונתניהו לבצע הפיכה משטרית, באופן מהיר ובהול, תוך פגיעה בערכים הבסיסיים ביותר של מגילת העצמאות וסירוב להידברות למען הסכמות רחבות - מסוכנת למדינת ישראל", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו. "הושטנו יד להידברות, והיא עודנה מושטת - אך לא נוותר וניאבק בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הצעדים הקיצוניים האלו. אני קורא לכם להגיע במוצ"ש לרחבת הבימה עם דגלי ישראל, לנהוג לפי חוק, ללא שלטים מסיתים, ולא להיגרר לפרובוקציות שרק יפגעו במאבק. זהו לא מרי אזרחי - זו חובה אזרחית". גם חברו למפלגה, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, הודיע שיגיע להפגנה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר אתמול בריאיון לחדשות 13 שלא ישתתף בהפגנות, אך חברי כנסת ופעילים מ"יש עתיד" כן צפויים להגיע. מוקדם יותר השבוע לפיד הציע לראשי מפלגות האופוזיציה להצטרף ביחד להפגנות, אך ראשי המחאות האזרחיות העבירו מסרים נגד השתתפות של פוליטיקאים וביקשו לשמור על חזית אזרחית בהפגנות. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי צפויה להשתתף בהפגנה כמו בשבוע שעבר אך לא לנאום, וגם יו"ר רע"ם מנסור עבאס שוקל להגיע וקרא לציבור הערבי להשתתף במחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully