וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב סיכמה עם רכבת ישראל: חלק מהעבודות בשבת יעברו ללילות באמצע השבוע

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 17:48

לפי גורמים שנכחו בפגישה במשרד התחבורה, עבודות הרכבת שהן בגדר "פיקוח נפש" יבוצעו בשבת על ידי עובדים שאינם יהודים. "לא תהיה פגיעה בסטטוס קוו" שבו וחזרו על דבריה של השרה, שבתחילת השבוע הונחתה על ידי נתניהו "לטפל" בדרישת יהדות התורה להפסיק את העבודה בשבתות

בווידאו: ח”כ מירי רגב בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

שרת התחבורה מירי רגב סיכמה היום (רביעי) עם בכירי רכבת ישראל וגורמי מקצוע במשרדה, על צמצום עבודות הרכבת בשבתות. לפי הסיכום, חלק מהעבודות בשבת יועברו ללילות בימי חול. לפי גורמים שנכחו בפגישה, "לא תהיה פגיעה בסטטוס קוו, ועבודות שהן בגדר 'פיקוח נפש' יבוצעו בשבת על ידי עובדים שאינם יהודים".

מדובר בפגישה שניה בתוך שבוע, בה השתתף גם סגן שרת התחבורה, אורי מקלב מיהדות התורה. זאת, לאחר שרגב הנחתה מוקדם יותר להכין תוכנית לצמצום היקף העבודות, בהתאם לדרישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובעקבות פנייה של יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף, שהתנגד לעבודות בשבת.

רגב הבהירה מוקדם יותר כי "לא יהיה שינוי בסטטוס קוו", ואמירתה זו תעמוד כעת למבחן גם מול השותפה החרדית הבכירה בקואליציה.

מירי רגב ובכירי רכבת ישראל בדיון במשרד התחבורה, 11 בינואר 2023. ללא, צילום מסך
רגב ובכירי רכבת ישראל, בדיון היום/צילום מסך, ללא

כמו כן, במהלך הפגישה ציין גם סגן השר מקלב כי הסטטוס קוו יישמר בקפידה. לאחר מכן הבהיר מקלב כי שהעבודות לא יבוצעו בשבת הציגה הרכבת תוכנית בה העבודות יתפזרו על פני ימי השבוע ללא פגיעה בשירות. סגן השר מקלב הודיע לאנשי הרכבת בדיון כי יעקוב מידי שבוע אחר העבודות המבוצעות בכדי לוודא "שאין פגיעה בכבודה של השבת" ודרש מאנשי הרכבת להציג מדי תקופה את תוכניות העבודה.

בפגישה הקודמת הבהירו בכירי רכבת ישראל כי חלק מהעבודות שנערכות בשבת הן "עבודות בטיחות", כמו זו שנערכה במהלך השבת האחרונה, ורגב ביקשה כי התוכנית תתמקד בצמצום עבודות שסובלות דיחוי. ח"כ מקלב לעומתה זעם ודרש ש"לא יבוצעו כלל עבודות בשבת" אך גורמים שנכחו בפגישה הבהירו לו כי "הדבר לא אפשרי".

בכירי הרכבת אף הבהירו כי לא היה שינוי בתקופה של השרה מיכאלי לתקופה הנוכחית וקצב העבודות לא השתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully