וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב הנחתה להכין תכנית לצמצום עבודות הרכבת בשבת

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 20:14

הנחיתה של שרת התחבורה נמסרה לבכירי רכבת ישראל במהלך ישיבה שכונסה בהוראת רה"מ נתניהו ולאחר דרישת יהדות התורה. במהלך הפגישה הבהירו הבכירים כי חלק מהעבודות שנערכות בשבת הן "עבודות בטיחות". רגב ביקשה כי התוכנית תתמקד בצמצום עבודות שסובלות דיחוי

בווידאו: נתניהו: הטענה שהרפורמה היא סוף הדמוקרטיה - משוללת כל יסוד/רוני כנפו

שרת התחבורה מירי רגב הנחתה הערב (ראשון) את בכירי רכבת ישראל להכין עד סוף השבוע תוכנית לצמצום עבודות בשבת - כך לפי שני גורמים שנכחו בפגישה שהתקיימה במשרד. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח איתה, וביקש ממנה "לטפל" בדרישתו של יו"ר יהדות התורה השר יצחק גודלקנופף להפסיק את עבודות הרכבת בשבת. נתניהו עדכן על כך בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה מוקדם יותר. לפני הפגישה אמרו בסביבתה של רגב כי "לא יהיה שינוי בסטטוס קוו והעבודות החשמל ברכבת יסתיימו כמתוכנן". לטענתם, העבודה הספציפית שבוצעה בשבת האחרונה "נגעה לחיי אדם", והייתה בגדר פיקוח נפש שהצריך את קיומה אך לא סיפקו פרטים על כך.

במהלך הפגישה הבהירו בכירי רכבת ישראל כי חלק מהעבודות שנערכות בשבת הן "עבודות בטיחות", כמו זו שנערכה במהלך השבת האחרונה, ורגב ביקשה כי התוכנית תתמקד בצמצום עבודות שסובלות דיחוי. סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה שנכח במפגש זעם ודרש ש"לא יבוצעו כלל עבודות בשבת" אך גורמים שנכחו בפגישה הבהירו לו כי "הדבר לא אפשרי". נוכח כך, הנחת העבודה כי "הסטטוס קוו יישמר" ולא יהיו שינויים משמעותיים. בכירי הרכבת אף הבהירו כי לא היה שינוי בתקופה של השרה מיכאלי לתקופה הנוכחית וקצב העבודות לא השתנה. בתום הפגישה סוכם כי רכבת ישראל תציג לשרה עד לסוף השבוע פתרונות לצמצום העבודות בשבת.

העבודות ברכבת שעוררו את המחלוקת היום היו על המסילה בנתיבי איילון בתל אביב, בקטע שבין תחנת סבידור לתחנת הרצליה, שהתרחשו בשבת האחרונה. מדובר בעבודות אחזקה שניתן לבצע רק כשהמסילה מושבתת מתנועה, ומתווספות לאלה שעליהן הכריזה בשבוע שעבר הרכבת כחלק מהשלמת החשמול של מסילת פלשת בין אשקלון ורחובות.

תיעוד מתוך הפגישה של רגב, בכירי רכבת ישראל וסגן השר אורי מקלב מיהדות התורה. ללא, יקי אדמקר
הפגישה במשרד התחבורה, הערב/יקי אדמקר, ללא

בעקבות המשך העבודות, שלח גולדקנופף מכתב לרגב, בו קרא לה "להיכנס לעובי הקורה בכדי לעצור את העבודות בשבת לאלתר". במכתב, שנשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראשי מפלגות הקואליציה, כתב גולדקנופף כי העבודות "אינן עונות כלל להגדרה של פיקוח נפש" והבהיר, "לא נוכל להשלים עם מצב זה".

שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי הזהירה כי עצירת עבודות הרכבת בשבת תוביל לפגיעה בציבור הנוסעים. "כשרת התחבורה קיבלתי החלטה דווקא להגביר את העבודות בשבת. ככה סיימנו חלק גדול מפרויקט חשמול הרכבות מוקדם מהצפוי, והרכבות לצפון חוזרות", מסרה. "קוראת לרגב לא להיכנע לדרישות ההזויות של גולדקנופף".

עוד בוואלה!

עבודות הרכבת נמשכו בשבת; גולדקנופף לשרת התחבורה: "לא עונה להגדרה של פיקוח נפש"

לכתבה המלאה
מירי רגב בדיון הוועדה לחקר אסון מירון, 24 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא יהיה שינוי בסטטוס קוו". רגב/פלאש 90, יונתן זינדל
יצחק גולדקנופף, שר השיכון, ישיבת הממשלה השנייה. ינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"אינן עונות כלל להגדרה של פיקוח נפש". גולדקנופף/פלאש 90, יונתן זינדל

גם במצב הנוכחי בו העברת חלק מהעבודות לסופי השבוע, בנוסף להשבתת הרכבת בשעות הלילה באמצע השבוע מביא למצב בו נפגעים הנוסעים בקו העמוס ביותר של הרכבת - תל אביב חיפה. על פי לוח הזמנים הנוכחי, אמור פרויקט החשמול כולו להסתיים בשנת 2025. לשינוי במצב וקצב העבודות ישנה השלכה אחת ישירה - הארכת משך הזמן לחשמול המסילות. על כן, המשמעות היא הרחבת הפגיעה בתושבי הפריפרייה הצפונית, המשך העומסים בכבישים ופגיעה ביכולת של הרכבת להעביר את צי הרכבות שלה לכלים חשמליים שקטים, ירוקים, אמינים ומדוייקים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully