וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' חתם על צו לעיקול כספי הרשות הפלסטינית והעברתם למשפחות נפגעי טרור

ינון שלום יתח

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 19:09

במעמד האירוע בו חתם על הצו, האשים שר האוצר את הממשלה הקודמת שמנעה את הצעד עוד קודם, זאת על אף ש"אין ולא הייתה לרגע בעיה משפטית" לעשות זאת. "זה יום חשוב למוסר, למלחמה בטרור, אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הטרור"

סמוטריץ' בפתח ישיבת סיעתו: "ההחלטות של הממשלה היוצאת הביאו לעליית מחירים"/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה חתם לראשונה על צו עיקול כספי הרשות הפלסטינית והעברתם למשפחות נפגעי טרור. "אחד המאבקים הצודקים", אמר באירוע שהתקיים בלשכת שר האוצר בירושלים, ובו השתתפו גם נציגי משפחות נפגעי טרור. "צעד שמדינת ישראל הריבונית הייתה צריכה לעשות לפני המון זמן. זה יום חשוב למוסר, למלחמה בטרור, אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הטרור". לדבריו, על פי הצו, יקוזזו 138 מיליון שקלים מהרשות הפלסטינית.

בנאומו האשים את הממשלה הקודמת ש"מנעה בכל דרך את הצעד הראוי הזה". לטענתו, "אין ולא הייתה לרגע בעיה משפטית" לקזז את הכסף, ואף כי "בית המשפט הורה לממשלה הקודמת לקזז" אותו, היא סירבה לעשות זאת. עוד אמר כי הוא לא מכיר "גורם אחד בינלאומי שמסוגל לגנות את המאבק".

"אין מצב שביד אחת הרשות תהיה פרטנר שמקבל כספים, וביד השנייה תעודד ותקדם הריגת אזרחים ישראלים. ככל שהיא תקדם טרור - אין לי אינטרס לדאוג שהיא תתקיים", אמר.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את נפגעי הטרור מהלינץ' ברמאללה באינתיפדה השנייה, בירכה על ההחלטה ואמרה כי "קורבנות הטרור מודים לשר האוצר שהחליט לעצור את עינוי הדין שעוברות המשפחות, ומעתה יקבלו את כספי הפיצויים המגיעים להם. זהו הצעד המתבקש והצודק ביותר למימוש פסק הדין ההיסטורי שניתן בתיק נורז'יץ וקורבנות רבים אחרים נגד הרשות הפלסטינית אשר נמצאה אחראית לפיגועי האינתיפאדה השנייה. כולנו תקווה כי קיזוז זה יהיה הסנונית הראשונה ויתקיים גם בתיקים אחרים הנמצאים לפתחה של ממשלת ישראל בנושא. הגיע הזמן כי מי שמממן טרור יתחיל לשלם על כך".

בצלאל סמוטריץ' נכנס לתפקיד שר האוצר. רפי בן חקון, לע"מ,
"אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הטרור". סמוטריץ'/רפי בן חקון, לע"מ

בשבוע שעבר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להטיל סנקציות על הרשות הפלסטינית, בעקבות פנייתה לבית הדין הבינלאומי בהאג. ההחלטה קבעה שישראל תעביר 139 מיליון שקלים מכספי הרשות לנפגעי טרור ויחול קיזוז מידי מתשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022 בהתאם לדוח מערכת הביטחון. כמו כן, יוקפאו תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C עקב ניסיונות השתלטות לא חוקיים של הרשות - בניגוד להסכמים הבינלאומיים, ישללו הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל וינקטו פעולות מול ארגונים ביו"ש שמקדמים פעילות טרור, לרבות פעילות מדינית-משפטית נגד ישראל בכסות של פעילות הומניטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully