וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הכריז על המהפכה: שר המשפטים לוין ונשיאת העליון חיות נפגשו

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 19:22

פגישתם של שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון מתקיימת על רקע הסערה הציבורית סביב הרפורמה במערכת המשפט אותה הציג הראשון בשבוע שעבר, שכוללת צעדים שמטרתם לצמצם את כוחות של בית המשפט. בלשכת השר לא התייחסו לתוכן הפגישה

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

שר המשפטים יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נפגשו היום (ראשון) לראשונה לפגישת היכרות בלשכתה בבית המשפט העליון בירושלים. זאת על רקע הסערה הציבורית שהתעוררה סביב הרפורמה במערכת המשפט אותה הציג לוין בשבוע שעבר. בלשכת השר לא התייחסו לתוכן הפגישה.

התוכנית שהציג לוין ביום רביעי כוללת כמה צעדים שמטרתם בין היתר לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון: אישור פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, חיזוק כוחם של הפוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות והגדרה מחודשת של מעמד היועצים המשפטיים לשרים.

יריב לוין בהתכנסות ממשלת ישראל ה37 בבית נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
לראשונה מאז הציג את הרפורמה - יפגש עם נשיאת בית המשפט העליון. לוין/ראובן קסטרו

רבים הביעו התנגדות לשינויים אותם הציג לוין, בהם מוסדות ציבוריים ואלפים שיצאו להפגין נגד הרפורמה בתל אביב אמש. גם בממשל האמריקני נשמעו מסוייגים מהשינויים.

מוקדם יותר היום פרסמו דיקני הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות ובמכללות גילוי דעת בו התריעו מפני איומים על צביונה הדמוקרטי של ישראל ועל עקרונות היסוד של שיטת המשפט שלה. "מסתמן שהממשלה החדשה מבקשת לבצע שינוי קיצוני במבנה החוקתי של מדינת ישראל ובמערכת המשפט שלה. זאת, באופן שיסיר מעל הממשלה והכנסת מנגנונים חשובים של איזון, בקרה ובקורת, הנדרשים והמתקיימים בכל מדינה דמוקרטית הפועלת על פי עקרונות של הפרדת הרשויות. שינוי קיצוני זה עלול לפגוע בכל אחת ואחד מאיתנו", כתבו.

עוד בוואלה!

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט

לכתבה המלאה
אסתר חיות. אבשלום ששוני, פלאש 90
חיות/פלאש 90, אבשלום ששוני

בשבוע שעבר תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד את התוכנית של שר המשפטים החדש. "מה שיריב לוין הציג זה לא רפורמה משפטית, זה מכתב איום", אמר. "הם מאיימים להרוס את כל המבנה החוקתי של מדינת ישראל. אני מודיע כאן ועכשיו: ביום שנחזור לשלטון, כל השינויים האלה יבוטלו. תבוטל רפורמת ההפקרות, תבוטל פסקת הסחטנות, שופטים לא ייבחרו בידי פוליטיקאים מושחתים שרוצים שיסגרו להם תיקים", המשיך לפיד. "אנחנו נלחם נגד הטירוף הזה בכל כוחנו, אבל גם אם הוא יעבור, זה לא סוף פסוק. נמשיך להלחם, נחזור, נבטל הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully