וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בת"א נגד הרפורמה להחלשת מערכת המשפט: "מרגישים בסכנה"

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 3:14

המונים התאספו בכיכר הבימה במחאה על התוכנית שהציג שר המשפטים לשינוי מערכת המשפט. שתי צעדות יצאו מהכיכר, אחת לכיוון מוזיאון ישראל. "ארגון פשע השתלט על המדינה", קראו המפגינים

הפגנת הזעם בתל אביב/רוני כנפו

אלפים התכנסו הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על הרפורמה במערכת המשפט שהציג השבוע שר המשפטים יריב לוין. המפגינים קראו "הון שלטון עולם תחתון", ובמקום הונפו דגלי ישראל ודגל פלסטין, לצד שלטים שעליהם מוצב ראשו של לוין יחד עם סמל היחידה הנאצית האֶס אֶס.

בהמשך הערב המפגינים יצאו בשתי צעדות מהכיכר, אחת לכיוון מוזיאון ישראל - שם תהיה גם במה ונואמים שמאורגנת על ידי תנועת "עומדים ביחד" וארגונים נוספים.

הצעדה השנייה שיצאה מאוחר יותר היא צעדת לפידים נגד הממשלה, במטרה להעביר מסר לממשלה כי תיתקל בהתנגדות מצידם לפעולותיה.

התוכנית שהציג לוין ביום רביעי כוללת כמה צעדים שמטרתם בין היתר לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון: אישור פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, חיזוק כוחם של הפוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים, ביטול עילת הסבירות והגדרה מחודשת של מעמד היועצים המשפטיים לשרים.

הפגנת מחאה נגד המהפכה המשפטית של נתניהו, אבן גבירול, ת"א, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
הבימה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת מחאה נגד המהפכה המשפטית של נתניהו, מוזיאון ת"א, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
הפגנת מחאה נגד המהפכה המשפטית של נתניהו, מוזיאון ת"א, 7 בינואר 2022/ראובן קסטרו
הפגנת מחאה נגד המהפכה המשפטית של נתניהו, כיכר הבימה, 7 בינואר 2022. אורי סלע
סמל האס אס. הבימה, הערב/אורי סלע

"אני חלק ממארגנות 'הדגלים הגאים', שרותמת את הקהילה להתנגד למה שקורה בשלטון. אנחנו מרגישים בסכנה. לכל האזרחים, אבל במיוחד לקהילה", אמר אמיר בן ה-49 מתל אביב שהניף את דגל הגאווה. מפגינים רבים אחרים אחזו בדגלי ישראל ובשלטי הארגונים המובילים את המחאה, כשהבולט בהם הוא "עומדים ביחד".

"ארגון פשע השתלט על המדינה", נכתב על אחת הכרזות, ועל אחרת: "קומו מהספה, נהיה מסוכן פה". אמיר הוסיף והסביר את המניע ליציאה למחאה. "אם לא ירסנו את הממשלה היא תיכנס בנו ב-200 קמ"ש. לא משנה איזו מפלגה. אם מישהו רוצה להחליש את מי שמרסן - זה מפחיד".

הפגנת מחאה נגד המהפכה המשפטית של נתניהו, כיכר הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ההפגנה בכיכר הבימה/ראובן קסטרו

מתנועת עומדים ביחד, מארגני הצעדה, נמסר: "הגורמים הקיצוניים והמסוכנים בממשלה החדשה שהוקמה, מתכננים כבר איך לפגוע בכולנו: איך להעמיק את האפליה הגזענית כלפי האזרחים הערבים, איך לקצץ בתקציבים החברתיים, איך להפלות על רקע מגדרי ומיני. לא נשב בבית בחיבוק ידיים ולא נתמכר לייאוש ולתסכול. איפה שיש מאבק - יש גם תקווה. ואנחנו נצא למאבק על הבית של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully