וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעון התחמם, נפל על דיאורדורנט - שהבעיר גזיה: כך התפוצץ החדר בבסיס

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 22:37

חדרם של שני מפקדי סיירת חרוב מחטיבת כפיר נשרף אתמול בפיצוץ שהתרחש בחדרם. הכוחות שללו מיד אפשרויות של טרור או רימון. לפי התחקיר שנעשה בצה"ל, הסיבה הייתה בכלל גזיה שהונחה בחדר. "ייצא תחקיר מסודר בנושא עם לקחים ומסקנות כדי למנוע מקרים דומים", הסביר גורם צבאי

פיצוץ בחדר בסיירת חרוב. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תיעוד מזירת הפיצוץ, אמש/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם צבאי מחטיבת כפיר עדכן היום (שלישי) כי מחקירת מקרה הפיצוץ שאירע אתמול במגורי בסיס צבאי, נמצא כי הגורם לו הינו גזיה להכנת קפה שהייתה בחדר. "מבדיקה של מומחה התברר כי שעון קיר שהתחמם כנראה ונפל על מיכלי דיאודורנט, היה פיצוץ ראשון ולאחר מכן פיצוץ נוסף כתוצאה מהתפוצצות של ה'גזיה'. אירוע בטיחותי", הסביר הגורם. "ייצא תחקיר מסודר בנושא עם לקחים ומסקנות כדי למנוע מקרים דומים".

הפיצוץ שהתרחש אתמול היה בחדרם של שני מפקדים של סיירת חרוב, וגרם לפציעתם באורח קל. מעדי ראייה למקרה נמסר כי הפיצוץ היה רחב היקף, וגרם לקירות החדר להתמוטט. "נשמעו במתחם מספר פיצוצים. החיילים רצו אל המכולה שמשמשת מקום מגורים של מפקד הפלוגה", סיפר מפקד שנכח באירוע. "דבר ראשון שנבדק היה שאין במקום פצועים קשה. יש רק פצוע אחד קל מההדף והפיצוצים. לאחר מכן החלו תחקיר ראשוני להבין מה גרם לפיצוץ".

פיצוץ בחדר בסיירת חרוב. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הגורם לו הינו גזיה להכנת קפה שהייתה בחדר. תיעוד מזירת הפיצוץ/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כבר אתמול נמסר כי מדובר באירוע בטיחות וכי נשללה אפשרות לפיגוע טרור. גורם צבאי סיפר כי בבסיס ספרו את הרימונים שברשותם בכדי להבין את המקור לפיצוץ, אולם לא נמצא חוסר. אחר כך, נבדקה האפשרות כי העניין קשור בכלל לחשמל והיום, בתום התחקיר, נמצאה הסיבה.

מדובר צה"ל נמסר כי "מתחקור ראשוני של הפיצוץ אשר אירע אמש בבסיס במרכז הארץ, עולה כי מדובר בתקרית בטיחות אשר אירעה בעקבות קצר חשמלי והתלקחות גז. נסיבות המקרה המלאות עדיין מצויות בבירור מחלקת בטיחות ובקרת איכות בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully