וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים קוראים לשר החינוך לא לבטל את רפורמת הבגרויות: "טעות שתפגע בילדים"

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 20:37

במכתב ראשון ששלחה הנהגת ההורים לקיש, הביעה את התנגדותה להפסקת התוכנית שהחלה השנה בתיכונים. היא הסבירה כי הרפורמה "מונעת שינון תכנים חסר טעם", והפצירה בשר הנכנס להיפגש עמה טרם יקבל החלטה בנושא. "מצפים שתבדוק לפני שתגבש דעה"

שר החינוך הנכנס קיש: "משרד החינוך ישנה כיוון"/צילום: ערוץ הכנסת

הנהגת ההורים הארצית שלחה היום (שני) מכתב לשר החינוך הנכנס יואב קיש, ובו כתבה כי ביטול רפורמת הבגרויות תהיה "טעות שיש להימנע ממנה".

ההורים כתבו במכתבם כי הם הופתעו לשמוע את דבריו של קיש בטקס כניסתו למשרד, ובפרט את טענתו כי "רפורמת המח"ר" הוציאה את מקצועות ההיסטוריה, התנ"ך האזרחות והספרות ממערך הלמידה. "אנו מצפים כי תבדוק, תחקור ותתייעץ עם אנשי המקצוע, שליוו את הרפורמה מיומה הראשון, בטרם תגבש דעה או תבחר להחליט על שינוי כזה או אחר בנושא", מסרו ההורים.

ח"כ יואב קיש - נובמבר 2018. יונתן זינדל, פלאש 90
"מצפים כי תבדוק בטרם תגבש דעה", קיש/פלאש 90, יונתן זינדל

ההורים המשיכו וטענו כי אין הרפורמה מנסה להוציא את מקצועות אלו ממערכת החינוך, אלא מנסה לשנות את אופן ההערכה. "השינוי, שנעשה באמצעות הרפורצה הינו נדרש והכרחי על מנת להעמיק את הידע במקצועות חשובים אלו, ביטול רפורמת המח"ר הינו טעות ויש להימנע מביטולה", מסרו ההורים. עוד הוסיפו כי מטרת הרפורמה היא להתאים את התלמידים לעולם האמיתי, ולמנוע "שינון תכנים חסר טעם ומחיקתם מהזיכרון ביום סיום הבגרות".

עוד נמסר במכתב כי הרפורמה לא רק תפגע בילדים בטווח הארוך, אלא גם תפגע מידית בתלמידים אשר החלו כבר ללמוד על פיה בשנת הלימודים הנוכחית. כמו כן, טענו, הדבר יוביל לפגיעה במנהלי בית הספר, שהתאימו ושינו את תוכנית הלימודים בהתאם.

יפעת שאשא-ביטון ויואב קיש בטקס חילופי השרים של משרד החינוך. ינואר 2023. אורי סלע, אורי סלע
טקס חילופי השרים של משרד החינוך/אורי סלע, אורי סלע

"איננו טוענים שהרפורמה חפה מטעויות, ייתכן ויש לדייק אותה", מסרו ההורים, ציינו כי צוות מקצועי במשרד החינוך אחראי על שינוי ודיוק הרפורמה. "אנו מאמינים שאם רק תבחר להיכנס לנבכי הרפורמה, לעקרונות ועמודי התווך העומדים בליבתה, תיווכך גם אתה, שבסיס הרפורמה נכון ומהווה צעד ראשון בדרך של תלמידי היום אל מחר של למידה משמעותית ואינטגרטיבית המותאמת למאה ה-21", כתבה הנהגת ההורים. לבסוף, ציינו כי הם מבקשים להיפגש עם שר החינוך בטרם יקבל את ההחלטה על ביטול הרפורמה, על מנת להביא את טיעוניהם בפניו.

הרפורמה בבגרויות נכנסה לתוקף בשנת הלימודים הנוכחית, תחילה בכיתה י'. התוכנית שקידמה שרת החינוך לשעבר יפעת שאשא ביטון נוגעת לארבעה מקצועות הומניים - היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות. במסגרתה, מטלות שונות ועבודה מסכמת בקבוצות מחליפות את הבחינות המסורתיות.

בטקס חילופי התפקידים שנערך אתמול במשרד החינוך הודיע קיש על כוונתו לפעול לביטול הרפורמה. בנאומו טען כי הממשלה הקודמה החליטה "להוציא את הלימודים ההומניים, לרבות תנ"ך והיסטוריה מתוכנית הלימודים התיכוניים", טענה שאינה נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully