וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרפורמה בבגרויות של שאשא-ביטון: שר החינוך החדש הודיע שיבטל אותה

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 14:54

קיש הודיע כי על כוונתו לבטל את הרפורמה עליה נלחמה קודמתו בתפקיד בטקס החלפת התפקידים ביניהם. בתוך כך נכנסו יתר השרים החדשים ללשכותיהם - בן גביר פגש עם המפכ"ל בלשכתו, בה תלה ציור של הכותל; דרעי החליף את הורוביץ וזכה ממנו לחיזוק, וגלנט נפגש עם הרמטכ"ל הרצי

בווידאו: החלו חילופי השרים במשרדי הממשלה/משרד החינוך

שר החינוך הנכנס יואב קיש מהליכוד הודיע היום (ראשון) על כוונתו לפעול לביטול רפורמת הבגרויות עליה נלחמה קודמתו בתפקיד יפעת שאשא-ביטון. את הדברים אמר בטקס חילופי התפקידים בין השניים, שנערך במשרד. "זה לא סוד שאנחנו לא שותפים לאותה דרך ומשרד החינוך ישנה כיוון", אמר. בנוסף הדגיש את חובתה של מערכת החינוך "לחזק את הזהות היהודית", ואת כוונתו לפעול למען החינוך המיוחד ותקצוב וביצוע של תוכנית חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש.

"בכוונתי לפעול לביטול החלטת הממשלה היוצאת בדבר הוצאת הלימודים ההומניים, לרבות תנ"ך והיסטוריה מתוכנית הלימודים התיכוניים. נשיב את המקצועות האלה לתוכניות ההוראה בתיכונים ובבגרויות", אמר קיש. בניגוד לדבריו, הלימודים ההומניים, ובהם תנ"ך והיסטוריה, לא הוצאו מתוכניות הלימודים בתיכון ובבגרויות, אלא מבחני הבגרויות במקצועות אלה היו אמורים להיות מומרים לעבודה מסכמת שתיבדק על ידי בית הספר ובוחנים חיצוניים.

יפעת שאשא-ביטון ויואב קיש בטקס חילופי השרים של משרד החינוך. ינואר 2023. אורי סלע, אורי סלע
טקס חילוף התפקידים בין שאשא-ביטון וקיש, הבוקר/אורי סלע, אורי סלע

כמו כן, במהלך הטקס, חשפה השרה היוצאת יפעת שאשא ביטון בפני קיש, כי סוגיית התכנים במסעות בפולין נפתרה, וכן העריכה שסוגיית האבטחה מול שב"כ תיפתר גם היא בתקופה הקרובה: "יש לי הפתעה בשבילך - בחודשים האחרונים פעלנו יחד עם שב"כ ביחס למחלוקות על תכנים ואבטחה במסעות לפולין וסגרנו את סוגיית התכנים", אמרה בטקס. "בימים האלה אנחנו מקווים לסגור את סוגיית האבטחה ואני מעריכה שבתקופה הקרובה המאמצים יישאו פרי והמשלחות יוכלו לשוב לצאת למסעות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש לישיבת עבודה ראשונה עם המפכ״ל רב-ניצב קובי שבתאי. ינואר 2023. המשרד לביטחון לאומי,
בן גביר ושבתאי בפגישתם, הבוקר/המשרד לביטחון לאומי

בתוך כך, יתר השרים החדשים של ממשלת ישראל ה-37 החלו את יומם הראשון בעבודה בלשכותיהם. חלקם נכנסו ליומם הראשון בתפקיד לאחר טקס של חילוף עם קודמיהם, בעוד שאחרים החליטו לוותר על מעמד זה.

ביומו הראשון בלשכתו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש לישיבת עבודה ראשונה עם המפכ"ל קובי שבתאי. בפגישה הציג המפכ"ל לשר תמונת מצב אודות פעילות המשטרה במגוון תחומים, והשניים סיכמו על פגישות עבודה נוספות בהמשך. בתמונה מהפגישה נראה ציור חדש שנתלה במשרד ובו הכותל המערבי.

טקס החלפת שרים במשרד הבריאות. אריה מכלוף דרעי, ניצן הורוביץ, משה ארבל, פרופ׳ נחמן אש.. לע״מ, אתר רשמי
דרעי והורוביץ בטקס חילוף התפקידים, הבוקר/אתר רשמי, לע״מ

שר הבריאות והפנים הנכנס, אריה דרעי מש"ס, החליף את קודמו בתפקיד ניצן הורוביץ ממרצ במשרד הבריאות לאחר טקס במעמד סגן שר הבריאות הנכנס, ח"כ משה ארבל ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש והנהלת משרד הבריאות. "לקחתי על עצמי את התפקיד כי אני רואה בו חשיבות ומשמעות רבה למי שבא באמת לעבוד", אמר דרעי בטקס.

"השגנו הישגים גדולים במשא ומתן הקואליציוני, ואני מקווה שכוחנו הפוליטי יסייע לנו לממש את כל ההסכמים שלנו", המשיך. "אנו שמים דגש על שני דברים מרכזיים: תוספת משמעותית לבסיס התקציב של 5.85 מיליארד שקלים, וכן קבלת סמכויות שיאפשרו לנו לנהל את המשרד וליישם את מדיניות השר והדרג הניהולי של המשרד. באנו לעבוד ולעשות טוב לכל אזרחי ישראל ובע"ה כך נעשה".

שר הבריאות היוצא אמר כי הוא שמח ששניהם שותפים לאותו רעיון, לפיו יש לחזק את מערכת הבריאות הציבורית. " : "השר הנכנס דרעי, אנחנו חלוקים בהרבה נושאים, אבל בעניין הזה אני יודע שאנחנו רואים עין בעין. ראיתי את הדרישות שלך בהסכם הקואליציוני לגבי מערכת הבריאות ואת חלק מהתכניות שלך למשרד הזה, ואני אומר ביושר שאני בהחלט שמח עליהן. חיזוק המערכת הציבורית היא מטרה לאומית קריטית", אמר.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם הרמטכ״ל המיועד האלוף הרצי הלוי. ינואר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט והרצי בפגישתם, הבוקר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לאחר פגישת חפיפה בין שר הביטחון החדש יואב גלנט וקודמו בתפקיד בני גנץ ביום שישי, נפגש הבוקר הראשון עם הרמטכ"ל המיועד האלוף הרצי הלוי. השניים דנו באתגרים הביטחוניים העומדים בפני צה"ל בגזרות הפעולה השונות, ושוחחו על נושאי בניין הכוח והפעלתו.

שר השיכון הנכנס יצחק גולדקנופף ושר השיכון היוצא זאב אלקין בטקס חילופי השרים, ירושלים, 1 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
גולדקנופף ואלקין, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

בטקס חילופי השרים במשרד השיכון, דיבר השר הנכנס יצחק גולדקנופף על החובה לסייע לחיילים משוחררים. "בלתי מתקבל על הדעת שאלו המקדישים את מיטב שנותיהם למען בטחונם של אזרחי ישראל, יעמדו כעניים בפתח בבואם להקים בית, ויזדקקו לנדבות בשביל לכסות את דמי השכירות". באותה נשימה הזכיר את הסיוע לאברכים: "הם מסתפקים במועט ומבקשים קורת גג", אמר. "יש לנו חובה לכל הזוגות הצעירים מכל המגזרים - ללא הבדל דת, גזע או השקפה. לא נהיה סקטוריאליים ולא מגזריים. בעיית הדיור משותפת לכולם". כמו כן הודיע כי ייסיע למתיישבים ביהודה ושומרון.

כמו כן, התייחס גולדקנופף לאמירתו בתחילת חודש שעבר בנושא משבר הדיור, אז אמר כי הוא "לא יודע שיש משבר". "כמובן שהכוונה לא היתה ש'אין משבר', אלא שאני חדש בתפקיד ולכן אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור", הסביר.  "אני תפילה ותקווה שבעזרת ה' ובעבודה קשה ובכוחות משותפים, נוכל כולנו בסוף הקדנציה לומר ש'איננו מכירים את משבר הדיור'...".

בצלאל סמוטריץ' שר האוצר הנכנס , אביגדור ליברמן שר האוצר היוצא בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן וסמוטריץ' בטקס במשרד האוצר, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בטקס חילוף שרי האוצר, אמר השר הנכנס בצלאל סמוטריץ': "השר אביגדור ליברמן ואני מסכימים על הרבה מאוד דברים. אני איש של כלכלה חופשית שמעוניין להסיר חסמים, ולשכלל את השוק החופשי והתחרות כמה שיותר.

"אנחנו עומדים לפני תקופה מאתגרת, של אירועים כלכליים כמו האינפלציה והעלאת הריבית, ואני מאמין שאנחנו נצלח אותה ונביא לישראל אמון במערכת הפיננסית וכפועל יוצא מכך משקיעים. אני חושב שכולנו פועלים בהמשכיות, וכחלק מכך גם אני. השר ליברמן עשה פה עבודה טובה מאוד והוביל צעדים אמיצים ותקדימיים, ואני מקווה להמשיך אותו ולבנות את הקומה שלי, ולהשאיר כאן משרד אוצר חזק יותר גם לשר שיגיע אחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully