וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הקורא גולדקנופף: "אין משבר דיור"? הזוגות הצעירים שלא יכולים לקנות דירה מדברים

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 13:47

זוגות צעירים המתקשים לעמוד בנטל יוקר המחייה מגיבים לאמירתו של שר השיכון המיועד, שהכחיש כי קיים משבר דיור. "לא רק שיש בעיה זו הבעיה בה"א הידיעה", אומרים הזוגות, "מדובר בזלזול ושקרים כלפי האזרחים העובדים","מרגישים שאין אופק חיובי, אין תקווה"

גולדקנופף מדבר/מערכת וואלה!

שר הבינוי המיועד, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף אמר אתמול (חמישי) שהוא דוחה את הטענות שבישראל קיים משבר דיור. בדיון בוועידת השלטון המקומי של וואלה! ו-103FM נשאל גולדקנופף על נושא מצוקת הדיור ואמר כי "מדברים איתי כל הזמן על משבר, לא הכרתי את משרד השיכון לפני זה אז אני לא יודע שיש משבר". עוד הוסיף כי הוא "רואה שבונים".

זוגות צעירים, שחווים על בשרם את משבר הדיור, שיתפו את וואלה בתסכולם עקב אמירתו של גולדקנופף. "האמירה בסך הכול מראה כמה אכפת לממשלה המיועדת ממשבר הדיור, שמים מישהו שלא יודע שקיים משבר בכלל", אמרו בן ויפית, בני 35 ו-37 מהוד השרון. "זה המשך ישיר של אנשים מנותקים מהמציאות, מה שגרם למשבר מלכתחילה. המשך ישיר של זלזול ושקרים כלפי האזרחים העובדים, שמנסים להגיע לדירה בזכות עבודה קשה. לא ממש מפתיע כי זה מה שקיבלנו בכל הממשלות הקודמות. לנסות לשפר את אורח החיים של האזרחים כרגיל לא נמצא בראש סדר העדיפויות".

בן ויפית מהוד השרון. באדיבות המצולמים
בן ויפית מהוד השרון/באדיבות המצולמים

עוד שיתפו בתחושותיהם גם מור ורועי, בני 34 ו-31 מגבעתיים. "האמירה של השר באמת מנותקת - הוא מתעלם ממחירי הדירות שהולכים ומתייקרים מדי חודש, ולא רק במרכז, אלא בכל הארץ. עם כל יום שעובר אנחנו מתרחקים מהאופציה של לקנות בית", אמר רועי.

מור המשיכה את דבריו והוסיפה: "לחשוב שבנייה של עוד דירות היא הפתרון, זה נאיבי. הבעיה הרבה יותר מורכבת, שנינו עובדים במרכז, ואולי תחום התעסוקה שלי יכול להיות במקומות אחרים בארץ, אבל לרועי אין עוד אופציות אחרות. לכן, המגורים חייבים להיות באחת מהערים בגוש דן. בנייה ברמת הגולן, ביהודה ושומרון, או בנגב - לא ממש עוזרת לנו".

"גם אם היינו בוחרים לגור בפריפריה ולעבוד במרכז, התשתיות והתחבורה לא מאפשרים את זה", הסביר רועי, "הפקקים מחמירים כל יום, והתחבורה הציבורית לא יעילה מספיק כדי לפצות עליהם". מור הסכימה עם דבריו ושיתפה כי "כל יום אנחנו מפנטזים על איך הבית שלנו ייראה, וחולמים על היום בו לא נצטרך להיות תלויים בבעלי דירה שמעלים שכר דירה בשיעור לא סביר לזוג עם ילד ראשון".

רועי המשיך וסיפר כי אימרה נוספת בדבריו של גולדקנופף לא הייתה לרוחו. "הוא אמר שצריך להיכנס למשרד וללמוד את הדברים. המשבר בישראל קיים כבר שנים, מתריעים עליו. אין לנו זמן לחכות שהוא ילמד את רזי המקצוע".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שר השיכון והבינוי הנכנס, חה"כ יצחק גולדקנופף. אסקף,
"אין לנו זמן לחכות שהוא ילמד את רזי המקצוע". גולדקנופף/אסקף

"לא רק שיש בעיה זו הבעיה בה"א הידיעה", אומרת ענבל יודפת נאמן מחיפה. "עוד שר שאמר עוד אמירה מנותקת. הוא כנראה חי בעולם מקביל, כי מבחינת דיור המצב כל כך מייאש שיש הרבה דיבור על זה בין חברים. על זה שמחירי השכירות ומחירי הדירות עולים בטור הנדסי. הוא לא מבין מה זה לגדל ילדים בעולם של היום, בשוק שכירות שהוא באמת מפחיד. אני ובן הזוג שלי עובדים וזה לא מספיק לכלום ושום דבר. החיים הם ג'ינגול אחד מתמיד. לקחתי השנה עוד עבודה וזה רק כדי לשרוד כי בקושי גומרים את החודש. אין מה לדבר על חסכון לדירה".

ענבל, אדריכלית נוף, ובן הזוג שלה מזה כעשר שנים, ארכיטקט בהכשרתו, הם אקדמאים בוגרי טכניון שעובדים במשרה מלאה והורים לילד בן שש וילדה בת שנתיים וחצי. "על הגנים לשני הילדים אנחנו משלמים 4,700 שקלים, על שכר דירה במציאה היסטרית עוד 4,500 שקלים. זה 9,200 שקלים מהנטו עוד לפני שקנינו לחם וחלב".

ענבל יודפת נאמן והילדים.. באדיבות המשפחה
ענבל יודפת נאמן והילדים/באדיבות המשפחה

עוד הוסיפה ענבל בנושא השכירות וסיפרה: "אמא שלי בת שישים וגם היא גרה בשכירות. זה מעגל חוזר, במקום לחסוך לדירה מוציאים את מה שמרוויחים על שכר דירה והמחירים רק עולים ועולים. אצלנו הוא עלה בחידוש האחרון ב-1,000 שקלים. בכל רגע בעל הבית יכול לבוא ולהגיד שהוא רוצה לחתן איזה ילד ושצריך לפנות. זה קרה אצל חברים טובים". לחוסר היכולת לחלום על דירה יש השפעה לא רק בחשבון הבנק, אלא גם על מצב הרוח. "העניין הזה של דיור מעסיק אותנו ביומיום. ברור שחושבים על זה ודואגים. נושא הדיור מעיב על הכול וההרגשה היא שאין אופק חיובי בכלל לחיים שלנו. אין תקווה. גם אם אני אחסוך עשור זה לא יעזור כלום כי המחירים רק עולים יותר ויותר.

אולי אם היינו לוקחים את הפיקדונות של אחרי צבא ושירות לאומי ובמקום ללמוד קונים דירה קטנה זה היה אחרת. אבל מה שהיה היה וגם ללמוד צריך. אני יודעת שיש כאלה שאומרים לכו לגור בעפולה, אבל מה עם עבודה בעפולה? ניסע שעתיים לכל כיוון בפקקים? איפה שיש דירות זולות זה אומר שאין עבודה ואין דרכים יעילות להגיע אליה. האמת היא שהייתי מתה לצאת מחיפה. בדקנו את כל האופציות. לגור בפריפריה זה יותר יקר. למשל בגלל שצריך שני כלי רכב. בחיפה, בשכונה שלנו, נצטרך 3 מיליון לדירה ראויה. בעיר בכלל זה מיליון- מיליון וחצי שח. ואיך אפשר להחזיר שמונת אלפים בחודש?", הוסיפה ענבל.

מאיר, צעיר מאשקלון, שיתף גם הוא על הקושי שלו להתמודד עם משבר הדיור." לכל הזוגות יש בעיה לקנות דירה, בלי עזרה מההורים או משכורות הייטיק לא נצליח לקנות דירה. זה לא אפשרי כשיש משבר דיור", סיפר. "חייבים להוריד את מחירי הדיור ולפקח על מחירי השכירות כי זוגות צעירים לא יכולים להרשות לעצמם קיום ללא עזרה - לא לקנות, ולא להשכיר. כל המשכורות הולכות על שכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully