וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך פרסם את הרפורמה בבגרויות: רק 4 מבחנים, יתר המקצועות בעבודות משותפות

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 19:41

התוכניות תחל לפעול משנת הלימודים הבאה בקרב תלמידי כיתות י'. עיקרי הרפורמה: מורים להיסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות יבחרו תכנית לימודים עם ציון פנימי בכיתות י' וי"א. ובכיתה י"ב - התלמידים יגישו עבודה מסכמת. "שכר המורים לא ייפגע", אמרה שרת החינוך

בווידאו: בחינת בגרות במתמטיקה בעידן הקורונה/צילום: ראובן קסטרו

משרד החינוך פרסם היום (שלישי) את פרטי הרפורמה בבחינות הבגרות. במסגרת התוכנית, שהציגה שרת החינוך שאשא ביטון, הבחינות בארבעה מקצועות הרוח: היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות - יומרו לעבודה מסכמת בקבוצות שתיבדק על ידי בית הספר ובוחנים חיצוניים. יתר המקצועות - מתמטיקה, אנגלית, שפה ומקצוע מדעי - יישארו בבחינה חיצונית.

התוכנית תחל לפעול משנת הלימודים הבאה תשפ"ג בקרב תלמידי כיתות י'. תלמידי כיתות יא' ו-יב' של תשפ"ג ותלמידי כיתות יב' של תשפ"ד, ימשיכו במתכונת הנוכחית של הבגרויות.

לקריאת מסמך משרד החינוך בעניין הרפורמה

מארגון המורים נמסר כי "אין הסכמות בין ארגון המורים ובין משרד החינוך לגבי הרפורמה המוצעת על ידי שרת החינוך בנושא בחינות הבגרות במקצועות המח"ר (הסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות), וזאת בגלל התנגדות של משרד האוצר. התנגדותו של האוצר מצביעה כאלף עדים על כוונתם לפגוע במקצועות ההומניים ובציבור המורים. ארגון המורים ינקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת למנוע את הפגיעה".

תלמידים במהלך בחינת בגרות במתמתיקה. אבשלום ששוני, פלאש 90
שלושה נתיבי לימוד חדשים. בחינות בגרות במתמתיקה/פלאש 90, אבשלום ששוני

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה כי "ישבנו כאן עד שעה מאוד מאוחרת בלילה. יש הסכמו לגבי חשיבות התכנית והתרומה שלה למערכת. יכולה להבין את החששות של המורים, שהשכר והשעות שלהם לא ייפגעו. אני אומרת שוב: תנאי ההעסקה והשכר של המורים במדינת ישראל לא ייפגעו".

שיטת הבחינה החדשה עובדת כך: במקום בגרות חיצונית, התלמידים יקבלו ציונים פנימיים לפי מטלות שונות בכיתה י' וי"א שיהוו 1.5 יחידות בכל מקצוע, ועבודת חקר שתתחיל באמצע י"א ותסתיים בי"ב. עבודה זו תתייחס דרך נושא מחקר אחד לארבעת המקצועות, והיא תהווה 2 יחידות (0.5 לכל מקצוע). לפי שיטה זו מספר היחידות לכל מקצוע נשמר.

איך עובד הציון? בית הספר מעניק בעצמו ציון על המטלות (עם פיקוח מדגמי של משרד החינוך), והציון על העבודה מורכב 50% מהציון שנותן בית הספר ו-50% מהציון שנותנים בודקים חיצוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שלוש דרכי הוראה חדשות

במסגרת הרפורמה, מורי מקצועות הרוח יוכלו לבחור אחד משלושה "נתיבי לימוד" חדשים, שהם למעשה דרכי הוראה, עבור כיתות י' ו-יא'. נתיב 1 הוגדר כ"למידה מתחדשת", ובו יינתן דגש על למידה באמצעות סרטונים, למידה עצמית ומשימות מקוונות. נתיב 2 הוגדר "למידה מבוססת דיגטל", ובו הלמידה תתבצע באמצעות קורסים דיגיטליים שפותחו על ידי משרד החינוך, כאשר המורה מלווה באופן צמוד את תהליך הלמידה. נתיב 3 שהוגדר "מורים מובילי פיתוח" ובו ההוראה והלמידה ישענו על חומרים שיפתח המורה, בכלים אשר רכש במסגרת הפיתוח המקצועי.

בגרות במתמטיקה תוך כדי סגר הקורונה, בי"ס אמנה כפר סבא, 1 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
עבודות צוות במקום בחינות, רק במקצועות הרוח. ביה"ס אמנה כפר סבא/ראובן קסטרו

בהודעת משרד החינוך נכתב כי הרפורמה מהווה "בשורה גדולה ומשמעותית. יש לה חשיבות לאומית מהמעלה הראשונה, לאור השפעתם המכרעת של מקצועות הרוח והחברה על עיצובה של מערכת החינוך והחברה הישראלית בשנים הבאות. הרפורמה תחזק את מקצועות הרוח והחברה, ותהיה בלב הדיון והעשייה החינוכית בשנים הקרובות".

עוד צוין כי היא "תעדכן את שיטות ההוראה, הלמידה וההערכה הנהוגים במערכת החינוך מזה שנים רבות. היא תאפשר לבוגרים לבסס את מיומנויות השפה, ולהביא לידי ביטוי בכתב ובעל פה מיומנויות אקדמיות שהם רכשו, הכוללות בין היתר: יכולת לשאול שאלות, איסוף ומיזוג מידע, הצגה בכתב ובעל פה, יכולת ניתוח ועבודה בצוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully