וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדמיה נגד חוק האפליה: "מתחייבים לפעול נגד כל פגיעה בעקרונות היסוד"

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 21:29

מספר אוניברסיטאות ומוסדות לימוד ברחבי הארץ יצאו נגד ההתבטאויות בקואליציה המסתמנת, בהן של ח"כ סטרוק שתמכה באפליה במתן טיפולים רפואיים מטעמי אמונה דתית. "מחויבים לשמירה על הזכות של כל אחד - מכל מגדר, דת, אמונה, העדפה או אורח חיים - ללמוד לימודים אקדמיים"

ראש הממשלה המיועד פרסם הבהרה שנייה תוך שעות ספורות לדברי שותפיו העתידיים לממשלה 25.12.22/צילום: לשכת ראש הממשלה

אוניברסיטאות מרחבי הארץ התבטאו היום (שלישי) נגד מהלכיה האחרונים של הקואליציה המסתמנת, בדגש על חוק האפליה הנידון לאחרונה. במכתב ששלחה נשיאת האוניברסיטה מימי איינזשטדט לסגל המוסד, התחייבה כי האוניברסיטה תקנה לימודים לכל אחד "מכל מגדר, דת, אמונה, העדפה או אורח חיים". כמוה עשו באוניברסיטאות תל אביב, העברית, מכללת בית ברל וכן דיקני הפקולטות לרפואה בישראל.

"בימים האחרונים אנו ניצבים בפני גל עכור המאיים על יסודות הקיום הדמוקרטיים של החברה, המדינה והאקדמיה בישראל", כתבה נשיאת האוניברסיטה הפתוחה. "כנשיאת האוניברסיטה הפתוחה אני מתחייבת לעמוד על המשמר ולפעול כנגד כל פגיעה או איום לפגיעה בעקרונות היסוד של כולנו".

"האוניברסיטה הפתוחה מבוססת על עקרונות השוויון, הפתיחות והחופש האקדמי. אנו מחויבים לשמירה על הזכות של כל אחד - מכל מגדר, דת, אמונה, העדפה או אורח חיים - ללמוד לימודים אקדמיים באיכות הגבוהה ביותר. אנו מחויבים לשוויון בהעסקה, לחופש האקדמי בהוראה ולחופש המחקר. אנו מחויבים לפתיחות: פתיחות מחשבתית, פתיחות לביקורת, פתיחות לשונה ולאחר".

האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
"מתחייבים לפעול כנגד כל פגיעה בעקורונות היסוד". האוניברסיטה הפתוחה ברעננה/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

נשיא אוניברסיטת תל אביב, אריאל פורת, שלח גם הוא מכתב בנושא לסגל המוסד, בו כתב: "בימים אלו נשמעים קולות קיצוניים, המעלים רעיונות מזעזעים שדי בעצם השמעתם כדי לפגוע ברקמת חיינו העדינה כחברה במדינה דמוקרטית. האבסורד הוא, שדומה כי 'הוגי' הרעיונות הללו סבורים שהם לגיטימיים לחלוטין, כל עוד יימצא להם רוב בכנסת. אין לך תפיסה מסולפת יותר של דמוקרטיה! בדומה לגורמים אחרים שהכריזו על כך, אף אוניברסיטת תל אביב לא תשתף פעולה עם גופים אשר ינקטו במדיניות של אפליה פסולה".

האוניברסיטה העברית מסרה הודעה בגנות "היוזמות המבקשות לאיים על צביונה של מדינת ישראל". "נמשיך לפעול לקידום ערכים המקדמים שוויון מלא, חירות, חופש וכבוד האדם באשר הוא", נכתב במכתב מנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, רקטור האוניברסיטה, פרופ' תמיר שפר, ומנכ"ל האוניברסיטה העברית, ישי פרנקל.

בתוך כך, קראה נשיאת מכללת בית ברל, פרופ' יולי תמיר, לראשי המכללות להוראה וחינוך בישראל לא לשתף פעולה עם גופים וארגונים שמטרתם פסילה או הדרת קבוצות באוכלוסייה. "חופש הביטוי קדוש אבל חופש ההסתה והגזענות לא בבית ספרנו.!אני קוראת לראשי המכללות לחינוך לא לשתף פעולה עם גופים וארגונים שמטרת פסילה או הדרת קבוצות באוכלוסיה. עלינו, אנשי החינוך שמכשירים את צוותי ההוראה של העתיד, האחריות להוות מצפן ערכי ולפעול בהתאם".

כמו כן הוציאו דיקני הפקולטות לרפואה בישראל הודעה משותפת בתגובה לסערת האפליה: "אנו מזועזעים מהקריאות לאפשר אפליה במתן טיפול רפואי ויוצאים חוצץ נגדן. אנו משביעים את מי שמקבל דיפלומה בשבועת הרופא, לא ניתן יד להרס עקרונות אלה".

עוד בוואלה!

הח"כית תמכה באפליה בטיפולים רפואיים, נתניהו תקף: "לא נפגע בזכויות להט"ב"

לכתבה המלאה
היום הראשון ללימודים באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
סטודנטים באוניברסיטת באר שבע/ראובן קסטרו

בצל הסערה הציבורית שקמה עקב התבטאויותיהם של חלק מהשרים המיועדים לממשלה הנכנסת, אתמול הודיע גם בנק דיסקונט על עדכון מדיניות האשראי בבנק, לפיה הוא לא יעניק אשראי לעסק או גוף המפלה לקוחות על בסיס דת, גזע, מין או נטייה מינית.

שאול קוברינסקי, יו"ר דירקטוריון דיסקונט, אמר: "מצאנו לנכון לתקן את מדיניות האשראי של הבנק, כך שהמובן מאליו יקבל תוקף רשמי. על פי המדיניות, דיסקונט לא יעניק אשראי לבתי עסק או לגופים שיפלו לקוחות במדינת ישראל. זו מחויבותנו ואחריותנו כגוף עסקי משמעותי במשק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully