וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירים ישראלים לשעבר מזהירים: יחסי החוץ ייפגעו ממדיניות הממשלה החדשה

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 18:20

כ-100 ראשי נציגויות לשעבר של ישראל בחו"ל חתמו על מכתב, שבו הביעו חשש בעקבות הצהרות הבכירים בממשלה הנכנסת. לדבריהם, חוקים קיצוניים ואפליה יובילו לפגיעה משפטית ועסקית בישראל. "ההתפתחויות האחרונות בזירת הפנים תגרור תגובה בינלאומית קשה"

ראש הממשלה המיועד פרסם הבהרה שנייה תוך שעות ספורות לדברי שותפיו העתידיים לממשלה 25.12.22/צילום: לשכת ראש הממשלה

כ-100 שגרירים ישראלים בדימוס חתמו על מכתב לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובו הביעו דאגה מפגיעה ביחסי החוץ של ישראל בעקבות המדיניות המסתמנת של הממשלה החדשה. "אנו חוששים מפגיעה במעמד ישראל ובאינטרסיה, כתוצאה מהמדיניות המסתמנת, מהצהרות הנשמעות מאלה שימלאו תפקידים בכירים בממשלה ובכנסת, מהפרסומים על שינויים צפויים ביהודה ושומרון ובנוגע למספר חוקים קיצוניים העלולים להביא לאפליה ולדיכוי של מיעוטים ולפגיעה אפשרית בחופש הביטוי ובערכי הדמוקרטיה בישראל", כתבו השגרירים במכתב שנשלח היום (רביעי) לנתניהו.

"אתה מודע לחשיבות הקשרים עם העולם הרחב לחוסנה של ישראל ואת משמעותם של המאבקים שניהלנו, המשברים שצלחנו וההישגים שהשגנו בשם ממשלות ישראל לדורותיהן כמשרתי ציבור מנוסים ומסורים", המשיכו השגרירים בפנייה לראש הממשלה המיועד. "כמי שמכירים היטב את הקהילה, אנו חוששים מאוד שההתפתחויות האחרונות בזירת הפנים תגרור תגובה בינלאומית קשה, פגיעה בקשרים האסטרטגיים עם ארצות הברית ואירופה, פגיעה אפשרית בהסכמי אברהם ונקיטת צעדים משפטיים נגד ישראל".

בנימין נתניהו מקבל את המנדט להרכבת הממשלה, בית הנשיא, ירושלים, 13 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"אתה מודע לחשיבות הקשרים עם העולם". נתניהו/ראובן קסטרו

השגרירים אף הזהירו כי המהלכים עלולים להשפיע על חוות הדעת המשפטית שתוגש בבית הדין הבינלאומי בהאג, ועל הנוכחות העסקית הבינלאומית במדינה. "לחששות שאנו מעלים בפניך כאן יש תימוכין שונים שהובעו כבר על ידי ידידי ישראל ואלה שאינם ידידינו בחו"ל", נכתב בהודעה לנתניהו. "אנו מפצירים בך ובממשלה הנכנסת בראשותך, לתת את העדיפות הנחוצה למדיניות החוץ ולא להפקיר את הזירה הבינלאומית מתוך הכרה עד כמה הנושאים הללו קריטיים לשימור ולקידום חוסנה של ישראל ולפעול כדי למנוע פגיעה באינטרסים החיוניים של המדינה ואזרחיה".

לפני כשבועיים הזהירו בכירים מכמה ארגונים יהודיים אמריקניים כי צעדים גזעניים או קיצוניים מצד הממשלה החדשה עלולים לפגוע משמעותית בתמיכה בישראל בקרב יהדות ארצות הברית. בפגישה קשה שנערכה בשגרירות ישראל בוושינגטון הועלו חששות בנוגע לסוגיית הפלורליזם הדתי בישראל והאפשרות שחוק השבות ישונה וכך גם חוק הגיור, בצורה שעלולה להשפיע לרעה על הקהילה היהודית בארצות הברית.

עוד בוואלה!

עכשיו זה רשמי: אמיר אוחנה ימונה ליו"ר הכנסת, גלנט ימונה לשר הביטחון

לכתבה המלאה
כנס בשדרות איתמר בן גביר ובצאלאל סמוטסיץ'. יניב כליף, יניב כליף
"מפצירים בך ובממשלה הנכנסת בראשותך, לתת את העדיפות הנחוצה למדיניות החוץ". סמוטריץ' ובן גביר/יניב כליף, יניב כליף

רוב חברי הקואליציה תומכים בצמצום חוק השבות כך שלא יאפשר לנכדים של יהודים ולבני זוגם לקבל אזרחות ישראלית. מהלך כזה עלול להשפיע על יהודים רבים ברחבי העולם, כולל בארצות הברית. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בראיון לרשת NBC מוקדם יותר החודש כי הוא לא יאפשר לשנות את חוק השבות, אבל בהסכמים הקואליציוניים מופיע סעיף, לפיו תוקם ועדה שתבחן את הנושא. המנהיגים היהודים שהשתתפו בפגישה העלו גם חששות לגבי שותפיו של נתניהו מהימין הקיצוני - איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' - שהשמיעו עמדות גזעניות ותמיכה בעליונות יהודית, וכן לגבי אבי מעוז - שהתבטא נגד זכויות קהילת הלהט"ב.

הבכירים מהארגונים היהודיים הזהירו כי צעדים שיפגעו בקהילת הלהט"ב עלולים לפגוע בתרומות לישראל מצד הקהילה היהודית בארצות הברית ולגרום ליהודים אמריקנים צעירים להרחיק את עצמם מישראל ולא להביע תמיכה בה. כמה מהמשתתפים בפגישה אף הזהירו מתרחיש שבו יהודים אמריקנים יארגנו הפגנות מול שגרירות ישראל בוושינגטון כדי למחות נגד ממשלת ישראל או חלקים ממנה, כך לפי ארבעה מקורות שנכחו בפגישה או עודכנו לגבי תכניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully