וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמר בן גביר: זה הסעיף שינתק את מג"ב מהמשטרה לטובת הסדרת המשמר הלאומי

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 20:36

הסעיפים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית כוללים הסכמה "לנתק את מג"ב מהמשטרה ולהפכו לשירות עצמאי", זאת אחרי שהשר המיועד בן גביר דרש תחילה להפריד רק את מג"ב יו"ש ולא את היחידה כולה. מהי המשמעות של השינוי ההיסטורי, ואיך צפויים להגיב המפכ"ל והרמטכ"ל?

בווידאו:סיעות הליכוד ועוצמה יהודית, חתמו על ההסכמים הקואליציונים, כנסת, 28 בדצמבר 2022/מערכת וואלה!

"לנתק את מג"ב מהמשטרה ולהפכו לשירות עצמאי בדומה לשב"ס", כך נכתב בסעיפי ההסכם הקואליציוני שנחתם היום (רביעי) בין הליכוד לעוצמה יהודית ושנוגעים למשטרה ולהסדרת "המשמר הלאומי הישראלי". הסיכום בין המפלגות שונה מדרישתו הראשונית של השר המיועד איתמר בן גביר, לפיה יש לנתק רק את מג"ב יו"ש לטובת חיזוק האכיפה בנגב. משמעות ההחלטה היא שינוי משמעותי בסדר הקיים לפיו משמר הגבול וכל יחידותיו יופרדו מהמשטרה וצה"ל ויכפפו תחת השר הממונה.

מדובר בהחלטת ממשלה שתתקבל בתוך 90 יום מהקמתה כחלק מהסדרת המשמר הלאומי הישראלי שהוקם בממשלה הקודמת, על מנת לטייב את ניהול המערך ולאפשר לשר המיועד לקבוע את מדיניות המשמר וניהול הכוחות בזמן חירום.

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו, צחי ברוורמן בחתימת ההסכמים הקואליציונים של הליכוד עם עוצמה יהודית, 28 בדצמבר 2022. ללא, אתר רשמי
החלטה בתוך 90 יום. נתניהו ובן גביר חותמים על ההסכם/אתר רשמי, ללא

עד כה, משמר הגבול היה כפוף ישירות למשטרת ישראל והיה חלק בלתי נפרד מהארגון, מג"ב איו"ש לעומת זאת שעיקר פעילותו עסק במחסומים, הפרות סדר ושיטור באזור יהודה ושומרון נוהל על ידי מפקד פיקוד מרכז בצה"ל, דרישת השר המיועד בן גביר לקבל את הסמכויות על מג"ב איו"ש נתקלה בהתנגדות חריפה מצד צה''ל והרמטכ"ל אביב כוכבי שהביע את התנגדותו למהלך בשיחה בסוף השבוע עם רה"מ המיועד בנימין נתניהו.

הוצאת מג"ב מהמשטרה, הסדרתו כזרוע אכיפה נפרד והכפפת מפקד מג"ב למדיניות השר תאפשר לבן גביר לקבוע את סדרי העדיפויות של מג"ב ובמידת הצורך ניוד כוחות באזורים שונים ברחבי מדינת ישראל. המשמר הלאומי הישראלי שהוקם בשנה האחרונה תחת ניהול מג"ב גייס מאז הקמתו ועד היום כ-200 לוחמים ואייש 50 תקנים פיקודיים זאת במסגרת היעדים שסוכמו בין השר לבט"פ היוצא עמר בר לב לבין המפכ"ל קובי שבתאי.

עוד בוואלה!

עכשיו זה רשמי: אמיר אוחנה ימונה ליו"ר הכנסת, גלנט ימונה לשר הביטחון

לכתבה המלאה
טקס סיום ההכשרה של לוחמי מג"ב, 18 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
לוחמי מג"ב/דוברות משטרת ישראל

לפי החוק הקיים, לשר לבט"פ יכולת לקבוע מדיניות לנציבי שב"ס וכבאות הצלה, בהתייחס לקביעת מדיניות למפכ"ל המשטרה, סמכויות השר מוגבלות. ההחלטה להכפיף את המפכ"ל למדיניות השר נדחתה לפי שעה והוחרגה מהחקיקה בכנסת שאושרה הבוקר בכנסת בקריאה שלישית במסגרתה אושרו לאפשר לשר המיועד בן גביר להתוות את מדיניות המשטרה ולקבוע סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה ושליטה גם על תקציב המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully