וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האוקראיני: שואפים לקיים שיחות שלום עם רוסיה

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 7:46

יום לאחר שפוטין הכריז כי הוא מוכן לנהל משא מתן, השר האוקראיני הודיע כי בכוונת מדינתו להתחיל בדיונים מול הקרמלין עד סוף פברואר. שר החוץ הרוסי בתגובה: "על אוקראינה להיכנע ולוותר על השטחים בהם שולטת רוסיה בזמן זה. אם לא יעשו זאת - הצבא יכריע את הסוגייה"

בווידאו: מתקפת מלטים על אוקראינה/רויטרס

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה הודיע אתמול (שני) כי מדינתו שואפת לקיים שיחות שלום עם רוסיה עד סוף פברואר, בסביבות יום השנה לפרוץ המלחמה - כך לפי דיווחים של סוכנות הידיעות AP. הודעה זאת מגיעה יום לאחר שהודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוא מוכן לנהל משא ומתן.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר בתגובה כי מסר לאוקראינים תנאים ודרישות, שעליהם לקיים אם ברצונם לקבל את הצעת רוסיה ולסיים את המלחמה. לפי התנאים, על אוקראינה להיכנע ולוותר על השטחים בהם שולטת רוסיה בזמן זה. ואם לא יעשו זאת - "הצבא יכריע את הסוגייה", כך אמר.

פוטין, פצצה גרעינית. רויטרס
"אנחנו לא אלה שמסרבים לנהל משא ומתן, אלא הם". פוטין/רויטרס

פוטין אמר ביום ראשון האחרון כי רוסיה מוכנה לנהל משא ומתן עם כל הצדדים המעורבים בסכסוך באוקראינה. אולם, הוסיף וגילגל את האשמה על הצד האוקראיני. "אני מאמין שאנחנו פועלים בכיוון הנכון, אנחנו מגנים על האינטרסים הלאומיים שלנו, האינטרסים של האזרחים שלנו, העם שלנו", אמר הנשיא פוטין בריאיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה, "אין לנו ברירה אלא להגן על האזרחים שלנו".

"אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן עם כל המעורבים על פתרונות מקובלים, אבל זה תלוי בהם", הוסיף נשיא רוסיה והעביר את האשמה אל אוקראינה "אנחנו לא אלה שמסרבים לנהל משא ומתן, אלא הם". הצהרתו של פוטין הגיעה לאחר שמוקדם יותר באותו יום, רוסיה יירטה מל"ט אוקראיני סמוך לאחד מבסיסי חיל האוויר בשטחה, שבו נמצאים מפציצים. על פי הדיווח, שלושה אנשי צוות נהרגו בתקרית.

מפציץ Tu-160 רוסי בבסיס חיל האוויר אנגלס במערב רוסיה. טוויטר, צילום מסך
מפציץ Tu-160 רוסי בבסיס חיל האוויר אנגלס במערב רוסיה/צילום מסך, טוויטר

המל"ט ככל הנראה טס ליד בסיס חיל האוויר אנגלס, שבו נמצאים מפציצים אסטרטגיים שמטרתם להפציץ ערים ותשתיות באוקראינה. מטוסים רוסיים לא נפגעו בתקרית, נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. עם זאת, לפי חשבונות רוסיים ואוקראיניים במדיה החברתית , כמה מטוסים נהרסו במתקפת המל"ט. אוקראינה לא הגיבה על הדברים.

דובר של כוחות ההגנה והביטחון של אוקראינה הזהיר מפני תגובה רוסית למתקפה, והתייחס למתקפה דומה מוקדם יותר החודש באותו אזור: "זה מזכיר לנו את האירועים של ה-5 בדצמבר. הרוסים אז שיגרו מתקפת טילים מסיבית בתגובה", הוא אמר. "לכן, עלינו להיות מוכנים לכך, לקחת את זה בחשבון בתוכניות שלנו ולא לשכוח לרוץ למקלטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully