וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריכים להיות מוכנים לתגובה": מל"ט אוקראיני יורט בשטח רוסיה

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 12:18

רוסיה דיווחה כי יירטה מל"ט אוקראיני סמוך לבסיס חיל האוויר אנגלס בשטחה, שבו נמצאים מפציצים. על פי הדיווח, שלושה אנשי צוות נהרגו בתקרית: "עלינו להיות מוכנים לתגובה, לקחת את זה בחשבון בתוכניות שלנו ולא לשכוח לרוץ למקלטים".

רוסיה הודיעה היום (שני) כי יירטה מל"ט אוקראיני סמוך לאחד מבסיסי חיל האוויר בשטחה, שבו נמצאים מפציצים. על פי הדיווח, שלושה אנשי צוות נהרגו בתקרית.

המל"ט ככל הנראה טס ליד בסיס חיל האוויר אנגלס, שבו נמצאים מפציצים אסטרטגיים שמטרתם להפציץ ערים ותשתיות באוקראינה. מטוסים רוסיים לא נפגעו בתקרית, נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. עם זאת, על פי חשבונות מדיה חברתית רוסיים ואוקראיניים, כמה מטוסים נהרסו במתקפת המל"ט. אוקראינה לא הגיבה על הדברים.

דובר של כוחות ההגנה והביטחון של אוקראינה הזהיר מפני תגובה רוסית למתקפה, והתייחס למתקפה דומה מוקדם יותר החודש באותו אזור: "זה מזכיר לנו את האירועים של ה-5 בדצמבר, כך שיש דז'ה וו, חזרה של המצב. הרוסים אז שיגרו מתקפת טילים מסיבית בתגובה", הוא אמר. "לכן, עלינו להיות מוכנים לכך, לקחת את זה בחשבון בתוכניות שלנו ולא לשכוח לרוץ למקלטים".

מפציץ Tu-160 רוסי בבסיס חיל האוויר אנגלס במערב רוסיה. טוויטר, צילום מסך
מפציצים בבסיס חיל האוויר אנגלס ברוסיה/צילום מסך, טוויטר

בתחילת דצמבר, רוסיה אישרה כי מל"טים מהעידן הסובייטי, לטענתה, פגעו בבסיס חיל האוויר אנגלס, שם נמצא צי גדול של מפציצים, ובריאזאן, המרוחקת כמה שעות ממוסקבה. קייב לא נטלה אחריות על המתקפה אך חגגה אותן.

"אם רוסיה מעריכה שהתקריות היו מתקפה מכוונת, אז היא תבין שמדובר בכישלון האסטרטגי המשמעותי ביותר מאז הפלישה לאוקראינה", אמר משרד ההגנה הבריטי. "שרשרת הפיקוד הרוסית בוודאי תרצה לזהות ולהטיל סנקציות חמורות על קצינים רוסים שאחראים לתקריות האלה".

רוסיה הגיבה למתקפת המל"טים ב"מתקפה מסיבית על מערכת השליטה הצבאית" של אוקראינה. טילים הרסו בתים וניתקו את החשמל ברחבי המדינה. חיל האוויר האוקראיני אמר כי יירט כ-60 טילים. לפחות ארבעה אזרחים אוקראינים נהרגו במתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully