וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: המלחמה הפסיכולוגית של המערב מוכיחה את יעילות המל"טים שלנו

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 19:45

מפקד הכוחות המזוינים של איראן המשיך להכחיש כי היא מספקת נשק לרוסיה נגד אוקראינה, אך אמר כי ההאשמות של מדינות המערב הן עדות ליכולות כלי הטיס הבלתי-מאוישים שלה. לדבריו, איראן תמשיך בפיתוח המל"טים שלה, תוך שיתוף פעולה עם מדינות אחרות

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

מפקד הכוחות המזוינים של איראן אמר היום (ראשון) כי הטענות של המערב בדבר השימוש שעושה רוסיה במל"טים איראניים נגד אוקראינה מעידות על ה"יעילות" שלהם. אתמול קרא אחד מיועציו הבכירים של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ל"השמיד" מפעלים באיראן המשמשים לייצור מל"טים וטילים ולעצור את הספקים שלהם.

"האווירה כיום שנוצרה על ידי העולם השחצני בנוגע לשימוש במל"טים איראניים במלחמת אוקראינה היא חלק מהלוחמה הפסיכולוגית של האויב", אמר גנרל מוחמד באגרי, לפי התקשורת הרשמית באיראן. "מלבד העובדה שרבות מהטענות הללו אינן נכונות, זאת למעשה הוכחה ליעילות, לחשיבות וליכולת הגבוהה של הרפובליקה האסלאמית בתחום המל"טים".

לדבריו, איראן תמשיך בפיתוח המל"טים שלה, תוך שיתוף פעולה עם מדינות אחרות. "למערכות המל"טים שלנו יש דירוג גבוה בעולם מבחינת דיוק, עמידות ורציפות פעולה וביצוע משימות, והן מבצעות משימות שונות", הוסיף.

טהראן מכחישה בעקביות כי היא מספקת נשק לרוסיה עבור מלחמתה באוקראינה, אך הודתה בתחילת החודש שעבר כי היא שלחה מל"טים לרוסיה לפני הפלישה בפברואר. קייב ומדינות המערב טוענות כי המל"טים האיראניים משמשים את רוסיה לתקיפת תשתיות אזרחיות, ובחודשים האחרונים הוטלו סנקציות על כמה גנרלים וחברות באיראן המעורבים בייצור, באספקה ובהפעלת המל"טים. אחד מהם הוא בגארי עצמו.

מל"טים בתרגיל של משמרות המהפכה של איראן במחוז אזרבייג'ן המזרחית, 19 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"טים בתרגיל של משמרות המהפכה של איראן, אוקטובר/רויטרס

ראש שירותי הביון של אוקראינה אמר ביום שישי כי רוסיה כבר שיגרה כ-540 מל"טים מדגם שאהד-136 לעבר יעדי צבא ותשתיות אנרגיה באוקראינה מאז ספטמבר, שחיזקה בשבועות האחרונים את מערכי ההגנה שלה עם ציוד מערבי מתקדם. ארצות הברית אף הודיעה כי תשלח לקייב סוללת "פטריוט" ראשונה, במהלך ביקורו הדרמטי של זלנסקי בוושינגטון בשבוע שעבר.

בנוסף למל"טים הללו, המתפוצצים על המטרה, באוקראינה ובמערב מזהירים כי איראן עשויה לספק לרוסיה טילים בליסטיים לאור התרוקנות המאגרים שלה. ביום חמישי אמרו בוושינגטון כי כוח וגנר, מיליציית שכירי חרב פרטית שבראשה עומד בעל ברית של ולדימיר פוטין, קיבלה משלוח נשק ראשון מקוריאה הצפונית. בפיונגיאנג הכחישו זאת.

לפי דיווחים שונים, ישראל עוקבת מקרוב אחרי המעורבות של איראן במלחמה באוקראינה ואף סיפקה לה מודיעין על המל"טים שלה. חיזבאללה וארגונים פרו-איראניים אחרים במזרח התיכון מחזיקים במל"טים מתאבדים, והם עשויים לשמש אותם בעימות עתידי מול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully