וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באוקראינה: להשמיד את מפעלי הטילים והמל"טים באיראן

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 9:46

אחד מיועציו הבכירים של זלנסקי קרא "לחסל" מפעלי נשק באיראן ולעצור את ספקיהם, לאור השימוש שעושה צבא רוסיה במל"טים איראניים באוקראינה: "איראן משפילה בבוטות את מוסד הסנקציות הבינלאומיות". בטהראן טוענים כי המל"טים סופקו לפני המלחמה

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

גורם בכיר באוקראינה קרא היום (שבת) ל"השמיד" מפעלים באיראן המשמשים לייצור מל"טים וטילים ולעצור את הספקים שלהם. קייב מאשימה את טהראן בכוונה לספק נשק למוסקבה, בנוסף למל"טים המתאבדים שבהם משתמש צבא רוסיה נגד מטרות אזרחיות באוקראינה מאז ספטמבר. איראן טוענת שהמל"טים סופקו לפני המלחמה, ומכחישה שהיא מעורבת בסכסוך.

"איראן משפילה בבוטות את מוסד הסנקציות הבינלאומיות", כתב בטוויטר מיכאילו פודוליאק, אחד מיועציו הבכירים של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, וקרא להרוס מפעלי נשק איראניים בתגובה.

ראש שירותי הביון של אוקראינה אמר אתמול כי רוסיה כבר שיגרה כ-540 מל"טים מדגם שאהד-136 לעבר יעדי צבא ותשתיות אנרגיה באוקראינה, שחיזקה בשבועות האחרונים את מערכי ההגנה שלה עם ציוד מערבי מתקדם. ארצות הברית אף הודיעה כי תשלח לקייב סוללת "פטריוט" ראשונה, במהלך ביקורו הדרמטי של זלנסקי בוושינגטון בשבוע שעבר.

מל"טים בתרגיל של משמרות המהפכה של איראן במחוז אזרבייג'ן המזרחית, 19 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"טים בתרגיל של משמרות המהפכה של איראן, אוקטובר/רויטרס

בנוסף למל"טים הללו, המתפוצצים על המטרה, באוקראינה ובמערב מזהירים כי איראן עשויה לספק לרוסיה טילים בליסטיים לאור התרוקנות המאגרים שלה. ביום חמישי אמרו בוושינגטון כי כוח וגנר, מיליציית שכירי חרב פרטית שבראשה עומד בעל ברית של ולדימיר פוטין, קיבלה משלוח נשק ראשון מקוריאה הצפונית. בפיונגיאנג הכחישו זאת.

לפי דיווחים שונים, ישראל עוקבת מקרוב אחרי המעורבות של איראן במלחמה באוקראינה ואף סיפקה לה מודיעין על המל"טים שלה. חיזבאללה וארגונים פרו-איראניים אחרים במזרח התיכון מחזיקים במל"טים מתאבדים, והם עשויים לשמש אותם בעימות עתידי מול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully