וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ל-22 מניין ההרוגים ב"פצצת הציקלון" בארה"ב: "אסור להתעסק עם הסופה"

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 8:42

על פי התחזיות, מזג האוויר הקיצוני עלול להימשך לפחות 36 שעות נוספות, ומספר הקורבנות עלול לעלות. על אף שהרשויות הפצירו לא לצאת מהבית בערב חג המולד, נהגים נתקעו בכבישים ראשיים. הקשר עמם לקוי, ולפי דיווחים, הם מדליקים חימום לזמנים קצרים כדי לא לבזבז דלק

להקת זאבים ארקטיים משחקים יחד בשלג בגן חיות בקנדה. 23 בדצמבר 2022/רויטרס

מניין ההרוגים בסופה שמכה בארצות הברית וקנדה עלה הלילה (ראשון) ל-22, ועלולה לגבות קורבנות נוספים בימים הבאים. על פי התחזיות, מזג האוויר הקיצוני יימשך לפחות 36 שעות נוספות, והרשויות הפצירו בתושבים לא לעזוב את הבית. "זה מצב שמסכן חיים", נמסר. "אסור להתעסק עם הסופה".

מאות נהגים נתקעו על כבישים ראשיים באזור צפון ארצות הברית, בגלל תנאי מזג האוויר. לפי הדיווחים, חלקם תקועים בדרכים כבר מיום שישי, וקשה לתקשר איתם בגלל שסוללת הטלפון שלהם עומדת להיגמר. אחרים נשארים במכונית, מדליקים את החימום לזמן קצר, כדי לא לבזבז דלק.

מסעדה מכוסה בקרח מרסס גלי האגם בסערה שפגעה באזור באפלו בהמבורג, ניו יורק, ארה"ב ב-24 בדצמבר 2022.. רויטרס
מסעדה בארצות הברית מכוסה בקרח/רויטרס
מזרקת בראיינט פארק קפואה בערב חג המולד במנהטן ניו יורק, ארה"ב, 24 בדצמבר 2022.. רויטרס
מזרקה קפואה במנהטן בערב חג המולד/רויטרס

מעבר לכך, עשרות אלפי טיסות בוטלו, ונוסעים רבים נאלצו לישון בשדות התעופה, רבים מהם לא הצליחו להגיע ליעדם לחגוג את חג המולד. על כך נוספו ביטולי רכבות, כבישים מהירים נסגרו ולפחות שישה אנשים נהרגו בתאונות דרכים - ארבעה מהם נהרגו בתאונת שרשרת באוהיו, שבה היו מעורבים 50 כלי רכב. על פי איגוד המכוניות האמריקני, 112.7 מיליון אנשים תכננו לנסוע לפחות 80 ק"מ לחגים, אבל מזג האוויר שיבש את התוכניות.

בתוך כך, קרוב ל-2 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל, ולפי התחזיות הטמפרטורות עלולות לצנוח למינוס 56 מעלות. החורף הקשה מכה ברחבי ארצות הברית מחוף לחוף, ואף מגיע גם לגבול הדרומי עם מקסיקו. על פי שירות מזג האוויר האמריקני, כ-200 מיליון תושבים, 60% מאוכלוסיית ארצות הברית, נמצאים תחת הגבלות בגלל הסופה.

מכונית מכוסה בשלג בריג'נט, צפון דקוטה, ארה"ב 23 בדצמבר 2022. רויטרס
מכונית מכוסה בשלג בצפון דקוטה/רויטרס
קרח שנוצר על ידי רסס אגם מכסה שביל בסערת חורף בניו יורק, ארה"ב, 24 בדצמבר 2022. רויטרס
קרח מכסה הכול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גם הזהיר מפני התנאים הקשים. "זאת התראת מזג אוויר חמורה ביותר. בבקשה קחו את הסערה הזאת ברצינות", אמר. מושלת ניו יורק, קתי הוקול, הכריזה על מצב חירום על מצב חירום במדינה, ובעיר ניו יורק הוצפו כבישים, בתים ועסקים.

משפחות רבות גם גילו כי המתנות שהזמינו לחג לא הגיעו לאחר ששירותי המשלוחים פרסמו אזהרה שתאריכי הגעת המשלוחים ישתנו, בשל "שיבושי מזג אוויר משמעותיים", בעיקר במרכזי החברה באינדיאנפוליס וממפיס. חברת החשמל PJM הורתה ללקוחותיה ב-13 מדינות לחסוך בחשמל, בטמפרטורות קפואות של מתחת לאפס.

הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
תאונת דרכים בקנדה בגלל קרח על הכביש/רויטרס
הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
"חג המולד בוטל". חלק מנזקי הסופה בצפון אמריקה/רויטרס

הסערה הקיצונית נגרמת מירידה נדירה במהירותה בלחץ הברומטרי, תופעה המכונה "פצצת ציקלון" (Bomb Cyclone). החזאים כינו את מזג האוויר החריג "אירוע של פעם בדור", בשל עוצמתה והיקפה של הסופה שפוקדת את כל צפון אמריקה. הטמפרטורות צנחו לשפל נדיר בעיקר באזור המערב התיכון של ארצות הברית וניו אינגלנד.

"חג המולד בוטל", אמר מיק סונדרס, תושב מדינת ניו יורק לרשת CNN. "כל המשפחה והחברים הסכימו שיותר בטוח לא לחגוג את החג". בריאן טרזיאק, גם מניו יורק סיפר כי אמו ואחותו גרות במרחק של 30 דקות נסיעה ממנו. "אנחנו תמיד עושים את החגים ביחד, אבל הפעם החלטנו להישאר בבתים עד שהסופה תיגמר", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully