וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד קפוא: סופת השלג האדירה בארצות הברית ובקנדה גורמת לכאוס בשדות התעופה ובדרכים

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 15:30

לאחר שנות הקורונה מבקשים רבים לנסוע בחג המולד, אבל הסופה, שהוגדרה כ"אירוע של פעם בדור", גרמה לביטול של אלפי טיסות בסוף השבוע של החג. בחלק ממדינות ארצות הברית צנחו הטמפרטורות למינוס 50 מעלות, ומצב חירום הוכרז בשש מדינות. 5 נהרגו בתאונות כתוצאה מהשלג

סופת שלג בדקוטה הצפונית, 22 בדצמבר 2022/רויטרס

סופת השלגים החריגה, הפוקדת בשעות אלה את ארצות הברית וקנדה, גרמה היום לכאוס על רקע החג ולביטול של אלפי טיסות. הטמפרטורות החריגות, שהגיעו באזור המערב התיכון למינוס 50 מעלות, וכמויות השלג הגדולות שירדו ברבות מהמדינות שיבשו גם את תחבורת הרכבות והתנועה בכבישים. היום שלפני ערב חג המולד נחשב לעמוס ביותר מבחינה תעבורתית, ומכיוון שבשנה שעברה תקנות הקורונה היו בתוקף, וחלק ניכר מאנשי הצוות של חברות התעופה חלה בווריאנט האומיקרון, השנה התכוננו רבים להשתמש במטוסים וברכבות כדי לפצות על התקופה הארוכה שבה נמנעה מהם האפשרות לנסוע.

מטוס אייר קנדה ממריא בעקבות סופת שלג בנמל התעופה הבינלאומי של ונקובר 22 בדצמבר 2022.. רויטרס
מומחים הזהירו: הקור עלול להוביל לכוויור קור בעור חשוף תוך 5-10 בלבד. שדה התעופה בונקובר, קנדה/רויטרס
טיסות מבוטלות בשדה התעופה של שיקגו בגלל סופת שלג, 22 בדצמבר 2022. רויטרס
שדה התעופה של שיקגו, שבו בוטל המספר הרב ביותר של טיסות/רויטרס
נוסעים תקועים בשדה התעופה של שיקגו בסופת שלגים, 22 בדצמבר 2022. רויטרס
נוסעים תקועים בשדה התעופה של שיקגו/רויטרס

אתמול בוטלו כ-2,200 טיסות, ולגבי מחר הודיעו חברות התעופה עד כה על ביטול של עוד כ-1,600 טיסות. האזורים שנפגעו עד כה בצורה החמורה ביותר מבחינה תחבורתית הם סביבות הערים שיקגו, דטרויט, מיניאפוליס וסנט פול במערב התיכון. מספר הביטולים הרב ביותר נרשם בשיקגו, ובמקום השני ניצב שדה התעופה של דנבר, קולורדו. בקנדה המצב חמור אף יותר, במיוחד בחלקה המערבי של המדינה. שדה התעופה של ונקובר, השני בגודלו בקנדה, נסגר לחלוטין כבר ביום שלישי.

חזאים מכנים את מזג האוויר החריג "אירוע של פעם בדור", בשל עוצמתה והיקפה של הסופה, שתשפיע בימים הקרובים על יותר כ-200 מיליון בני אדם, ב-37 מדינות בארצות הברית. הטמפרטורות צנחו לשפל נדיר בעיקר באזור המערב התיכון וניו אינגלנד. במערב התיכון מורידות הרוחות העזות את הטמפרטורה, ושירותי החזאות הזהירו מפני שהייה מחוץ לבית בתנאים אלה, שעלולים לסכן חיים. הצירוף של הרוח והקור עשוי להביא את הטמפרטורה אפילו למינוס 60 מעלות. בשש מדינות הוכרז על מצב חירום. באוקלהומה נהרגו חמישה בני אדם בתאונות כתוצאה מתנאי מזג האוויר הקשים.

מומחים אף הזהירו כי צניחת הטמפרטורות עלולה להוביל לכוויור קור בעור חשוף תוך חמש עד עשר דקות בלבד. כוויות הקור, במקרים מסוימים, יכולות להביא להקפאת רקמות ולקרעים, ובמקרים מסוימים לקטיעה. כך, פרט לבעיית התחבורה, כל יציאה שגוררת למעל כמה דקות בחוץ, עשויה להיות מסוכנת.

ואולם הטמפרטורות צנחו לשפל של פחות מ-0 גם בדרום החם יותר בדרך כלל, עד לגבול מקסיקו באזור טקסס. על הגבול הדרומי של ארצות הברית הקור מסכן, בין השאר, אלפי מהגרים לא חוקיים שמנסים לעבור את הגבול ומתגוררים לעיתים באוהלים.

פרות הולכות בשלג בעקבות סופת שלגים בסטורגיס, דרום דקוטה, ארה"ב 16 בדצמבר 2022.. רויטרס
חזאים מכנים את מזג האוויר החריג "אירוע של פעם בדור". פרות בשלג הסופה בדקוטה/רויטרס
סופת שלג בדנבר, קולרדו, 23 בדצמבר 2022. רויטרס
שלג מכסה את הרחובות בדנבר, קולורדו/רויטרס
סופת שלג בדקוטה הדרומית, 22 בדצמבר 2022. רויטרס
סופת שלג בדקוטה הדרומית/רויטרס

מזג האוויר הקשה עתיד להימשך לפחות עד תום סוף השבוע של החג. לדברי החזאים, מדובר בחג המולד הקר ביותר ב-40 השנים האחרונות. בלשון המטאורולוגית מכונה סוג הסופה הזה "פצצת ציקלון", סוג של הוריקן המתרחש בחורף, ומחריף באופן דרמטי בגלל צניחה בלחץ הברומטרי במשך זמן קצר מאוד.

בריטניה כוסתה במרבד שלג לפני פחות משבועיים, ואחרי הפוגה אמור השלג לשוב בדיוק לכבוד חג המולד. ליתר דיוק, השלג צפוי להגיע בבוקר חג המולד, ביום שני. לפי החזאים, לכיוון בריטניה עושה דרכו ענן שלג עצום, שאמור אחר כך להמשיך לעבר מרכז אירופה. בלונדון הוא עתיד להוריד שלג אם הטמפרטורות יהיו נמוכות מספיק. עם זאת, באופן כללי חג המולד באירופה אמור להיות יחסית ממוזג, מה שנחשב לחדשות טובות מבחינה כלכלית לרבים, בגלל מחירי האנרגיה המאמירים על רקע המלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully