וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 19 הרוגים בסופה בארה"ב: "קחו את הסופה ברצינות", ביקש הנשיא ביידן

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 18:32

כ-1.7 מיליון איש נותרו ללא חשמל בארה"ב וקנדה בעקבות מזג האוויר הקיצוני. חזאים מזהירים מהתחזקות הסופה ומכנים אותה "אירוע של פעם בדור". 200 מיליון איש נמצאים תחת הגבלות קור. עשרת אלפים טיסות בוטלו - ואינספור אנשים לא הגיעו הביתה בזמן לחג המולד

בווידאו: מזג האוויר סוער בארה"ב/צילום: רויטרס

הסופה שכונתה "אירוע של פעם בדור" ממשיכה להכות גם היום (שבת) בארצות הברית וקנדה - יותר מ-1.7 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל, ולפי התחזיות הטמפרטורות עלולות לצנוח למינוס 56 מעלות. החורף הקשה מכה ברחבי ארצות הברית מחוף לחוף, ואף מגיע גם לגבול הדרומי עם מקסיקו. עד כה דווח בארצות הברית על לפחות 19 מקרי מוות בעקבות הקור.

על פי שירות מזג האוויר האמריקני, כ-200 מיליון תושבים, 60% מאוכלוסיית ארצות הברית, נמצאים תחת הגבלות בגלל הסופה. בקנדה כמה בתי ספר באונטריו וטורונטו ביטלו את ימי הלימודים. במקביל, עשרת אלפים טיסות בוטלו - 5,000 פנימיות, על פי אתר FlightAware. נוסעים רבים נאלצו לישון בשדות התעופה, ורבים לא הצליחו להגיע ליעדם לחגוג את חג המולד.

על כך נוספו ביטולי רכבות, כבישים מהירים נסגרו ולפחות שישה אנשים נהרגו בתאונות דרכים - ארבעה מהם נהרגו בתאונת שרשרת באוהיו, שבה היו מעורבים 50 כלי רכב. על פי איגוד המכוניות האמריקני, 112.7 מיליון אנשים תכננו לנסוע לפחות 80 ק"מ לחגים, אבל מזג האוויר שיבש את התוכניות.

הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
תאונת דרכים בקנדה בגלל קרח על הכביש/רויטרס
הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
אישה בארצות הברית מתחמקת מהקור/רויטרס
טיסות מבוטלות בשדה התעופה של שיקגו בגלל סופת שלג, 22 בדצמבר 2022. רויטרס
טיסות מבוטלות ברחבי ארה"ב/רויטרס
הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
"חג המולד בוטל". קישוטי חג שקרסו מול בית בקנדה/רויטרס

משפחות רבות גם גילו כי המתנות שהזמינו לחג לא הגיעו לאחר שפדאקס פירסמו אזהרה באתר החברה שלפי תאריכי הגעת המשלוחים ישתנו בשל "שיבושי מזג אוויר משמעותיים", בעיקר במרכזי החברה באינדיאנפוליס וממפיס. חברת החשמל PJM הורתה ללקוחותיה ב-13 מדינות לחסוך בחשמל, בטמפרטורות קפואות של מתחת לאפס.

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי "זאת התראת מזג אוויר חמורה ביותר. בבקשה קחו את הסערה הזאת ברצינות". מושלת ניו יורק קתי הוקול הכריזה על מצב חירום. בעיר ניו יורק הוצפו כבישים, בתים ועסקים אתמול.

הרשויות ברחבי המדינה פתחו מרכזי חימום בספריות ותחנות משטרה והרחיבו מקלטים למחוסרי בית. בגבול עם מקסיקו, אלפים מהגרים שממתינים לעבוד לארצות הברית נותרו להתמודד עם הקור העז.

הסערה, שנגרמת מירידה נדירה במהירותה בלחץ הברומטרי, תופעה המכונה "פצצת ציקלון" (Bomb Cyclone). החזאים כינו את מזג האוויר החריג "אירוע של פעם בדור", בשל עוצמתה והיקפה של הסופה שפוקדת את צפון אמריקה. הטמפרטורות צנחו לשפל נדיר בעיקר באזור המערב התיכון של ארצות הברית וניו אינגלנד. במערב התיכון מורידות הרוחות העזות את הטמפרטורה, ושירותי החזאות הזהירו מפני שהייה מחוץ לבית בתנאים אלה, שעלולים לסכן חיים.

שלג בנהר ילוסטון, 22 בדצמבר 2022. William Campbell, GettyImages
נהר ילוסטון קפוא/GettyImages, William Campbell
הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
חזאים הזהירו לא לצאת מהבית. טיול עם הכלב בשלג/רויטרס

"חג המולד בוטל", אמר מיק סונדרס, תושב מדינת ניו יורק לרשת CNN. "כל המשפחה והחברים הסכימו שיותר בטוח לא לחגוג את החג". בריאן טרזיאק, גם מניו יורק סיפר כי אמו ואחותו גרות במרחק של 30 דקות נסיעה ממנו. "אנחנו תמיד עושים את החגים ביחד, אבל הפעם החלטנו להישאר בבתים עד שהסופה תיגמר", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully