וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי טיסות בוטלו ברחבי ארה"ב בשל מזג האוויר הקשה

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 6:31

סופת השלג הפוקדת את ארה"ב, אותה מכנים החזאים כ"אירוע של פעם בדור", שיבשה את תקופת החגים במדינה, בה קיים גם כך עומס רב בשדות התעופה ותחנות הרכבת. מספר הביטולים היום גדל מאז אמש, ועשוי אף לגדול

סופת שלג בדקוטה הצפונית, 22 בדצמבר 2022/רויטרס

יותר מ-4,400 טיסות בוטלו היום (שישי) ברחבי ארצות הברית נוכח סופת השלגים החריגה שפוקדת את המדינה ביממה האחרונה. הביטולים מגיעים דווקא בתקופת החגים במדינה, במהלכם ישנו עומס.

מספר הטיסות שבוטלו היום גבוה אף יותר מזה שנרשם אתמול, אז הגיע כמעט ל-2,700 - כך לפי אתר מעקב הטיסות FlightAware. בנוסף, תאגיד רכבות הנוסעים אמטרק ביטל עשרות נסיעות רכבת במהלך חג המולד, מה ששיבש את התכנון בקרב אלפי נוסעים.

מינהל התעופה הפדרלי הורה על ביטול או עיכוב הטיסות לצורך הסרת קרח שהתגבש על פני מסלולי ההמראה במספר שדות תעופה בארצות הברית. "למזג האוויר החורפי הקשה יש השפעה משמעותית על הטיסות", מסר הארגון. לפי ההודעה שפרסם "צפויים עיכובים בטיסות מבוסטון לשדות התעופה של אזור המטרופולין של וושינגטון הבירה, נמלי התעופה הבינלאומיים של סיאטל-טקומה ופורטלנד ואספן בקולורדו".

שיבושים בטיסות ברחבי ארצות הברית בעקבות מזג האוויר החורפי הקשה, 23 בדצמבר 2022. רויטרס
אלפי טיסות בוטלו. אנשים ממתינים בשדה תעופה בארה"ב/רויטרס

בטיסה אחת שיצאה מאיי הבתולה לפילדלפיה, רבים מנוסעי הטיסה סבלו מהקאות עקב מזג האוויר הסוער. "זה היה גרוע, היה רועש מכל עבר", סיפר אחד הנוסעים. בתום ארבע שעות הטיסה, המטוס נחת בשלום, והנוסעים קיבלו טיפול רפואי.

עוד בוואלה!

חג מולד קפוא: סופת השלג האדירה בארצות הברית ובקנדה גורמת לכאוס בשדות התעופה ובדרכים

לכתבה המלאה
שיבושים בטיסות ברחבי ארצות הברית בעקבות מזג האוויר החורפי הקשה, 23 בדצמבר 2022. רויטרס
שדה התעופה בשיקגו, היום/רויטרס

שר התחבורה פיט בוטיג'ג' אמר לרשת CNN שמערכת התעופה האמריקנית "פועלת תחת עומס עצום", וכי שתי סופות שונות ורוחות עזות משפיעות על שדות התעופה ברחבי המדינה. לדבריו, אתמול בוטלו כ-10% מהטיסות בארה"ב.

עובדים מסירים קרח ממסלולים בשדה התעופה של מילווקי, 22 בדצמבר 2022. רויטרס
קרח מוסר ממסלול הטיסה בשדה התעופה בשיקגו, היום/רויטרס

חזאים כינו את מזג האוויר החריג "אירוע של פעם בדור", בשל עוצמתה והיקפה של הסופה שפוקדת את ארה"ב, וצפויה להשפיע בימים הקרובים על יותר מ-200 מיליון בני אדם, ב-37 מדינות בארצות הברית. הטמפרטורות צנחו לשפל נדיר בעיקר באזור המערב התיכון וניו אינגלנד. במערב התיכון מורידות הרוחות העזות את הטמפרטורה, ושירותי החזאות הזהירו מפני שהייה מחוץ לבית בתנאים אלה, שעלולים לסכן חיים. הצירוף של הרוח והקור עשוי להביא את הטמפרטורה אפילו למינוס 60 מעלות. בשש מדינות הוכרז על מצב חירום.

הטמפרטורות צנחו לשפל של פחות מ-0 גם בדרום החם יותר בדרך כלל, עד לגבול מקסיקו באזור טקסס. על הגבול הדרומי של ארצות הברית הקור מסכן, בין השאר, אלפי מהגרים לא חוקיים שמנסים לעבור את הגבול ומתגוררים לעיתים באוהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully