וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי במרכז פריז: 3 בני הקהילה הכורדית נהרגו ו-3 נוספים נפצעו

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 22:36

האירוע התרחש סמוך למרכז תרבות כורדי ברובע 10 שבעיר. לפי הדיווחים, החמוש שנעצר הואשם בעבר בניסיון רצח נגד מהגרים. שר הפנים הצרפתי מסר כי נראה שפעל מתוך כוונה לפגוע בזרים, אולם לא ברור אם דווקא נגד הקהילה הכורדית. מהומות פרצו בבירה בעקבות האירוע

בווידאו: מהומות בפריז בעקבות הירי נגד הקהילה הכורדית/רויטרס

שלושה בני אדם נהרגו ושלושה נוספים נפצעו בירי שאירע היום (שישי) ליד מרכז תרבות כורדי ברובע ה-10 של פריז שבצרפת. היורה, גבר בן 69 המזוהה בשם ווליאם מ', נעצר ופונה לבית החולים לאחר שנפצע במהלך האירוע. בעקבות הירי פרצו בעיר מהומות אלימות מצד מפגינים כורדים, שהתעמתו עם המשטרה.

לדברי שר הפנים הצרפתי, ג'ראלד דרמאנה, החמוש פעל כנראה מתוך כוונה לפגוע בזרים, אולם עדיין אין ראיות לכך שהתכוון לפגוע דווקא בבני הקהילה הכורדית. בנוסף הודיע כי האבטחה באתרים של הקהילה תתוגבר.

לפי הדיווחים, החמוש הואשם בעבר בניסיונות רצח, פעם אחת ב-2016 ובפעם נוספת בדצמבר בשנה שעברה, אז ניסה לתקוף מהגרים עם חרב במחנה בשכונת ברסי בעיר. בעקבות המקרה האחרון הוא נעצר, אך שוחרר לבסוף. בימים הקרובים ידרשו הרשויות להסביר מדוע שוחרר על אף עברו הפלילי.

מפגינים מתעמתים עם המשטרה בפריז לאחר הירי בעיר, 23 בדצמבר 2022. רויטרס
המהומות שפרצו לאחר הירי בעיר, הערב/רויטרס

בעקבות הירי בקהילה הכורדית, כתב נשיא צרפת עמנואל מקרון בטוויטר: "הכורדים בצרפת הפכו ליעד למתקפה מתועבת בלב פריז. מחשבותינו נתונות לקורבנות, לפצועים הנאבקים על חייהם ולמשפחותיהם".

שעות ספורות לאחר תום אירוע הירי, מהומות פרצו בזירה, כשמאות מפגינים כורדים הגיעו למקום ומחו על אוזלת היד של כוחות הביטחון במדינה, שלא מנעו אותו. הם השליכו חפצים, הציתו פחים וחסמו את האזור. בנוסף קראו קריאות נגד נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ששלטונו נלחם במחתרת הכורדית במדינתו ומחוצה לה. בתגובה למהומות, פעלו השוטרים לפיזור המפגינים באמצעות גז מדמיע.

עוד בוואלה!

אחרי 6 שנים: 8 מחבלים הורשעו במעורבות בפיגוע הדריסה ההמונית בניס

לכתבה המלאה
ירי בפריז. 23 בדצמבר 2022. רויטרס
שלושה בני אדם נהרגו מירי החמוש. תיעוד מהזירה/רויטרס

לפני כשבועיים, הורשעו שמונה מהמחבלים שהזדהו עם דאעש על מעורבותם בפיגוע הדריסה ההמוני בניס שבצרפת. המקרה אירע לפני יותר משש שנים ונרצחו בו 86 בני אדם, בהם 15 ילדים, ו-450 אחרים נפצעו. בפיגוע, נהג מוחמד אל-חווייג' בוהלאל במשאית במהירות דרך המונים שצפו במופע הזיקוקים לחגיגת יום הבסטיליה, והוא נורה על ידי המשטרה.

שמונת הנאשמים, שבעה גברים ואישה אחת, הורשעו בסיוע לאל-חווייג' בוהלאל בארגון הפיגוע. השופט גזר עליהם עונשי מאסר שנעים בין שנתיים ל-18 שנים. זאת, לאחר יותר משלושה חודשים בהם ניתנו עדויות של ניצולי הפיגוע. התובעים הסכימו שלא לכולם יש קשר ברור לטרור או שהם יודעים מה בוהלאל תכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully