וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפות הטרור ב-2016: נפתח המשפט הפלילי הגדול בהיסטוריה של בלגיה

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 11:39

עשרה אנשים עומדים למשפט בקשר למתקפה במרץ 2016, שבמהלכה פצצות התפוצצו בנמל התעופה של בריסל ובתחנת הרכבת התחתית שעוברת מתחת לרובע האירופי בעיר. 32 אנשים נרצחו בפיגועים ומאות נפצעו

שש שנים וחצי לאחר מתקפת הטרור בבלגיה שבה נרצחו 32 בני אדם, המשפט הפלילי הגדול בהיסטוריה של המדינה מתחיל היום (שני). עשרה אנשים עומדים למשפט בקשר למתקפה במרץ 2016, שבמהלכה פצצות התפוצצו בנמל התעופה של בריסל ואז בתחנת הרכבת התחתית שעוברת מתחת לרובע האירופי בעיר.

זאת היתה מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בבלגיה מאז שהסתיימה מלחמת העולם השנייה. המתקפה הובילה לחקירות פרלמנטריות, מחאות, בדיקות בגבול ופינוי חלקי של כמה תחנות כוח גרעיניות במדינה.

החשוד העיקרי במשפט הוא סלאח עבדסלאם, שהורשע כבר במשפט בצרפת על חלקו במתקפות הטרור בפריז ב-2015, שבהן נהרגו 130 בני אדם. גזר דינו הוא מאסר עולם ללא חנינה. תשעה מהנאשמים יהיו נוכחים בבית המשפט. העשירי, אוסמה עטאר, נשפט בהיעדרו, אף שהסברה היא כי נהרג בסוריה.

אנדרטת רחוב לזכרם של הנרצחים בפיגוע בבריסל מחוץ לתחנת המטרו מלביק. רויטרס
אנדרטה לזכר הנרצחים/רויטרס
המלך הבלגי פיליפ והמלכה מטילד בטקס לזכר הנרצחים בתחנת המטרו מלביק בבריסל. רויטרס
המלך הבלגי בטקס לזכר הנרצחים/רויטרס

עבדסלאם הוא אחד מחמישה נאשמים שהורשעו כבר בצרפת אך כעת עומדים למשפט בפני הרשויות הבלגיות. על פי האישומים, כולם מעורבים במתקפות הטרור בשתי המדינות בשם דאעש.

חבר המושבעים צפוי לשמוע כי "תא הטרור" שהיה מבוסס בבריסל, תיכנן למעשה להוציא לפועל שורה של מתקפות מתואמות באליפות אירופה לכדורגל בצרפת ב-2016. עם זאת, על פי התביעה, הם שינו את דעתם לאחר מעצרו של עבדסלאם ב-18 במרץ בעקבות מבצע משטרתי בפרבר מולנבק של בריסל.

עוד בוואלה!

לפחות 30 הרוגים ויותר מ-200 פצועים במתקפת טרור משולבת בבריסל

לכתבה המלאה
תחנת רכבת התחתית מלביק, בריסל בלגיה. 23 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
תחנת הרכבת התחתית, 2016/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
תחנת מטרו מלביק, בריסל בלגיה. 22 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
תחנת הרכבת התחתית, 2016/צילום מסך, טוויטר
עשן מתחנת מטרו מלביק, בריסל בלגיה. 22 במרץ 2016. ספק 500
עשן מיתמר מתחנת הרכבת התחתית, 2016/ספק 500

ארבעה ימים לאחר מכן, חברי התא תקפו בבריסל במקום זאת, והתחילו את המתקפה בנמל התעופה. במצלמות אבטחה אפשר לראות שלושה גברים דוחפים שלוש עגלות בטרמינל ההמראות זמן קצר לפני הפיצוצים. התביעה תטען כי כל אחד מהם נשא פצצה, אך רק שתיים מהן התפוצצו. האדם השלישי היה מוחמד אבריני, שזוהה כ"איש שחבש כובע" בסרטון. התביעה תטען כי אדם זה היה חבר ילדות של עבדסלאם. גם הוא הורשע כבר בצרפת.

נמל התעופה פונה, אך שעה ורבע לאחר מכן, מטען נוסף התפוצץ בתחנת הרכבת התחתית של מולנבק, לא רחוק מהמפקדה של הנציבות האירופית.

32 נהרגו במתקפות, שלושה מחבלים נהרגו גם כן. יותר מ-300 אנשים נפצעו, 62 מהם באופן קשה . המשפט צפוי להימשך לתוך 2023 ולעלות כ-36 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully