וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: שישה הרוגים בפיגוע בכיכר טקסים באיסטנבול

81 נוספים נפצעו בפיצוץ העז שהתרחש בכיכר המרכזית בעיר, לאחר שככל הנראה אישה הניחה מטען חבלה על ספסל ברחוב. חשודה מרכזית למעורבות בפיגוע נעצרה על ידי הרשויות המקומיות במהלך הלילה. משרד החוץ: "אין נפגעים ישראלים"

בווידאו: טורקיה: פיצוץ נשמע בכיכר טקסים באיסטנבול/צילום: רויטרס

שישה בני אדם נהרגו ו-81 בני אדם נפגעו בפיצוץ עז שאירע היום (ראשון) בשדרות איסתיקלאל בכיכר טקסים באיסטנבול, כך אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. לדבריו, מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בפיגוע טרור וכי אישה מילאה תפקיד מרכזי בפיגוע, וכן חשודה בהנחת המטען נעצרה בידי הרשויות במדינה במהלך הלילה.

גורם ביטחוני מסר כי ההמלצה לישראלים בעיר - להישאר במלון. "החקירה של הפיגוע בטורקיה נמצאת בעיצומה, כוחות הביטחון הטורקים עושים את המאמצים למצוא את המפגעים", אמר. "לישראלים שנמצאים באיסטנבול - ההמלצה היא כרגע להישאר במלון עד שהדברים מתבהרים ולהקשיב להמלצות ולהנחיות של גורמי הביטחון הטורקים. אנחנו מחדדים שאזהרת המסע לטורקיה מוגדרת ברמה 3, שזו רמה בינונית, וכנגזרת של זה מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות".

שוטרים בזירת הפיגוע בכיכר טקסים באיסטנבול. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע/רויטרס

התקרית אירעה בשעה 16:20 שעון מקומי, אמר מושל איסטנבול אלי ירליקאיה. על פי רשת RTUK הממלכתית, הוטל צו איסור פרסום על התקרית והשידור מהזירה הופסק. כמו כן, חקירה נפתחה בחשד לפיגוע טרור על ידי משרד התובע הציבורי של איסטנבול.

המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ והקונסוליה הישראלית באיסטנבול בדקה ומצאה כי לא היו ישראלים מעורבים באירוע. על פי המטה ללוחמה בטרור, רמת האיום בטורקיה היא 3 - רמה בינונית. ההמלצה היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות, לאור חשש כי גורמי טרור ינסו לפגוע בישראלים השוהים בטורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כיכר טקסים, איסטנבול, טרוקיה. רויטרס
כיכר טקסים/רויטרס

ישראלי מחיפה הנמצא באיסטנבול סיפר לווואלה: "זה היה ברחוב איסתיקלאל שבו היינו. הייתי באיזור בקניות. ראיתי שאנשים רצים שמענו את האמבולנסים מכבי אש. שמענו סירנות. אספתי את המשפחה וברחנו למלון. אספנו את הדברים ונסענו לשדה התעופה, למרות שהטיסה שלנו רק בלילה. יש פה הרבה ישראלים שעשו כמונו. מחכים כבר לטיסה. זה כמובן מפחיד. אנחנו רגילים מהארץ, אבל כאן לא ציפינו".

זירת הפיצוץ בכיכר טקסים, איסטנבול, טרוקיה 13 בנובמבר 2022. רויטרס
כיכר טקסים/רויטרס

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי אישה הניחה תיק עם מטען נפץ על ספסל - דקות לפני הפיצוץ. אותה דמות שהניחה את התיק הגיעה למקום לבושה בבגדים מסורתיים שחורים ובשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות אם מדובר באישה או גבר שהתחזה לאישה. חשודה מרכזית בהנחת המטען נעצרה במהלך הלילה.

המחבלת החשודה בפיגוע בלב איסטנבול 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
המחבלת החשודה בפיגוע/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אורי דהן מטבריה סיפר כי נחת היום בצהריים באיסטנבול עם חברים לעבודה שקיבלו נסיעת צ'ופר: "נחתנו בצהריים באיסטנבול ונסענו ישר לכיכר טקסים, שם נמצא המלון שלנו. התחלנו ללכת ברחוב והיו המון אנשים, היתה צפיפות גדולה ולכן החלטנו לא להמשיך והסתובבנו בחזרה לתחילת הרחוב. זמן קצר אחר כך נשמע הפיצוץ. זה היה פיצוץ מטורף. אלוהים היה איתנו שיצאנו בול בזמן. עכשיו יש פקקים גדולים והרבה שוטרים. נאלץ לחזור לאיזור, כי שם נמצא המלון. לגבי המשך השהיה פה - אני עוד לא יודע מה יהיה".

עד ראייה נוסף אמר לוואלה: "אני עדיין בשוק ממה שקורה. האינטרנט שלי לא עבד, וכשהייתי בקניון הפעלתי אותו וקיבלתי מבול של הודעות. מה שמפתיע הוא שהחיים נמשכים פה כמסלולם. כל הישראלים ישנים בכיכר טקסים ובאיסתיקלאל, מקום הומה ישראלים. אם היה פיגוע, הוא היה מכוון לישראלים. יש מסעדה איטלקית כשרה, בלי בשר, במרכז טקסים, כנראה זאת הסיבה שמי שעשה את הפיגוע עשה אותו שם".

זירת הפיצוץ בכיכר טקסים, איסטנבול, טרוקיה 13 בנובמבר 2022. רויטרס
כיכר טקסים/רויטרס

"אנחנו במלון שהוא כ- 500 מהמקום והפיצוץ אירע בדיוק כשעמדנו להכנס אליו", סיפרה לוואלה דלית מזכרון יעקב, שהגיעה ביום חמישי לאיסטנבול. "מיד נשמעו סירנות והמון כלי רכב היו בתנועה, והיה ברור לי שזה פיגוע. שמענו שסגרו מסביב את כל הרחובות, אז נשארנו במלון ועכשיו נעשה ניסיון ראשון לצאת. מכל מי ששמענו ממנו הבנו ששלום לכל השראלים שהם בקשר איתם ושהם בסדר ונקווה שכך יישאר".

גורמים במשרד החוץ ממליצים לישראלים הנמצאים באיסטנבול לעשות את הדבר ההגיוני, להתרחק ממקום האירוע, להתרחק ממקומות הומי אדם, ולהסתגר במלון בשעות הקרובות "לפחות עד שתתבררנה נסיבות האירוע".

לפני חודשיים דווח על מתיחות משמעותית בעיר, נוכח התרעות על ניסיונות איראניים לבצע פיגוע נגד ישראלים. ביוני, תיירים ישראלים שיצאו לחופשה בטורקיה קיבלו שיחת טלפון מבכיר בקהילת המודיעין הישראלית, שהורה להם לחזור מיד לישראל. בשיחה אף נאמר לתיירים הישראלים כי הם לא יכולים לשוב למלון, בשל סכנה לחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully