וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 6 שנים: 8 מחבלים הורשעו במעורבות בפיגוע הדריסה ההמונית בניס

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 11:46

86 בני אדם נדרסו למוות, בהם 15 ילדים, ו-450 נוספים נפצעו כשמוחמד אל-חווייג' בוהלאל נהג במהירות אל תוך ההמון שצפה באותה העת בזיקוקים לרגל יום הבסטיליה בצרפת, הוא נורה על ידי השוטרים. לאחר שנים, גזר בית המשפט על המעורבים הנוספים בין שנתיים ל-18 שנות מאסר

בווידאו: מקרון על הפיגוע בניס: "אנחנו תחת מתקפת טרור"/צילום: רויטטרס

שמונה מחבלים, שהזדהו עם דאעש, הורשעו בעקבות מעורבותם בפיגוע הדריסה ההמוני שאירע לפני יותר משש שנים ובו נרצחו 86 בני אדם, בהם 15 ילדים, ו-450 אחרים נפצעו. בפיגוע, נהג מוחמד אל-חווייג' בוהלאל במשאית במלוא המהירות דרך המונים שצפו במופע הזיקוקים לחגיגת יום הבסטיליה בניס שבצרפת, ונורה על ידי המשטרה.

שמונת הנאשמים, שבעה גברים ואישה אחת, הורשעו בסיוע לאל-חווייג' בוהלאל בארגון הפיגוע. השופט גזר עליהם עונשי מאסר שנעים בין שנתיים ל-18 שנים. זאת, לאחר יותר משלושה חודשים בהם ניתנו עדויות של ניצולי הפיגוע. התובעים הסכימו שלא לכולם יש קשר ברור לטרור או שהם יודעים מה בוהלאל תכנן.

הצמד המזוהה ביותר עם לאל-חווייג' בוהלאל הם מוחמד גרייב וצ'וקרי צ'פרוד, שהורשעו באשמת טרור ונגזר עליהם המאסר הארוך ביותר, 18 שנים. התביעה אמרה כי לשניהם הייתה "מערכת יחסים אינטנסיבית" עם אל-חווייג' בוהלאל, שכן גרייב הכיר את המחבל במשך 15 שנה וקיים עמו 1,278 שיחות טלפון בשנה אחת. עורך דינו של גרייב, וינסנט ברנגרת', מסר כי מרשו יערער על ההחלטה.

הפיגוע בניס, יולי 2016. רויטרס
"זה ניצחון קטן שמרגיש טוב". תיעוד מיום לאחר הפיגוע/רויטרס

ניצולי הפיגוע בירכו על פסק דינו של השופט ותיארו אותו כ"ניצחון קטן". קרוליין וילאני, שקרוביה נהרגו בפיגוע אמרה: "זה לא יחזיר את המשפחה שלי, את אמא שלי, את הבן שלי, אבל זה ניצחון קטן שמרגיש טוב".

ארגון דעאש טען לאחריות על הפיגוע כמה ימים לאחר שהתרחש אך לא הציע שום הוכחה לכך שלתוקף, שהיה בעל עבר של אלימות במשפחה ופשעים קטנים - היה קשר ישיר עם הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully