וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"

אלפי אנשים נכחו בחגיגות יום העצמאות של צרפת בעיר, כשמשאית פגעה בקהל. לפי אחד המשתתפים, "שמענו יריות וחשבנו שהן זיקוקים". כתב מקומי סיפר כי "היה הרבה דם"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

"כולם צעקו לרוץ, לרוץ, לרוץ, יש מתקפה" - כך סיפר הלילה (שישי) עד ראייה לפיגוע הדריסה בניס לרשת הטלוויזיה הצרפתית BFM. במתקפה נהרגו יותר 84 בני אדם ועוד מאה נוספים נפצעו. לדבריו, "שמענו יריות וחשבנו שהן זיקוקים בגלל שזה ה-14 ביולי. הייתה פאניקה גדולה. אנחנו רצנו גם מאחר שלא רצינו להישאר שם ונכנסו למלון ליתר ביטחון".

אישה אחת סיפר לתחנת "רדיו אינפו" כי היא ואנשים אחרים נמלטו באימה: "המשאית נסעה בזיגזג לאורך הרחוב. ברחנו לתוך המלון והתחבאנו בשירותים עם אנשים רבים". אישה אחת סיפרה לתחנה כי היא הסתתרה במסעדה בטיילת עם כ-200 אנשים אחרים, כשלדבריה המצב נרגע רק לאחר כשעתיים.

טרור ביום העצמאות בצרפת || סיקור מיוחד:
זהות המחבל מתבהרת: "מוסלמי תושב ניס ממוצא תוניסאי"
תיעוד מניס: המשאית דוהרת אל תוך הטיילת - ודורסת מאות
"אנחנו יודעים על אדם מהקהילה היהודית שנפצע בפיגוע בניס"

משאית התנגשה בקהל בני אדם בחגיגות יום הבסטיליה בניס שבצרפת 15 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
אנשים מתרחקים מזירת הפיגוע, הלילה/רויטרס, רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב של העיתון המקומי "ניס מאטן", דמיאן אלמנד, נכח בזירה וסיפר כי מצג הזיקוקים בדיוק הסתיים והקהל קם ממקומו על מנת לעזוב את המקום, כשלפתע נשמעו צעקות. "שבריר שנייה אחר כך, משאית לבנה ענקית הגיחה במהירות משוגעת כמו על מנת לדרום מספר מקסימלי של אנשים", שחזר אלמנד. "ראיתי גופות עפות באוויר כמו כדורי באולינג מכל צד שלה, ושמעתי צווחות שלעולם לא אשכח".

לדברי אלמנד, אנשים תפסו מחסה במסעדה בקרבת מקום, וגם שם המשיכו להישמע צעקות וקריאות אחר בני משפחה נעדרים. משיצא החוצה, אלמנד ראה גופות, דם וחלקי גופות לאורך הכביש.

חשד לפיגוע דריסה בניס, צרפת, 15 ביולי 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בניס/רויטרס

עדת ראייה סיפרה לרשת סקיי ניוז כי "אף פעם לא ראיתי דבר כזה. הייתה רוח חזקה, הכל עף מהשולחנות. חשבתי שאולי יש סופה ואז אנשים התחילו לצרוח, חשבתי שאולי זה טורנדו או משהו שקשור למזג אוויר". עד ראייה נוסף, רוי קלי, סיפר לרשת BBC כי בחגיגות יום העצמאות בניס היו בשעה שהתקרית אירעה "אלפי בני אדם".

(עדכון ראשון: 2:05)

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • ניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully