וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו יודעים על אדם מהקהילה היהודית שנפצע בפיגוע בניס"

15.7.2016 / 8:32

"ראיתי אנשים מגיעים בריצה מטורפת ומזהירים מפיגוע גדול", סיפר שליח חב"ד בניס, הרב אבי נידם, ששהה במסעדה סמוכה. "לא האמנו שהטרור כל כך קרוב, אבל גם ניס סובלת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הפיגוע שאירע הלילה (שישי) בניס שבצרפת, בו נהרגו 84 בני אדם מדריסת משאית באירוע יום העצמאות הצרפתי, הפתיע גם את אנשי הקהילה היהודית בעיר. "לא האמנו שזה הגיע כל כך קרוב אלינו אבל כנראה שגם ניס כרגע סובלת מהבעיה", אמר הבוקר שליח חב"ד לניס, הרב אבי נידם, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, בית חב"ד בעיר ממוקם לא רחוק ממקום הפיגוע, בטיילת על קו החוף. בזמן הפיגוע, סיפר נידם, ישב במסעדה.

"אנשים שאכלו במסעדה הלכו לראות זיקוקים בים. פתאום ראיתי אנשים שמגיעים בריצה מטורפת למסעדה ואומרים "תתקפלו, היה פיגוע מאוד גדול", אמר. לדבריו, בשום כלי תקשורת לא הודיעו בתחילה על הפיגוע וליושבי המסעדה היה קשה להאמין לאלו שהגיעו מבחוץ. "אנשים הזדרזו יותר והלכו הביתה, נתנו לנו הוראות לא לצאת מהבית, כולם העבירו הודעות להישאר בבית, כי היה עדיין חשש מפיגוע נוסף. כמה דקות אחרי הפיגוע לא ידעו מה קרה, ומה קורה. כל הארגונים מעבירים הודעות כדי לוודא שכולם בסדר, אנחנו בבית עכשיו ולא יוצאים", הוסיף.

טרור ביום העצמאות בצרפת || סיקור מיוחד:
תיעוד מניס: המשאית דוהרת אל תוך הטיילת - ודורסת מאות
עדי ראייה לפיגוע בניס: "כולם צעקו לרוץ, לרוץ, יש מתקפה"
זהות המחבל מתבהרת: "מוסלמי תושב ניס ממוצא תוניסאי"

זירת פיגוע המשאית בניס צרפת – יום הבסטיליה. רויטרס
אנשי כוחות רפואה ומשטרה בזירת הפיגוע/רויטרס

נידם הוסיף כי המחבל שנהג במשאית דהר זמן רב בנסיעה, אך לא עבר את כל הטיילת. "אנחנו מארגנים פה קייטנה והמדריכות אמרו לנו שרגע לפני שהמשאית עברה הם ראו אותה והתחבאו", אמר. לדבריו במקום נשמעו יריות רבות בטרם השתלטו כוחות המשטרה על המחבל. עד כה ידוע על אדם יהודי אחד שנפצע בפיגוע, אך נידם לא ידע למסור מה מצבו. "השליח הראשי של חב"ד פה והוא אמר שהוא במקום והכל בערפל", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת פיגוע המשאית בניס צרפת – יום הבסטיליה. רויטרס
מסוק של שירותי הרפואה סייע בפינוי הפצועים מהטיילת/רויטרס

ראובן ואנונו, שליח חב"ד בעיר סיפר כי ארבע מדריכות בקייטנת חב"ד, בנות 19, הלכו בערב לחגיגות יום העצמאות בטיילת. "הן היו על הים, ואז פתאום הגיעה המשאית. הן ברחו לבתים, ולא ידעו מה לעשות. בסוף הן הלכו למסעדה, והסתגרו שם", אמר. לדבריו, המשטרה הורתה ליושבי המסעדה להישאר בפנים. ואנונו וחבריו מבית חב"ד הגיעו לאסוף את המדריכות. "הן קצת בטראומה, אבל ברוך השם הכול בסדר. הן ראו גופות, דם, אנשים צועקים, היו שם הרבה ילדים", הוסיף. ואנונו סיפר כי הקייטנה בוטלה למחר ובערב שבת ידונו בבתי הכנסת בעיר איך להמשיך עתה ובאילו צעדים לנקוט על מנת להגביר את הביטחון בקרב חברי הקהילה.

(עדכון ראשון: 7:57)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
נשיא צרפת פרנסואה הולנד – נושא דברים אחרי הפיגוע המשאית בניס ביום הבסטיליה. רויטרס
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים לאחר הפיגוע/רויטרס
זירת פיגוע המשאית בניס צרפת – יום הבסטיליה. רויטרס
אנשים המומים בטיילת בניס, לצד אחד הפצועים/רויטרס
ניס, צרפת – בבוקר שאחרי פיגוע הדריסה בו נרצחו למעלה מ 70 אנשים. AP
הבוקר שאחרי בניס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully