וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בגרמניה: חשוד רצח אישה, נכנס לקניון והחזיק בבני ערובה

עודכן לאחרונה: 10.12.2022 / 13:54

כלי תקשורת גרמניים דיווחו כי חמוש נכנס לתחנת רדיו בעיר דרזדן, פתח באש, ולקח כמה בני ערובה. המשטרה המקומית לא אישרה את הפרטים, אך הפצירה בתושבים להימנע מהגעה למרכז העיר. במקביל, עוברי אורח פונו מהאזור. לאחר כשעה דווח כי האירוע הסתיים

בווידאו: 25 עצורים במזימה ימנית קיצונית להפיל את השלטון/רויטרס

כלי תקשורת גרמניים דיווחו היום (שבת) כי אדם חמוש רצח אישה בדרזדן, נכנס לקניון בעיר ומחזיק בבני ערובה. במקביל, המשטרה פינתה עוברי אורח מאזור הקניון. על פי עדויות, החשוד נכנס לתחנת רדיו מקומית ופתח באש, ומשם המשיך למרכז המסחרי. המשטרה לא אישרה את הפרטים, אך הפצירה בתושבים להימנע מהגעה למרכז העיר. לאחר כשעה דווח שהאירוע הסתיים.

מוקדם יותר השבוע נעצרו 25 אנשים בפשיטות ברחבי גרמניה בחשד שתיכננו להפיל את הממשלה. על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית, קבוצה של ימנים קיצונים ואנשי צבא לשעבר תיכננו להסתער על בניין הפרלמנט, הרייכסטאג, ולתפוס את השלטון.

חשד לבני ערובה בקניון בעיר דרזדן שבגרמניה. 10 בדצמבר 2022. רויטרס
שוטרים גרמנים מחוץ לקניון בדרזדן. היום/רויטרס

במרכז התוכנית, על פי החשד, אדם גרמני בן 71, שמכונה נסיך בשם היינריך ה-13. על פי התביעה הפדרלית, הוא אחד משני מנהיגי הרשת ונכלל בין העצורים. 6,000 שוטרים השתתפו במבצע הנרחב שכלל 130 זירות ב-11 מדינות מתוך 16 המדינות שמרכיבות את גרמניה.

מתוך 25 החשודים שנעצרו, 24 בעלי אזרחות גרמנית ואחד בעל אזרחות רוסית. התובע הפדרלי של גרמניה מסר גם כי ישנם 27 חשודים נוספים שטרם נעצרו. על פי התביעה הגרמנית, הייינריך, בן למשפחת אצולה גרמנית וצנחן לשעבר בצבא, תכנן לכהן כ"מנהיגה החדש של גרמניה", לאחר שיצר קשר עם פקידים רוסים שביקשו לכונן את הסדר החדש במדינה. על פי החשד, אישה רוסיה בשם ויטליה, סייעה לו.

חשד לבני ערובה בקניון בעיר דרזדן שבגרמניה. 10 בדצמבר 2022. רויטרס
מתיחות בדרזדן. בני ערובה מוחזקים בקניון/רויטרס

שגרירות רוסיה בברלין הכחישה את כל הטענות. הקרמלין אמר בתגובה כי אין שום ספק לגבי חוסר המעורבות של אזרחים רוסים במזימה. "זאת בעיה פנימית גרמנית", אמר דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין. "אין ספק שלא היתה מעורבות רוסית".

על פי החשד, השותפים למזימה כוללים חברים בתנועת "אזרחי הרייך" (Reichsbürger) הקיצונית, שמנוטרת על ידי המשטרה הגרמנית בשל מתקפות אלימות ותיאוריות קונספירציה גזעניות. חבריה מסרבים גם להכיר בגרמניה המודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully