וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים שמאמינים באידאולוגיות ימניות, אנטישמיות ונאציות: מיהם חברי תנועת "אזרחי הרייך"

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 17:52

במבצע נרחב פשוט אלפי שוטרים על עשרות זירות ב-11 מדינות בגרמניה ועצרו 25 חשודים בתכנון הפיכה אלימה וכינון משטר חדש כדוגמת האימפריה הגרמנית שלפני מלחמת העולם השנייה. החשודים חברים בתנועת "אזרחי הרייך" שנחשבת ע"י רשויות גרמניה מסוכנת במיוחד

בווידאו: החשודים הראשונים בהפיכה מובאים למעצר גרמניה/צילום: רויטרס

בפשיטה ברחבי גרמניה, נעצרו היום (רביעי) 25 חברים ותומכים של ארגון טרור שהיה חלק מתנועה ימנית קיצונית ותיכנן להפיל את השלטון במדינה ולבסס משטר חדש.

שר המשפטים הגרמני מרקו בושמן אמר כי החקירות התמקדו ברשת טרור בעלת קשרים לתנועת "אזרחי הרייך" (Reichsbürger). לדבריו, הפשיטות בוצעו נגד אנשים שחשודים בתכנון מתקפה חמושה על מוסדות מדינה.

שוטרים פושטים על בתי חשודים בהיסיון הפיכה בגרמניה. רויטרס
שוטרים מוציאים חפצים מביתו של חשוד שנעצר/רויטרס
תעודת זהות של אחד העצורים במבצע בגרמניה. טוויטר, צילום מסך
תעודת זהות של אחד העצורים בפשיטה/צילום מסך, טוויטר

הארגון טירגט חברים בצבא הגרמני (Bundeswehr) ובמשטרה שיסייעו להם להוציא לפועל את ההפיכה. הוא הקים "זרוע צבאית" ומועצה שעליה כיהן היינריך ה-13 פי.אר. המועצה היתה אמורה לתפקד כממשלה של המדינה החדשה כשכמה מהחברים אמורים היו להיפך לשרים, ובהם חבר לשעבר בפרלמנט הגרמני שהיה אמור לכהן כשר המשפטים.

כדי ליישם את התוכניות שלהם, חברי הארגון היו מוכנים להשתמש באמצעים צבאיים ובאלימות נגד נציגי המדינה והיו מוכנים גם להרוג כדי להשיג את מטרתם. על פי החקירה, חברי הארגון "האמינו בתיאוריות קונספירציה כולל QAnon". על פי התביעה, הארגון האמין שגרמניה נשלטת על ידי "מדינת צללים", בדומה לטענות הלא מבוססות של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ.

שוטרים עצרו רשת ימנית קיצונית שרצתה להפיל את השלטון בגרמניה. רויטרס
שוטרים לאחר פשיטה בברלין/רויטרס
שוטרים עצרו רשת ימנית קיצונית שרצתה להפיל את השלטון בגרמניה. רויטרס
שוטרים לאחר פשיטה בברלין/רויטרס

תנועת "אזרחי הרייך" מורכבת מכמה ארגונים קטנים ואנשים בודדים, בעיקר ממדינות בראנדנבורג, מקלנבורג-ווסטרן פומרניה ובוואריה. הם לא מקבלים את החוקיות של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה או את הסמכויות שלה.

על פי התנועה, החוקה הגרמנית לפני מלחמת העולם השנייה לא בוטלה כראוי, והיצירה של מערב גרמניה ב-1949, וכיום גרמניה המאוחדת, מעולם לא היתה בת קיימא או תקפה. החברים בארגון מאמינים כי המדינה שקיימת כיום אינה אלא כלי מינהלתי שנשלט על ידי כוחות מערביים - ארצות הברית, בריטניה וצרפת. מבחינתם, גבולות 1937 של האימפריה הגרמנית עדיין קיימים.

חברי הארגון מסרבים לשלם מסים והכריזו על "שטחים לאומיים" משלהם, שאותם הם מכנים "האימפריה הגרמנית השנייה" או "המדינה החופשית של פרוסיה", או "הנסיכות של גרמאניה". הם מדפיסים דרכונים ורישיונות נהיגה בעצמם. יש להם חולצות טריקו ודגלים שמפרסמים את המטרות של התנועה. התנועה גם מכריזה בגאווה על הכוונה שלה "להילחם נגד הרפובליקה הפדרלית של גרמניה" באתר שלה.

שוטרים עצרו רשת ימנית קיצונית שרצתה להפיל את השלטון בגרמניה. רויטרס
שוטרים שהשתתפו בפשיטה בברלין/רויטרס

סוכנות המודיעין הגרמנית, המשרד להגנה על החוקה ( BfV), מעריך כי יש 21 אלף חברי "אזרחי הרייך" בגרמניה, 5% מהם מוגדרים ימנים קיצונים. מרביתם גברים בגילי 50 ומעלה שמאמינים באידאולוגיות ימניות קיצוניות פופוליסטיות, אנטישמיות ונאציות.

במהלך מגפת הקורונה התנועה הקצינה עוד יותר ועלתה לכותרות כשסירבה לציית למגבלות שהטילו הרשויות. מנגד, חברי התנועה נוהגים להציף את בתי המשפט בגרמניה בתביעות ותלונות נגד צווים ודרישות לתשלום מצד הרשויות המקומיות. ראשי ערים התלוננו אף כי הותקפו על ידי חברים בארגון, מילולית או פיזית.

המשטרה מצאה מאגרים גדולים של נשק ותחמושת במהלך הפשיטות שביצעה. בדו"ח עדכני של BfV נכתב כי חברי התנועה נכונים ומוכנים לבצע "פעולות אלימות חמורות". חלק גדול מחברי התנועה, על פי אתר "דויטשה ולה", הם חיילים לשעבר, ובהם חיילים לשעבר ביחידות מיוחדות. לכן, התנועה נחשבת מסוכנת במיוחד. בשנים האחרונות, הרשויות ביטלו רישיונות נשק למאות מחברי התנועה.

ב-2016 שוטר נורה ונהרג על ידי חבר תנועה במהלך פשיטה משטרתית שמטרתה היתה להחרים את נשקו - יותר מ-30 רובים שאגר באופן לא חוקי. ב-2021, כמה מחברי התנועה היו בין המפגינים נגד מגבלות הקורונה שהתסערו על בניין הרייכסטאג בברלין.

ב-2022, החוקרים מצאו שהקבוצה תכננה בין השאר להסתער על הפרלמנט, לפגוע בתשתיות החשמל ולהדיח את הממשל הפדרלית. התוכנית היתה להקים ממשלת מעבר שתנהל משא ומתן עם בעלות הברית שניצחו במלחמת העולם השנייה - כשהראשונה בתור היא רוסיה.

הנסיך היינריך ה-13, נסיך רויס

איש האצולה בן ה-71 נעצר במחוז ווסט אנד של פרנקפורט היום בבוקר. הוא תואר על ידי תביעה כמנהיג ארגון הטרור שתכנן להדיח את הממשלה. הוא ראה את עצמו כמנהיג של הממשלה החדשה.

היינריך הוא יורש של בית רויס שלט בחלקים מתורינגיה במזרח גרמניה, במשך 800 שנה. ב-2019 הוא נשא נאום בן 16 דקות בפסגת עסקים דיגיטלית בציריך שהיה מלא בתיאוריות קונספירציה ימניות קיצוניות.

"אחרי אלפי שנים של שלטון" השושלת שלו החלה להתפרק לאחר מלחמת העולם הראשונה, עימות ש"כוחות זרים" פתחו בו. הוא טען כי כוחות אפלים עומדים מאחורי המלחמות הגדולות של המאה ה-20, והם שושלת רוטשילד ו"הבונים החופשיים".

באוגוסט, ראש בית רויס-גרייץ, הנסיך היינריך ה-,14 הרחיק את עצמו מקרוב משפחתו ואמר כי הוא "איש זקן ומבולבל" שעזב את המשפחה לפני 14 שנים. על פי התקשורת הגרמנית, הוא התשכר באחרונה מעסקות נדל"ן וייצור יין תוסס.

רודיגר פון פסקטורה

קצין הצבא במילואים בן ה-69 תואר על ידי התביעה כמי ששאף להיות המנהיג של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור "אזרחי הרייך". ב-1993-1996, פון פסקטורה היה קצין בגדוד צנחנים 251 שנהפך ל אחר מכן לפיקוד הכוחות המבצעים המיוחדים (KSK ). על פי דיווחים, הוא הודח מהצבא בשל מכירה לא חוקית של נשק ממאגרים של צבא מזרח גרמניה.

בריגיט מלסאק-וינקנמן

תפקיד שרת המשפטים במדינה החדשה שתיכנן ארגון הטרור נשמר ככל הנראה לבריגיט מלסאק-וינקנמן, בת ה-58, שנעצרה בדירתה בברלין. היא היתה חברה במפלגת הימין הקיצונית אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) מאז שזאת נוסדה ב-2013. כחברה בפרלמנט הגרמני ב-2017-2021, עורכך הדין טענה כי מהגרים גורמים ל"עלויות עודפות בסך מיליארדי יורו" למערכת הבריאות הגרמנית משום שאינם יכולים לקרוא הוראות לגבי מתן תרופות.

חברי פרלמנט תיארו אותה כתומכת של תיאוריות קונספירציה, עם אובססיה לכת קיו אנון, על פי דיווח "די צייט". יש לה רישיון לשאת נשק, ויש לה שני רובים.

באוקטובר, בית משפט דחה בקשה של מפלגת השמאל למנוע ממלסאק-וינקנמן לשוב לתפקידה כשופטת בבית המשפט המחוזי בברלין. הדובר שלה אז אמר כי היא שייכת לחלק "המתון ביותר" של AfD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully