וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: סוכלה מזימה להפיל את השלטון בכוח; 25 עצורים

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 14:11

כ-50 גברים ונשים היו ככל הנראה חלק מקבוצה שתיכננה להפיל את הרפובליקה ולהחליפה במדינה חדשה שנקראת הרייך השני. על פי החשד, השותפים למזימה כוללים חברים בתנועת "אזרחי הרייך" הקיצונית. הקרמלין מכחיש מעורבות של אזרח רוסי

בווידאו: 25 עצורים במזימה ימנית קיצונית להפיל את השלטון/רויטרס

25 אנשים נעצרו בפשיטות ברחבי גרמניה בחשד שתיכננו להפיל את הממשלה. על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית, קבוצה של ימנים קיצונים ואנשי צבא לשעבר תיכננו להסתער על בניין הפרלמנט, הרייכסטאג, ולתפוס את השלטון.

במרכז התוכנית, על פי החשד, אדם גרמני בן 71, שמכונה נסיך בשם היינריך ה-13. על פי התביעה הפדרלית, הוא אחד משני מנהיגי הרשת ונכלל בין העצורים. 6,000 שוטרים השתתפו במבצע הנרחב שכלל 130 זירות ב-11 מדינות מתוך 16 המדינות שמרכיבות את גרמניה.

מתוך 25 החשודים שנעצרו, 24 בעלי אזרחות גרמנית ואחד בעל אזרחות רוסית. התובע הפדרלי של גרמניה מסר גם כי ישנם 27 חשודים נוספים שטרם נעצרו. על פי התביעה הגרמנית, הייינריך, בן למשפחת אצולה גרמנית וצנחן לשעבר בצבא, תכנן לכהן כ"מנהיגה החדש של גרמניה", לאחר שיצר קשר עם פקידים רוסים שביקשו לכונן את הסדר החדש במדינה. על פי החשד, אישה רוסיה בשם ויטליה, סייעה לו.

שגרירות רוסיה בברלין הכחישה את כל הטענות. הקרמלין אמר בתגובה כי אין שום ספק לגבי חוסר המעורבות של אזרחים רוסים במזימה. "זאת בעיה פנימית גרמנית", אמר דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין. "אין ספק שלא היתה מעורבות רוסית".

על פי החשד, השותפים למזימה כוללים חברים בתנועת "אזרחי הרייך" (Reichsbürger) הקיצונית, שמנוטרת על ידי המשטרה הגרמנית בשל מתקפות אלימות ותיאוריות קונספירציה גזעניות. חבריה מסרבים גם להכיר בגרמניה המודרנית.

תעודת זהות של אחד העצורים במבצע בגרמניה. טוויטר, צילום מסך
תעודת זהות של אחד העצורים/צילום מסך, טוויטר
שוטרים עצרו רשת ימנית קיצונית שרצתה להפיל את השלטון בגרמניה. רויטרס
שוטרים שהשתתפו במבצע, ברלין/רויטרס
שוטרים עצרו רשת ימנית קיצונית שרצתה להפיל את השלטון בגרמניה. רויטרס
שוטרים שהשתתפו במבצע, ברלין/רויטרס
שוטרים עצרו רשת ימנית קיצונית שרצתה להפיל את השלטון בגרמניה. רויטרס
שוטרים שהשתתפו במבצע, ברלין/רויטרס

כ-50 גברים ונשים היו ככל הנראה חלק מהקבוצה שתיכננה להפיל את הרפובליקה ולהחליפה במדינה חדשה שמעוצבת כגרמניה ב-1871 - אימפריה שנקראת הרייך השני.

הפשיטות נערכו בגרמניה אך שני אנשים באוסטריה ובאיטליה נעצרו גם כן, על פי סוכנות הידיעות הגרמנית DPA. משרד הפנים צייץ כי מבצע אנטי טרור משמעותי נערך ו"מתקפה חמושה על גופים חוקתיים תוכננה". על פי התביעה הפדרלית, הקבוצה תיכננה את ההפיכה האלימה מאז נובמבר 2021.

ארבעה אנשי צבא לשעבר מילאו גם כן תפקיד משמעותי במזימה. אלה כוללים חיילי כוחות מיוחדים לשעבר. ערוץ הטלוויזיה הציבורי ZDF דיווח כי חבר ימני קיצוני לשעבר בבית הנבחרים, הבונדסטאג, היה גם כן חלק מהמזימה והיה אמור לכהן כשר המשפטים במדינה החדשה, שבה הנסיך היינריך יהיה המנהיג.

חייל המשרת בפיקוד הכוחות המיוחדים (KSK) ומספר חיילי מילואים של היחידה, נמנים בין החשודים בפרשה, כך לפי דובר שירות המודיעין הצבאי בגרמניה. עוד פורסם, כי החקירה החלה לאחר שארגון הימין הקיצוני תכנן לחטוף את שר הבריאות הגרמני קרל לאוטרבך.

שרת הפנים של גרמניה, ננסי פייזר, אמרה כי "המקרה חשף את האיום הנשקף מהימין הקיצוני ומתנועת 'אזרחי הרייך'". נשיא הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני אמר כי "המבצע מראה שהמדינה החוקתית והדמוקרטית שלנו יכולה לפעול נגד אויביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully