וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "מעצרים נוספים בקשר לניסיון ההפיכה יבוצעו בקרוב"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 11:15

המשטרה מצאה בפשיטות אתמול ציוד רב, שכלל אפודי מגן וקשתות, רובים ותחמושת, כמו גם תוכניות להקמת "פיקוד הגנת המולדת" וראיות לגיוס חברים: "זה שילוב מסוכן של אנשים שמאמינים באמונות לא הגיוניות, לכמה מהם יש הרבה כסף, לאחרים נשק ותוכניות לתקיפה"

בווידאו: פשיטות עם שחר על אנשי ארגון ימני קיצוני שתיכנן הפיכה/רויטרס

הרשויות בגרמניה מתכננות מעצרים ופשיטות נוספים בימים הבאים בקשר לארגון הימין הקיצוני "אנשי הרייך" שלדברי התביעה, תכנן הפיכה של הממשלה כדי לשים בראש המדינה בן אצולה לשעבר במשפחת מלוכה גרמנית.

"בהתבסס על הניסיון שלי, יש בדרך כלל גל שני של מעצרים", אמר היום (חמישי) גאורג מאייר, שר הפנים של מדינת תורינגיה לרדיו Deutschlandfunk. המנהיג החדש היה אמור להיות היינריך ה-13 רויס, שמשתמש בתואר נסיך בתור יורש של נסיכות רויס.

25 חברים ותומכים של הארגון נעצרו אתמול בפשיטות ברחבי גרמניה שכללו 3,000 אנשי ביטחון, מבצע חסר תקדים בהיסטוריה המודרנית של גרמניה, אמר מאייר.

הנסיך היינריך ה-13 תכנן הפיכה בגרמניה. רויטרס
תכנן להיות המנהיג של המדינה החדשה. הנסיך היינריך ה-13 נעצר בפשיטה/רויטרס

הולגר מוינך, ראש המשטרה הפדרלית, אמר לערוץ ZDF אתמול בערב כי הוא מצפה שעוד חשודים ייחשפו בימים הקרובים. מאייר ציין כי מפלגת הימין הקיצוני AfD נהפכה למקום שבו קיצוניים ימניים מפיצים פנטזיות לגבי הפיכת השלטון. "אנשים מפחדים, ו- AfD מנצלת את הפחד ומציעה לאנשים פתרונות", הוא אמר. מוינך הוסיף גם כי מספר החשודים בתיק הוא כעת 54, והנתון עלול לעלות: "זיהינו אנשים נוספים שאיננו בטוחים עדיין לגבי המעמד שלהם בקשר לארגון".

המשטרה מצאה בפשיטות ציוד רב שכלל אפודי מגן וקשתות, רובים ותחמושת, כמו גם תוכניות להקמת "פיקוד הגנת המולדת" וראיות לגיוס חברים. "זה שילוב מסוכן של אנשים שמאמינים באמונות לא הגיוניות, לכמה מהם יש הרבה כסף, לאחרים נשק ותוכניות לתקיפה", הוא אמר. AfD גינתה בהצהרה את המזימה של הארגון והביעה אמון ביכולת הרשויות להבהיר את המצב.

עוד בוואלה!

גברים שמאמינים באידאולוגיות ימניות, אנטישמיות ונאציות: מיהם חברי תנועת "אזרחי הרייך"

לכתבה המלאה
שוטרים פושטים על בתי חשודים בהיסיון הפיכה בגרמניה. רויטרס
שוטרים מעורבים בפשיטה בברלין/רויטרס
שוטרים עצרו רשת ימנית קיצונית שרצתה להפיל את השלטון בגרמניה. רויטרס
שוטרים מעורבים בפשיטה בברלין/רויטרס

במרכז התוכנית של הארגון הימני קיצוני "אזרחי הרייך", על פי החשד, אדם גרמני בן 71, שמכונה נסיך בשם היינריך ה-13. על פי התביעה הפדרלית, הוא אחד משני מנהיגי הרשת ונכלל בין העצורים. 6,000 שוטרים השתתפו במבצע הנרחב שכלל 130 זירות ב-11 מדינות מתוך 16 המדינות שמרכיבות את גרמניה.

מתוך 25 החשודים שנעצרו, 24 בעלי אזרחות גרמנית ואחד בעל אזרחות רוסית. התובע הפדרלי של גרמניה מסר גם כי ישנם 27 חשודים נוספים שטרם נעצרו. על פי התביעה הגרמנית, הייינריך, בן למשפחת אצולה גרמנית וצנחן לשעבר בצבא, תכנן לכהן כ"מנהיגה החדש של גרמניה", לאחר שיצר קשר עם פקידים רוסים שביקשו לכונן את הסדר החדש במדינה. על פי החשד, אישה רוסיה בשם ויטליה, סייעה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully