וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים: רוסיה מספקת לאיראן תמיכה צבאית "חסרת תקדים"

עודכן לאחרונה: 10.12.2022 / 1:13

לפי בכירים בממשל ביידן, רוסיה עלולה לספק לאיראן ציוד ורכיבים צבאיים מתקדמים, לרבות מסוקים ומערכות הגנה אוויריות. "השותפות מהווה איום לא רק לאוקראינה, אלא לשכנות איראן באזור", אמר אחד הבכירים, והוסיף שהם בוחנים צעדים להגבלת גישת איראן לטכנולוגיות רגישות

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

בכירים בממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסרו היום (שישי) כי רוסיה מספקת תמיכה צבאית "חסרת תקדים" לאיראן בתמורה לאספקת נשק למלחמה באוקראינה. כחלק מכך, רוסיה עלולה לספק לאיראן ציוד ורכיבים צבאיים מתקדמים, לרבות מסוקים ומערכות הגנה אווירית.

הבית הלבן אמר בעבר כי הוא מאמין שאיראן מספקת מל"טים לרוסיה לשימוש באוקראינה, אך כעת הוסיף כי מערכת היחסים בין שתי המדינות הפכה לאחרונה ל"שותפות הגנה מלאה" עם כלי נשק ומומחיות צבאית שזורמים לשני הכיוונים. "שותפות זו מהווה איום לא רק על אוקראינה, אלא על שכנותיה של איראן באזור", אמר בכיר בממשל. "שיתפנו את המידע הזה עם שותפים במזרח התיכון וברחבי העולם", הוסיף.

הבכירים אמרו כי ארצות הברית "בודקת אפשרויות להפגיש קבוצה של מדינות עם דעות דומות כדי לדון בשיתוף הפעולה הצבאי של איראן-רוסיה", ועובדת עם מדינות אחרות כדי להבטיח שרוסיה ואיראן אינן יכולות להעביר ציוד, נשק או כסף דרך המדינות. "אנחנו מטילים עלויות על השחקנים המעורבים בהעברת מל"טים איראניים לרוסיה לשימוש באוקראינה", אמר אחד הגורמים. "אנו בוחנים צעדים נוספים שאנו יכולים לנקוט במונחים של בקרת יצוא כדי להגביל את הגישה של איראן לטכנולוגיות רגישות".

פוטין נוחת בטהרן ונפגש עם ראיסי 19 ביולי 2022. ללא, צילום מסך
מאז הפלישה לאוקראינה, איראן הפכה לתומכת הצבאית הבכירה של רוסיה. פוטין וראיסי בפגישה בטהרן/צילום מסך, ללא

מאז הפלישה לאוקראינה, איראן הפכה לתומכת הצבאית הבכירה של רוסיה, ומכרה כמה מאות מל"טים למוסקבה מאז אוגוסט בלבד. רוסיה השתמשה ברחפנים אלה כדי לתקוף את ספקי האנרגיה והתשתיות הקריטיות של אוקראינה בתקיפות שגם הרגו אזרחים.

לדברי גורמים רשמיים, טייסים איראנים החלו להתאמן בשטח רוסיה בהטסת מטוסי קרב רוסיים, מה שעשוי להצביע על כך שאיראן תקבל את המטוס לידיה במהלך השנה הבאה. עוד לפי הגורמים, רוסיה מחפשת בין היתר גם שיתוף פעולה עם איראן בפיתוח נשק, כולל הקמת קו ייצור משותף לרחפנים ברוסיה. "אנו קוראים לאיראן להפוך את המסלול ולא לנקוט בצעדים אלה", אמר אחד הגורמים. "אנו משתמשים בכלים העומדים לרשותנו כדי לחשוף ולשבש את הפעילויות הללו - ואנחנו מוכנים לעשות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully