וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב מאשימה את רוסיה בירי טילים בעלי יכולות גרעיניות: "סכנה משמעותית"

עודכן לאחרונה: 2.12.2022 / 5:47

בכירים בצבא האוקראיני טוענים כי רוסיה החלה לשגר לעברם טילים בעלי יכולות גרעיניות עם ראשי נפץ לא פעילים. זאת, לטענתם, כדי להטיש את כוחות ההגנה אווירית שלהם. שבבי הטילים נאספו ולא נמצאה קרינה רדיאקטיבית, אבל בכירים עדיין מודאגים

העיר קייב מכוסה בשלג ברקע סירנת אזעקה מפני תקיפה אווירית. 17 בנובמבר 2022/רויטרס

רוסיה החלה להשתמש בטילים בעלי יכולת גרעינית עם ראשי נפץ לא פעילים, כדי להתיש את ההגנה האווירית של אוקראינה - כך מסר הלילה (שישי) הצבא האוקראיני.

מאוקראינה נמסר כי שברי טילים מתוצרת סובייטית מסוג X-55, המיועדים לשימוש גרעיני, נמצאו בשני אזורים מערביים באוקראיניה. "הם משגרים את הרקטות כדי להתיש את מערכת ההגנה האווירית שלנו", אמר מיקולה דניליוק, בכיר בצבא אוקראינה. עד כה, שברי הטילים לא הראו רמות חריגות של אנרגיה רדיואקטיביות

מומחי צבאי אוקראינים טוענים שייתכן מלאי הטילים של רוסיה הידלדל משמעותית בתקופה האחרונה, לאחר שביצעה כמה גלים של תקיפות מסיביות על רשתות קריטיות באוקראינה - חשמל, מים וכו'. ולכן, הם משערים, החלה רוסיה להשתמש בטילים המיועדים לפצצות גרעיניות. רוסיה טרם הגיבה להאשמות.

מתקפת טילים רוסית על קייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מתקפת טילים רוסית על קייב/רויטרס

התדרוך שהתרחש אתמול בקייב, בירת אוקראינה, הראה דניליוק לכתבים את שברי הטילים מסוג X-55 שנמצאו לטענתו בלבוב וחמלניצקי. לטענתו, הטילים נבנו עוד בתקופת ברית המועצות בכדי לפגוע ב"מטרות אסטרטגיות" שמיקומן קבוע ואינו משתנה.

על אף שרוסיה ככל הנראה הסירה את ראשי הנפץ הגרעיניים מהטילים שנורו לעבר אוקראינה, דניליוק טוען כי הטילים עדיין עשויים לגרום לנזק רב, ומהווים "סכנה משמעותית". "הוכחה לכך היא התקיפה האחרונה, כשטיל X-55 פגע בבניין מגורים", טען הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully