וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חורף קשה באוקראינה: ה"אזהרה" שגרמניה שולחת לרוסיה

עודכן לאחרונה: 26.11.2022 / 10:57

הבונדסטאג צפוי להכריז כי מיליוני האוקראינים שגבעו במהלך תחת שלטונו של סטאלין יוכרו כנפגעי רצח עם. זאת, כדי לשלוח מסר לקרמלין מפני פגיעה בתשתיות המדינה ומגרימת משבר מזון בחורף באוקראינה

בווידאו: תושבי חרקווב מחפשים מקלט בתחנת הרכבת התחתית/אתר רשמי

בית הנבחרים הגרמני, הבונדסטאג, צפוי להצהיר כי מיליוני האוקראינים שגבעו ברעב בזמן שלטונו של מנהיג ברית המועצות לשעבר, ג'וזף סטאלין, נחשבים כנפגעי רצח עם. בגרמניה מקווים כי המהלך יהווה "אזהרה" לרוסיה מפני משבר מזון שעלול להכות באוקראינה בזמן החורף.

על פי ההצעה שתובא לאישור בשבוע הבא, "בני אדם ברחבי אוקראינה, ולא רק אלו שהתגוררו באזורי החקלאות, הושפעו מהרעב והדחקת הבעיה. על כן, נענים הקריטריונים שמגדירים רצח עם". לטענת קייב, המהלך של ההרעבה נועד לפגוע באוקראינים לאומנים שביקשו לחתוך תחת ברית המועצות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים במוסקבה, 15 בפברואר 2022. רויטרס
מזהיר את רוסיה. נשיא רוסיה, פוטין, וקנצלר גרמניה, שולץ/רויטרס

בתוך כך, בשבוע שעבר דווח כי יותר מ-10מיליון אוקראינים נותרו ללא חשמל לאחר שרוסיה תקפה יעדים ברחבי המדינה, ופגעה בתשתיות חיוניות. לדברי ראש הממשלה, דניס שמיהל, כמחצית ממערכת האנרגיה של אוקראינה הושבתה עקב תקיפות אלה. כעת החשש העיקרי הוא כי לתושבים במדינה לא תהיה אספקת חשמל בעוד הטמפרטורות במדינה ממשיכות לצנוח, והחורף המקפיא מתקרב בצעדי ענק.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התריע מפני השיבושים באספקת האנרגיה והאשים את הרוסים ב"טרור אנרגיה". "אתרים אזרחיים הם המטרה העיקרית של רוסיה", טען. "רוסיה מנהלת מלחמה על חשמל וחימום לאוקראינים כשהיא מתקיפה תחנות כוח ומתקני אנרגיה". לדבריו, האזורים שספגו את הנזק העיקרי בתקיפה הם קייב, אודסה, ויניצה וסומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully