וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער קורא לנשיא לא להאריך את המנדט של נתניהו: "הוא רוצה להעביר חוקים פרסונליים"

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 8:33

אחרי שהליכוד הגיש את החתימות הדרושות להחלפת יו"ר הכנסת, סער טוען כי הרכבת הממשלה הושלמה ושהבקשה הצפויה של נתניהו לתוספת זמן למנדט זו "אחיזת עיניים" שנועדה להעברת חוקים בעייתיים לפני ההשבעה. המנדט של נתניהו יסתיים ביום ראשון, והוא נערך לבקשת ארכה מהנשיא

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

שר המשפטים היוצא גדעון סער קרא הבוקר (שלישי) לא להאריך את המנדט להרכבת הממשלה שקיבל יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. לטענת סער, הרכבת הממשלה כבר הושלמה וכעת נתניהו משהה את השבעתה, כדי שיוכל להעביר חוקים פרסונליים.

על אף דברי השר, הרכבת הממשלה טרם הושלמה, שכן עוד לא נחתמו ההסכמים הקואליציוניים הכוללים גם את עקרונות והדרישות האידאולוגיות של השותפות, ורק הושלמה חלוקת התפקידים בין הסיעות. המנדט של נתניהו צפוי להסתיים ביום ראשון, והוא נערך לבקשת ארכה מהנשיא יצחק הרצוג בסוף השבוע.

בנימין נתניהו מקבל את המנדט להרכבת הממשלה, בית הנשיא, ירושלים, 13 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"אחיזת עיניים". נתניהו/ראובן קסטרו

"העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו"ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה", כתב סער בציוץ בטוויטר. "בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עיניים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו".

נתניהו צריך את הארכת המנדט בעקבות הדרישות של השותפות להעביר חוקים לפני הרכבת הממשלה. כך לדוגמא, יו"ר ש"ס אריה דרעי דרש להעביר את התיקון לחוק יסוד הממשלה שיכשיר את מינויו לשר, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר דרש לשנות את פקודת המשטרה ולהעביר אליו סמכויות, ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' דרש את החקיקה שתעביר סמכויות על המינהל האזרחי לשר במשרד הביטחון.

בנוסף לדרישות השותפות, נתניהו מתכנן לבטל את החוק המאפשר פיצול של ארבעה חברי כנסת ממפלגה לפני הרכבת הממשלה, כדי למנוע אפשרויות למרד בליכוד אחרי חלוקת התפקידים. חלק מהחוקים האלה הם תיקונים לחוקי יסוד, שדורשים עבודה פרלמנטרית ארוכה, ולכן צריך את ההארכה. אחרי הגשת החתימות של השותפות, בליכוד מתחילים להיערך לחקיקה הנדרשת. היום תתכנס הוועדה המסדרת בראשות חבר הכנסת יואב קיש כדי להקים ועדות זמניות שידונו בחקיקה ויוכלו לקדם את החוקים.

עוד בוואלה!

האזהרה של גנץ לגלנט: "במשמרת שלך יתפורר צבא העם, תהיה קבלן הפירוק של צה"ל"

לכתבה המלאה
הצהרות של בני גנץ וגדעון סער. כפר המכבייה, ר"ג 10 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"נתניהו רוצה להעביר חוקים פרסונליים". סער/ראובן קסטרו

אתמול מפלגת הליכוד הודיעה כי הושגו כלל החתימות הדרושות למינוי יו"ר הכנסת. במפלגה ציינו כי 64 חברי הכנסת הנמנים עם הקואליציה העתידית, בהם גם חברי הכנסת מיהדות התורה, העבירו את החתימות בצד התקדמות משמעותית במשא ומתן להקמת הממשלה. ההצבעה על מינוי היו"ר תתקיים ביום שני.

ההחלטה על קיום ההצבעה בעוד כשבוע התקבלה לאחר שהחתימות הועברו לידי יו"ר הכנסת. "לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-25", מסר היו"ר הנוכחי מיקי לוי. "לצערי, לפי הפרסומים בתקשורת - הבקשה החריגה לבחירת היו"ר שלא במועד השבעת הממשלה נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי לכהן כשרים. למרות הכאב בידיעה שזו כוונת הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר והמליאה תכונס על פי החוק".

בליכוד יש מתמודדים רבים על תפקיד יו"ר הכנסת, בהם אופיר אקוניס, יואב קיש, דודי אמסלם ודני דנון. נתניהו דחה עד כה את ההכרעה בנושא, בין השאר כדי להשלים את סבב חלוקת התיקים לשותפות בממשלה ולכלול את היו"ר בחלוקת התפקידים הכוללת לחברי הליכוד. בינתיים, לוח הזמנים להשבעת הממשלה הולך ומתקצר. 28 ימי המנדט של נתניהו אמורים להסתיים בסוף השבוע הקרוב, ובאפשרותו לבקש הארכה של 14 ימים נוספים מהנשיא. בגוש נתניהו מעריכים כי ההשבעה תיערך ברגע האחרון, במהלך ימי חג החנוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully