וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה של גנץ לגלנט: "במשמרת שלך יתפורר צבא העם, תהיה קבלן הפירוק של צה"ל"

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 8:23

סיעות הכנסת קיימו ישיבות סיעה במהלכן יצאו ראשי המפלגות במתקפות הדדיות וחילופי האשמות. שר הביטחון היוצא תקף את מחליפו, ולפיד יצא נגד נתניהו: "נמשיך 'להמריד', נוציא אנשים לרחובות". יו"ר נעם השיב לביקורת: "מתנהל מולי קמפיין המרדה של השמאל"

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

סיעות הכנסת קיימו היום (שני) ישיבות סיעה במהלכן יצאו ראשי המפלגות במתקפות הדדיות וחילופי האשמות. בישיבת המחנה הממלכתי קרא יו"ר המפלגה ושר הביטחון היוצא בני גנץ למליפו המיועד יואב גלנט (הליכוד) שלא ייתן לפגוע במערכת הביטחון. "אני מבקש לומר למחליפי - אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך - המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל", אמר גנץ.

הוא המשיך ואמר: "במשמרת שלך - הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך - יתפורר צבא העם. אתה תמצא את עצמך נושא את אות הקין הזה, ותאלץ לשאת באחריות לכאוס הביטחוני. אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'".

בישיבת הסיעה של יש עתיד תקף ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד את נתניהו ואמר כי הוא מתכנן להוציא "אנשים לרחובות". הוא התייחס למרד הרשויות כלפי יו"ר מפגלת נעם ואמר כי "נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות?".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך ישיבת סיעתו בכנסת 21 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

בתגובה לדבריהם של לפיד וגנץ פרסם נתניהו פוסט שבו כתב: "לפיד וגנץ לא מקבלים את תוצאות הבחירות ומפזרים הפחדות שקריות נגד ממשלה שנבחרה על ידי רוב הציבור. לפיד, שהקים ממשלה מסוכנת עם האחים המוסלמים, שבר שיאים במינוי מקורבים ובח"כים נורווגים, וחתם על הסכם הכניעה לחיזבאללה, מנהל בימים אלה מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם".

בהתייחסות לתוכן הביקורת כתב נתניהו: "הנה העובדות מול השקרים: 'משרד הביטחון יפורק' - שקר. המנהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון - והוא יישאר במשרד הביטחון. 'משרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז' - שקר. אבי מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כאלפית האחוז מתקציב החינוך ויפעל בכפוף לראש הממשלה. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים. 'הממשלה תפעל נגד להט"בים' - שקר. לא נפגע בזכויותיהם של להט"בים ונשמור על הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה. 'ליברמן: ההמנון ישונה'. נו באמת".

בציוץ בטוויטר הגיב גנץ לביקורת של נתניהו וכתב: "הנה השקרים מול האמת: 1. פיקוד מרכז ינוטרל ממג"ב ויאלץ להסתמך על עשרות אלפי מילואמניקים - מעל 70 גדודי מילואים בשנה מול הטרור באיו"ש. 2. המנהל האזרחי יהפוך לזרוע פוליטית של סמוטריץ' שפועלת בחוסר תיאום עם צה"ל, ויענה עצמאית לבג"ץ. 3. הוראות הפתיחה באש - יהיו בשליטה פוליטית. 4. צבא העם - יהפוך לצבא חצי העם במקרה הטוב, ובטווח הרחוק - יש חשש אמיתי לעתידו".

גנץ סיכם: "נתניהו - ניצחת בבחירות, אני מאחל לך בהצלחה ואתמוך בכל מהלך שטוב למדינה. לא קיבלת את המנדט לפרק את ביטחון ישראל בעבור נזיד עדשים פוליטי ומשפטי. מול פגיעה בביטחון ישראל - תמצא קיר ברזל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בהמשך נשא הצהרה אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם שבימים האחרונים סופג ביקורת נוקבת כלפי ההעברה המתוכננת של סמכויות חינוכיות לידיו. מעוז כינה זו "קמפיין פוליטי פרוע של השמאל בראשות יאיר לפיד והתקשורת נגד נתניהו והניסיון שלו להקים ממשלה", והוסיף: "זה קמפיין של המיעוט שהפסיד בבחירות נגד רוב העם שאמר את דברו בקלפי. זה קמפיין המרדה וניסיון למנוע מנתניהו להקים את הממשלה הבאה. כולם מנהלים מלחמה בשצף קצף נגד הדמוקרטיה".

מעוז טען כי ממשלות זרות מתערבות בתכני החינוך בישראל "למען הנרטיב הפלסטיני". "אני רוצה לפנות להורים, הדבר הטוב שקרה בסערת הימים האחרונים שאותו שיתוף פעולה בין העמותות הפרטיות למשרד החינוך נעשה במחשכים יצא לאור השמש שהוא כידוע המחטא הטוב בעולם", ציין. "אני קורא לכם ההורים לברר ולבדוק את התכנים שמעבירים לילדים שלכם בתוכניות העשרה. כל מה שאעשה ביחידה המדוברת יהיה בשיתוף ההורים, המנהלים ובעיקר בשקיפות מלאה. אני פונה ללפיד, שאשא ביטון וכל הגוש שהפסיד בבחירות - אתם חוששים משקיפות? אתם בעד הסתרה? אני מבטיח לכם - לא עוד הסתרה אלא שקיפות מלאה".

ח"כ גפני (יהדות התורה) בישיבת הסיעה יצא להגנתו של ח"כ אבי מעוז: "אנחנו מדברים על כך זמן רב שהוציאו את לימודי התנ"ך והיהדות מבתי הספר. כל הנושאים שילד יהודי צריך לקבל, במקום זה הכניסו רפורמים אבל אף אחד לא אמר מילה. שאשא ביטון (שרת החינוך היוצאת - י.א.) רק גרמה נזקים, לא עזרה לחינוך החרדי בדבר. עכשיו הגיע אבי מעוז שרוצה לפקח על כל התכנים מבחוץ, והיא עושה כנס חירום מחר בכנסת. את הרסת את מערכת החינוך, הם לא מכירים בהפסד שלהם, היא לא מכירה בזה שמחר היא לא תהיה שרת החינוך. זאת מציאות שלא נעבור עליה לסדר היום".

נחתם הסכם בין הליכוד לבין סיעת ׳נעם׳ לפיו תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה שבראשה ח״כ אבי מעוז 27 בנובמבר 2022. ללא, אתר רשמי
מעוז ונתניהו/אתר רשמי, ללא

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר יצא בפתח ישיבת הסיעה בביקורת מרומזת על הליכוד. "אני שומע בימים האחרונים גמגומים. יש פרק של אידיאולוגיה ועקרונות, דיברנו עליהם בחדרים סגורים וסיכמנו דברים אבל כעת אני שומע גמגומים, אולי בגלל הלחץ של התקשורת, אולי מסיבה אחרת אבל בחדרי המו"מ שמעתי פתאום זמירות שונות ואחרות", אמר בן גביר.

בן גביר הזמין להצהרה את משפחתו של הנער טירן פרו שגופתו נחטפה בידי חמושים בג'נין, והוחזרה לישראל.

עוד אמר בן גביר על הליכוד כי "הזמירות האלה מעמידות בסכנה את היכולות שלנו עם האתגרים. אנחנו עומדים על דרישותינו, אנחנו חייבים להעביר את חוק חסינות לחיילים ושוטרים שיאפשר להם להתמודד עם מחבלים, חייבים לשנות את הוראות הפתיחה באש. לכן, דרשתי מעמד מחייב ומשפיע בוועדת שרים לחקיקה כדי שנוכל להתמודד ולקיים ממשלת ימין מלא מלא".

מרב מיכאלי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"מדינת ישראל לא למכירה". יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי/ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה כי "זה לא משא ומתן קואליציוני - זו מכירת חיסול של הדמוקרטיה. נתניהו מוכר את משרדי הממשלה לקיצוניים ודורש פסקת התגברות שתאפשר לו להימלט מהמשפט נגדו". לדבריה, נתניהו מעוניין לקבל משותפיו פסקת התגברות שתאפשר לו להימלט ממשפט, ובתמורה "הוא פשוט מוכר להם את המדינה שלנו, בחלקים חלקים.. את מערכת החינוך הוא מוכר להומופוב אבי מעוז. את ביטחון הפנים הוא מוכר לפירומן איתמר בן גביר. את צה"ל והמנהל האזרחי הוא מוכר לסמוטריץ ולחברים הקיצונים שלו מנוער הגבעות".

מיכאלי הוסיפה: "מר נתניהו. מדינת ישראל היא פשוט לא למכירה". היא צופה כי "הממשלה הזו לא תחזיק מעמד. היא תתפרק מהר ממה שאתם חושבים. הגורמים הקיצוניים הללו לא יצליחו לנהל את המדינה. אנחנו צריכות וצריכים לשנס מותניים ולהיאבק כדי למזער את הנזק שלהם עד כמה שאפשר".

המו"מ נמשך

לפני הצהרות הסיעות, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ומנהיג ש"ס אריה דרעי. השלושה נועדו במלון לאונרדו בירושלים במסגרת המשך המגעים להקמת ממשלה, בעוד המשא ומתן מתעכב בשל חילוקי דעות שנותרו בין הליכוד למפלגת יהדות התורה.

השלושה דנו בעניינים תקציבים שקשורים בתיק הבריאות שיחזיק בו דרעי במקביל לכהונתו כשר הפנים. נתניהו אמור להיפגש גם עם ח"כ גפני בצהריים כדי לסגור קצוות אחרונות לקראת החתימה. לפי הערכה, השבעת הממשלה תצא לדרך בחג חנוכה הקרוב, בעוד כשבועיים.

במהלך הלילה נרשמה התקדמות במו"מ עם יהדות התורה, ולפי חלוקת התיקים המסתמנת יו"ר המפלגה יצחק גולדקנופף ימונה לתפקיד שר הבינוי והשיכון, ח"כ משה גפני ליו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ מאיר פרוש לתפקיד שר ירושלים ומסורת, ח"כ אורי מקלב לתפקיד סגן שר במשרד התחבורה וסגן שר במשרד ראש הממשלה ויקבל לידיו מנהלת חרדים עם תקציבים משמעותיים לטיפול בסוגיות שונות הנוגעות למגזר החרדי. המפלגה תקבל גם את ראשות ועדת הפנים בכנסת עבור ח"כ יעקב אשר וכן תפקידים נוספים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. דני שם טוב, דוברות הכנסת
התקדמות במו"מ. גפני/דוברות הכנסת, דני שם טוב

למרות ההתקדמות, גפני, זעם על ההסכם עם סמוטריץ' שפורסם הלילה לפיו ועדת הרפורמות תוקם בכנסת הנוכחית ותעבור לידי מפלגתו של שר האוצר המיועד. במהלך דיון בוועדת הכספים אמר הבוקר כי אין בכוונתו לשתוק על כך. "לא אשתוק, זו פגיעה בעבודת הכנסת, דיברתי עם יועמ"ש הכנסת בנידון, אז היו בעיות מאוד קשות עם כחלון בעניין הזה. יש לי פגישה עם המיועד להיות רה"מ, אני מתכוון את הדבר הזה להעלות, אני לא חושב שאנחנו כיהדות התורה נסכים לזה".

ההערכה היא כי לאחר שיהדות התורה תחתום על הסכם התפקידים עם הליכוד, גם ש"ס תצטרף או להפך. לאחר מכן, יועברו החתימות של גוש נתניהו להחלפת יו"ר כנסת ויקדמו את החקיקה הנדרשת לפני הקמת הממשלה הבאה כמו מינוי דרעי לשר וסמכויות לבן גביר על המפכ"ל והמשטרה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully