וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' סיכם עם נתניהו: יהיה מעורב במינוי מתאם פעולות הממשלה בשטחים

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 11:43

לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות, ל"ציונות הדתית" תהיה שליטה מלאה בכל הקשור להתיישבות ביהודה ושומרון - כשכל האישורים שיינתנו על ידי שר הביטחון בעניין יהיו בהסכמת סמוטריץ', לרבות תשובות המדינה לבג"ץ בנושא ההתנחלויות

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', או מי מטעמו שיכהן כשר במשרד הביטחון, יהיה מעורב במינויים של מתאם פעולות השטחים בממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי בתיאום עם ראש הממשלה - כך עולה מההסכם הקואליציוני, שנחתם בסוף השבוע בין הליכוד לציונות הדתית והתפרסם היום (שני). זאת, בנוסף לסמכויות עצמן שיקבל השר מטעם הציונות הדתית בנושא.

ההתנחלות עפרה ליד הכפר הפלסטיני עין ירבוד ב-3 בספטמבר 2019. רויטרס
דריסת רגל מלאה בסוגיות ההתיישבות. ההתנחלות עופרה/רויטרס

בכפוף להסכם בין השניים, כל האישורים שיינתנו על ידי שר הביטחון בנושא ההתיישבות הכפופים לציונות הדתית יינתנו בהסכמה מלאה עם השר במשרד הביטחון כך שיאפשרו שליטה לציונות הדתית בסוגיית ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בנוסף, תשובות המדינה לבג"ץ בנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון שנמצאות באחראיות השר במשרד הביטחון יינתנו על ידי המדינה רק לאחר התייעצות עמו בתיאום עם שר הביטחון ועם ראש הממשלה. ההסכם קובע גם כי עוזר שר הביטחון לענייני ההתיישבות יכהן תחתיו אך יהיה אחראי רק בתחומי האחראיות שלו ולא מעבר.

עוד בוואלה!

הסיכום עם הציונות הדתית: סמוטריץ' לאוצר, המפלגה תקבל גם את החינוך או התחבורה ברוטציה

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
סמוטריץ'/ראובן קסטרו

סמוטריץ' שיכהן כשר האוצר בחצי הקדנציה הראשונה של הממשלה צפוי לכהן כחבר הקבינט אך אם הקבינט ימנה יותר מ-11 חברים, הציונות הדתית תקבל בו חבר נוסף למשך כל הקדנציה כולה.

במחצית השניה של הקדנציה יכהן סמוטריץ' כשר הפנים וכשר הבריאות או בתפקיד אחר שבו יסכימו הצדדים והמפלגה תקבל לידיה גם את תיק העליה והקליטה, תיק ההתיישבות שייקרא משרד המשימות הלאומיות ושר במשרד הביטחון.

מגזין סופ"ש בנימין נתניהו ראשית. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

כמו כן, ח"כ מהמפלגה יעמוד בראש ועדת החוקה ויועברו אליה גם סמכויות בנושאי שירותי הדת בישראל וכן את ראשות הוועדה למיזמי תשתיות לאומיים ורפורמות לחצי קדנציה ותפקיד סגן-שר באחד המשרדים שבראשותה.

תחום זהות יהודית יועבר מהמשרד לשירותי דת למשרד המשימות הלאומיות ויהפוך למינהלת בראשות ראש מינהל ועוד חמישה תקנים. כמו כן, אגף תרבות יהודית, על תקציביו ותקניו, יועבר ממשרד החינוך לאותו משרד.לציונות הדתית תהיה גם שליטה מסוימת על מינוי חברי המועצה לחינוך ממלכתי דתי.

"נתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים"

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב להסכם בטוויטר ואמר כי "לפי ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית סמוטריץ' ימנה את מתאם הפעולות בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, אלוף ותת אלוף בצה"ל שעד היום מונו בידי הרמטכ"ל. נתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים".

הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (מיל') ח"כ גדי איזנקוט התייחס אף הוא להסכם ולהעברת סמכויות המתפ"ש ואמר כי מדובר ב"חתירה תחת סמכות ואחריות הרמטכ"ל ושר הביטחון"

לדברי אייזנקוט: "ההסכם בין הציונות הדתית לליכוד הכולל העברת סמכויות גורפת לידי שר שאינו שר הביטחון הוא מעשה חסר תקדים בתולדות צה"ל ומערכת הביטחון. הוא מהווה חתירה תחת סמכות ואחריות שר הבטחון והרמטכ"ל והפיכת היעוץ המשפטי לייעוץ פוליטי במקום יעוץ מקצועי וממלכתי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully