וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכום עם הציונות הדתית: סמוטריץ' לאוצר, המפלגה תקבל גם את החינוך או התחבורה ברוטציה

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 10:54

הליכוד והציונות הדתית סיכמו כי יו"ר המפלגה יכהן כשר האוצר ברוטציה עם דרעי ולאחר מכן יכהן כשר הפנים. בנוסף, תקבל המפלגה את תיקי ההתיישבות והקליטה ותיק נוסף, התחבורה או החינוך, בחציה השני של הקדנציה. המפלגות הוציאו הודעה: "הפרסום אינו מדוייק"

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

הליכוד והציונות הדתית סיכמו כי יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ברוטציה, ובאמצע הקדנציה יעבור לתפקיד שר הפנים. עוד סוכם כי המפלגה תקבל לידיה את תיקי ההתיישבות והקליטה. באמצע הקדנציה תקבל הציונות הדתית בנוסף גם את תיק התחבורה או החינוך, זאת בכפוף להחלטת הליכוד.

גורמים במפלגה טוענים כי מעבר לכך "יהיו סמכויות משמעותיות על ההתיישבות ביהודה ושומרון". לדבריהם, רוב הדברים במו"מ סוכמו עם הליכוד. בנוסף, גם ועדת החוקה בכנסת, שבה ידונו ברפורמות המשפטיות במהלך הקדנציה הקרובה, תהיה בידי הציונות הדתית.

הרוטציה על תיק האוצר היא עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בשל פשרה שהושגה עמו לאחר שיו"ר הציונות הדתית לא הסכים לסגת מדרישתו לקבל את אחד משני התיקים: אוצר או ביטחון. עם זאת, על פי הסיכום, זה לא התיק היחיד שבו תהיה רוטציה. גם תיק התחבורה או החינוך יועבר לסמוטריץ' במהלך הקדנציה.

בליכוד ובציונות הדתית הוציאו הודעה משותפת לאחר הפרסום על חלוקת התיקים והתפקידים ומסרו כי הוא "אינו מדוייק. אנו מציעים להמתין לפרסום מסודר לאחר החתימה על ההסכם".

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו בתום פגישתם, 28 בנובמבר 2022. דוברות הליכוד, אתר רשמי
סמוטריץ' ונתניהו בפגישתם, השבוע/אתר רשמי, דוברות הליכוד

אמש התקדמו המפלגות במשא ומתן והגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים, בהם, הוחלט על מינוי יו"ר כנסת זמני באופן מיידי. זאת, בהתאם לבקשת ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו.

סמוטריץ' ונתניהו נפגשו שלשום, ובתום הפגישה הודיע יו"ר הציונות הדתית כי "יש התקדמות. אנחנו אופטימיים הרבה יותר".

בליכוד שואפים להחתים את כל המפלגות על הסכמים כמה שיותר מהר, אך נתניהו אינו מתכנן להודיע עדיין לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים ממשלה. זאת, בשל דרישות שותפותיו לחקיקה שתקדים את השבעת הממשלה, ובראשן - הדרישה של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שר הפנים והבריאות המיועד, לחוקק חוק שיאפשר לו להתמנות לשר, למרות שהורשע בשנה שעברה בעבירות מיסוי. על מנת לקדם את החוק שיאפשר למנות את דרעי לשר עוד לפני ההשבעה, הקואליציה לעתיד צריכה להחליף תחילה את יו"ר הכנסת, מיקי לוי, באיש מטעמה, כדי שלא יהיו עיכובים בחקיקה בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully