וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: הושגו החתימות להחלפת יו"ר הכנסת, התקדמות משמעותית בדרך להקמת ממשלה

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 23:27

64 הח"כים מהקואליציה העתידית, בהם גם הח"כים של יהדות התורה, העבירו את החתימות הדרושות למינוי לתפקיד שהתעכב עד כה. בליכוד אף ציינו שחלה התקדמות במגעים להרכבת הממשלה. ההצבעה על מינוי יו"ר חדש לכנסת תתקיים בעוד שבוע

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

הושגו כלל החתימות הדרושות למינוי יו"ר הכנסת - כך נמסר הערב (שני) בהודעה מטעם הליכוד. במפלגה ציינו כי 64 הח"כים הנמנים עם הקואליציה העתידית, בהם גם הח"כים מיהדות התורה, העבירו את החתימות בצד התקדמות משמעותית במו"מ להקמת הממשלה. ההצבעה על מינוי היו"ר תתקיים ביום שני.

ההחלטה על קיום ההצבעה בעוד כשבוע התקבלה לאחר שהחתימות הועברו לידי יו"ר הכנסת. "לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-25", מסר היו"ר הנוכחי מיקי לוי. "לצערי, לפי הפרסומים בתקשורת - הבקשה החריגה לבחירת היו"ר שלא במועד השבעת הממשלה נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי לכהן כשרים. למרות הכאב בידיעה שזו כוונת הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר והמליאה תכונס על פי החוק".

בנימין נתניהו מקבל את המנדט להרכבת הממשלה, בית הנשיא, ירושלים, 13 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נאספו החתימות להחלפת יו"ר הכנסת. נתניהו/ראובן קסטרו

בליכוד יש מתמודדים רבים על התפקיד, בהם אופיר אקוניס, יואב קיש, דודי אמסלם ודני דנון. נתניהו דחה עד כה את ההכרעה על זהות היו"ר, בין השאר כדי להשלים את סבב את סבב חלוקת התיקים לשותפות בממשלה ולכלול את היו"ר בחלוקת התפקידים הכוללת לחברי הליכוד.

לוח הזמנים להשבעת הממשלה הולך ומתקצר. 28 ימי המנדט של נתניהו אמורים להסתיים בסוף השבוע הקרוב, ובאפשרותו לבקש הארכה של 14 ימים נוספים מהנשיא יצחק הרצוג. בגוש נתניהו מעריכים כי ההשבעה תערך ברגע האחרון, במהלך ימי חג החנוכה.

יהדות התורה במהלך ההגשת הרשימות בכנסת 15 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
גם הם חתמו. יהדות התורה/ראובן קסטרו

עד אז, מלבד מינוי יו"ר כנסת חדש, נדרשים חברי הקואליציה לקדם חקיקה כמו שינוי לחוק יסוד: הממשלה שיכשיר את המינוי של אריה דרעי לשר למרות הרשעתו בעבירות מס, תיקון לפקודת המשטרה שיאפשר לבן גביר סמכויות על המשטרה, תיקונים הנדרשים לטובת הסמכות של בצלאל סמוטריץ' במשרד הביטחון וכן ביטול החוק שמאפשר פיצול של ארבעה ח"כים מסיעה קיימת לסיעה חדשה בכנסת, חוק שנתניהו רוצה לבטלו במהרה כדי לנטרל את האיום של קבוצת הח"כים המאיימים בליכוד.

מחר צפויה להתכנס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש ולהקים שתי ועדות זמניות אחת מהן ועדה מיוחדת שתפקידה יהיה להסדיר את כל הליך החקיקה המדובר בתוך פרק זמן קצר של שבועיים לכל היותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully