וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 2 של בן גביר בהצעת חוק: להעניק רוב לממשלה בוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 19:01

ח"כ יצחק וסרלאוף, שאמור להתמנות לשר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בממשלה הבאה, הגיש למזכירות הכנסת הצעק חוק לפיה הממשלה היא זו שתבחר את שני עורכי הדין בוועדה, ולא לשכת עורכי הדין - כך נודע לוואלה!. "עיוות מוסרי המעניק לגילדה מסוימת כוח בלתי סביר בעליל"

בווידאו: יצחק וסרלאוף בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

מספר 2 בעוצמה יהודית, ח"כ יצחק וסרלאוף, הגיש בימים האחרונים הצעק חוק למזכירות הכנסת לפיה לממשלה יהיה רוב בוועדה לבחירת שופטים. לפי ההצעה שפרטיה הגיעו לידי וואלה, הממשלה היא זו שתבחר את שני עורכי הדין בוועדה ולא לשכת עורכי הדין, באופן שייתן לה רוב של קול אחד על פני שאר החברים בה. וסרלאוף, שאמור להתמנות לשר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בממשלה הבאה, לא יוכל לקדם לאחר מינויו את ההצעה אך ינסה לקדם אותה מתוך הממשלה.

הוועדה לבחירת שופטים מורכבת מתשעה חברים, שהם נשיא בית המשפט העליון, שני שופטים אחרים של בית המשפט העליון, שר המשפטים ושר אחר שתקבע הממשלה, שני חברי הכנסת שתבחר הכנסת, לרוב נציג קואליציה ונציג אופוזיציה, ושני נציגים של לשכת עורכי הדין שתבחר המועצה הארצית של הלשכה. לפי הצעת החוק של ח"כ וסרלאוף, שני עורכי הדין ייבחרו מטעם הממשלה.

יצחק וסרלאוף בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"עיוות מוסרי", ח"כ וסרלאוף/ראובן קסטרו

הסיבה, כך בדברי ההסבר להצעת החוק היא כי "מדובר בעיוות מוסרי המעניק לגילדה מסוימת (אשר ספק רב אם היא מייצגת את כלל הציבור הישראלי באופן מייצג) כוח בלתי סביר בעליל בקשר לקביעת נושאי משרה שיפוטית בעלי כוח עצום בציבוריות הישראלית. הצעת החוק מניחה כי מציאות זו עומדת בניגוד לאינטרס הציבורי בייצוג ראוי ברשות השופטת. עם זאת, לא ניתן להקל ראש ביכולתם של עורכי דין, אשר מופיעים בפני שופטים בערכאות נמוכות, או מכירים את חבריהם למקצוע, ליתן חוות דעת על התאמתו של עורך דין לשמש כשופט, או על התאמתו של שופט לעבור לערכאה גבוהה יותר".

בשיחה לוואלה הוסיף ח"כ וסרלאוף כי מטרתו "לתת ייצוג הולם בוועדה לבחירת שופטים ולמנוע מצב שבו הכוח ניתן בידי עורכי דין העלולים למנות שופטים שאינם משקפים את דעת רוב הציבור. העם הוא הריבון והנציגים בכנסת אמורים לייצגו גם בהליך הבחירה של השופטים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אזכרה במלאת 32 שנה למותו של הרב מאיר כהנא, אולמי דוד, ירושלים, 10 בנובמבר 2022. שלומי הלר
"העם הוא הריבון", וסרלאוף לצד בן גביר ובכירים נוספים בעוצמה יהודית/שלומי הלר

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, מתח ביקורת על המהלכים שהממשלה החדשה צפויה להעביר "אני נגד פסקת התגברות, נגד פגיעה בעצמאות מערכת המשפט ונגד שינוי הוועדה לבחירת שופטים", אמר חימי. "אני חשוב שבית המשפט העליון צריך להיות הזרוע שבוחנת את המעשים של הרשות המבצעת וברור שבמדינה דמוקרטית המילה האחרונה צריכה להיות של בתי המשפט ולא של הפוליטיקאים והעמדות שלי מאוד ברורות בנושא. אני מוטרד מההצהרות חדשות לבקרים של כל מיני גורמים פוליטיים ומודאג מצביונה של מדינת ישראל".

וסרלאוף תקף את חימי בעקבות תגובתו: "חימי המשתלח בצורה חסרת תקדים, בוטה, מסיתה ורדודה, שכח שהריבון הוא העם ולא לשכת עורכי הדין. חימי שייך לגילדה שלא מייצגת את הציבור וכל רצונו הוא לקבל כוח עצום שהציבור בכלל לא נתן לו. את העיוות במינוי שופטים שלא מייצגים את רוב הציבור, צריכים לשנות ויפה שעה קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully