וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' סותר את נתניהו: נעמוד על ביטול סעיף הנכד בחוק השבות

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 10:31

לאחר הריאיון של ראש הממשלה המיועד ל-NBC, בו אמר כי הוא מעריך שלא יחול שינוי בסעיף ש-72% מהעולים מכוחו אינם יהודים, הבהיר יו"ר הציונות הדתית כי הוא לא מתכוון להתפשר בנושא. "זה אחד האיומים הכי גדולים על הדמוגרפיה הישראלית, מציע שפחות נדבר ויותר נעשה"

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר (שני) כי הוא מתכוון לעמוד על הדרישה של הציונות הדתית ושל המפלגות החרדיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות במסגרת הסיכומים לקראת הקמת הממשלה הבאה. זאת, לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר אתמול בריאיון ל-NBC כי הוא מעריך ששינוי הסעיף לא יעבור בקואליציה הבאה בראשותו.

"נעמוד על זה, זה אחד האיומים הכי גדולים על הדמוגרפיה הישראלית, על זהות היהודית של המדינה וההתבוללות", אמר סמוטריץ' בריאיון לרדיו החרדי קול ברמה. "זאת פצצת זמן חברתית ויהודית שחייבים לטפל בה. אנחנו מתעקשים על זה ונמשיך להתעקש על זה. אני מציע שפחות נדבר ויותר נעשה".

בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"פצצת זמן חברתית ויהודית שחייבים לטפל בה. אנחנו מתעקשים על זה ונמשיך להתעקש", סמוטריץ'/ראובן קסטרו

סעיף הנכד הוא סעיף 4א שנוסף לחוק השבות בשנת 1970. סעיף זה מעניק את הזכויות לבן או בת זוג, בן, ולנכד של יהודי, ללא קשר לשאלה אם היהודי עדיין בחיים ואם הוא עולה יחד עם קרוביו לישראל. הנתונים שפורסמו על ידי הכנסת לאחרונה מלמדים כי בשנת 2020 כ-72% מהעולים מכוח הסעיף הזה אינם יהודים.

בריאיון שקיים אתמול ב-NBC אמר נתניהו שלא יחול שינוי בסעיף, אך לאחר מכן פירט: "יהיה דיון ארוך ומעמיק, אבל אני בספק אם יהיה שינוי. זה יצריך דיון מעמיק - אתה לא עושה את זה מהרגע להרגע. אתה יודע, תמיד חיפשתי 'יצירתיות' בנושאים הללו, וגם לסייע בנושאי גיור, ותמיד ניסיתי לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully