וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן שיגר מכתב לליכוד ולציונות הדתית בדרישה לא לשנות את חוק השבות

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 16:27

בפנייה אישית לחברי שתי הסיעות דרש שר האוצר היוצא שלא יקדמו את ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, שמאפשר לבני הדור השלישי לעלות לישראל. את המכתב שיגר ליברמן לאחר שהסיעות החרדיות ומפלגתו של סמוטריץ' העלו דרישה לפסילת הסעיף במסגרת המו"מ הקואליציוני

יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר היוצא אביגדור ליברמן שיגר היום (רביעי) פנייה אישית לכל חברי סיעת הליכוד וחברי סיעת הציונות הדתית, בדרישה שלא לקדם את ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, שמאפשר למי שהוא דור שלישי ליהודי לעלות לישראל לפי החוק.

הסיעות החרדיות והציונות הדתית העלו את הדרישה לבטל את הסעיף במסגרת המו"מ הקואליציוני, ובישראל ביתנו מתריעים כי הדבר ירוקן את חוק השבות מתוכן ויפגע בעתיד העם היהודי. ליברמן שלח היום שני מכתבים שונים, אחד לחכים של הליכוד ושל הציונות הדתית, המצטטים את ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ומנהיג המפד"ל לשעבר חיים שפירא בהתאמה,

"רצונן של סיעות הקואליציה המתגבשת לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות הן בגדר ניסיון נוסף להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה, אך הפעם בשונה מפעמים קודמות נראה שהניסיון הנ"ל יהפוך למציאות והחזון שהוא אנטיתזה לחזונו של הרצל עתיד להתממש", ליברמן כתב בשני המכתבים, בהם דרש לשקול מחדש את המהלך. "במקום להשתדל ולאפשר יהדות מקרבת ובכך למנוע פילוג בעם ישראל, אנו רואים לצערי הרב ניסיון מכוון לפגוע פגיעה קשה בערכי הציונות ובעתידו של העם היהודי".

ח"כ אביגדור ליברמן בישיבת סיעה ראשונה של מפלגת "ישראל ביתנו"  בהשבעת הכנסת ה25 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ אביגדור ליברמן בישיבת סיעה ראשונה של מפלגת "ישראל ביתנו" בהשבעת הכנסת ה25 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

במכתב לחברי הליכוד ליברמן מצטט את בגין, בדיון שהתקיים במליאת הכנסת ב1965 סביב יהדותה של רינה איתני, ששירתה בצהל אך אימה לא היתה יהודיה. "הייתה תקופה... שחכמינו ביקשו להכביד על כל מי שאיננו יהודי להצטרף לעם היהודי מבחינת הדת והלאום גם יחד. עתה התקופה היא אחרת. שליש מעמנו הושמד; יש בינינו משארית הפליטה; חלק מהם ניצל על ידי זרים או על ידי זרות. הם או הן סיכנו את חייהם או חייהן למען הצלת אחינו... ואם הם באים אלינו, עלינו לקרבם ולקבלם בחסד ובאהבה וברחמים רבים...". בסיום המכתב קרא לחברי הליכוד "להשתכנע" מבגין, "שלפחות לפי הצהרותיכם "בדרכו" אתם הולכים ופועלים".

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ', אריה דרעי, אביגדור ליברמן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו, סמוטריץ' ודרעי/ראובן קסטרו

במכתב לחברי הציונות הדתית ליברמן ציטט את מי שהיה מנהיג הציונות הדתית במשך שנים, חיים שפירא ז"ל, שתמך בשינוי חוק השבות ביושבו כשר הפנים, בשנת 1970. "להלן דברי שפירא ז"ל בהתייחס לסירובה של הרבנות הראשית לרשום את ילדיו של רב-סרן בנימין שליט כיהודים: "הרבנות הראשית איננה מבינה שאנו לא חיים באיזו עיירה באירופה... הרבנות נתונה להשפעות הכובלות את ידיה. במשך אלפי שנים ידענו לתקן תקנות ולמצוא הקלות, אך כאן כל מי שרוצה להחמיר בא ומחמיר... ברבנות הראשית שולטים רבנים קיצוניים, והם משפיעים גם על רבני המפד"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully