וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם גבעתי שתועד מקלל פעיל שמאל ירצה מאסר של 10 ימים בכלא צבאי

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 11:14

החייל שתועד מגדף את אחד הפעילים, והביע תמיכה בשר המיועד לביטחון לאומי, יישלח למאסר. בן גביר: "המסר בענישה לא מחזק את החיילים במאבק נגד טרור - הגיע הזמן לעשות פה סדר". אביו של הלוחם: "יכול להיות שבאמת לא היה צריך להגיד את זה, המפקדים צריכים לתת לו גב"

בווידאו: אלימות חיילים נגד פעילי שמאל/צילום: עיסא עמרו, טל שגיא

לוחם חטיבת גבעתי שתועד מקלל פעיל שמאל בחברון, וקורא כי "בן גביר יעשה סדר", נשפט על ידי מפקדיו ונגזר עליו עונש של עשרה ימים - כך נמסר הבוקר (שלישי). התחקיר הפיקודי של כל האירוע הסתיים ויוצג לרמטכ"ל בהקדם. חקירת מצ"ח של תקרית האלימות במהלכה היכה לוחם גבעתי אזרח ישראלי, תועבר לעיון הפרקליטות הצבאית. קודם לכן, בהתאם לממצאי התחקיר שבוצע באוגדת איו"ש, הוחלט על השעיית חמש הלוחמים.

"מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים", מסר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. "המסר בענישה מרפה את ידי החיילים ולא מחזק אותם במאבק מול הטרור. גם בזה הגיע הזמן לעשות פה סדר ולתת גב לחיילים הגיבורים שלנו".

חברו של בן גביר לקואליציה העתידית, משה ארבל מש"ס, מתח ביקורת על תגובתו על עונש הלוחם, ואמר: "בן גביר ידידי, אני קורא לך להשאיר את צה"ל מחוץ לשיח הפוליטי. אסור לאפשר בשום אופן ללוחם צה"ל במדים להתבטא בעד שום מפלגה באופן הזה. חיילי ולוחמי צה"ל האהובים העומדים על משמר ארצנו חייבים להיות לפחות קומה אחת מעל העסקונה הפוליטית".

לוחם גבעתי שתועד מקלל פעיל שמאל, 29 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27 א', אתר רשמי
"אני החוק פה". הלוחם שנשפט למאסר/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א'

לאחר מכן הגיע בן גביר לתמוך במשפחתו של הלוחם "אני דורש מהרמטכ"ל ומכל הפיקוד לחשוב פעמיים על העונש הזה", אמר השר המיועד. אביו של החייל, אלי לוי, הוסיף: "שלחתי את הבן שלי לקרבי, להיות לוחם, למען עם ישראל. לצערנו הרב הגיעו אנרכיסטים שקיללו אותו, ביזו אותו, ירקו עליו, הובילו אותו לומר אמירות פוליטיות. יכול להיות שבאמת לא היה צריך להגיד 'בן גביר יעשה סדר', אבל על דבר כזה לשלוח לכלא לעשרה ימים? אני מצפה מהמפקדים שלו, לכל מי שמעליו, לתת לו גב, לתת לו גיבוי, לחזק אותו ולהיות בעדו, כדי לרומם את רוחו ולהמשיך בתפקיד החשוב שיש לו".

את החייל מייצג עורך הדין אופיר שטיינר מארגון חוננו. "החייל הובא לדין משמעתי - שיפוט על ידי גורמי הפיקוד - אחר שהפיקוד הבכיר כבר חרץ את דינו מעל לכל במה אפשרית", אמר עורך הדין. "הוא ביקש להישפט כאילו לא היה זה אירוע מתוקשר, ובסוף הוטל עליו עונש של כליאה בפועל, חרף גרסה ברורה שהציג, לפיה לא הייתה לו כל כוונה להביע עמדה פוליטית או לפעול בניגוד להוראות. עונש שפשוט שנגזר מראש".

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל לחיילים לאחר התקרית בחברון: "אירועים המכתימים את כל צה"ל"; 5 לוחמים יושעו

לכתבה המלאה
בווידאו: אב החייל שתועד מגדף פעיל שמאל בחברון: "ביזו את הבן שלי וגררו אותו לאמירות פוליטיות"/מערכת וואלה!
בא"ח גבעתי. דובר צה"ל
חייל גבעתי שתועד מכה פעיל שמאל בחברון צפוי לרצות עשרה ימי מאסר בכלא הצבאי. בא"ח גבעתי/דובר צה"ל

בערב שישי האחרון, הותקפה קבוצה של פעילי שמאל על ידי חיילי צה"ל בחברון. הפעילים, חלקם דתיים וחרדים, הגיעו לביקור סולידריות עם משפחות פלסטיניות, לאחר האלימות שהופנתה כלפי תושבי העיר בשבת "חיי שרה", לפני שבוע. בשני תיעודים נראים חיילי גבעתי משתמשים באלימות מילולית ופיזית מצד החיילים בשטח.

באחד הסרטונים נראה חייל מכה קשות את אחד הפעילים, שנראה שלא פועל בצורה אלימה בעצמו. בסרטון נוסף נראה חייל אומר לפעילים "נגמר הבית זונות שאתם עושים פה".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הפיץ לפני כמה ימים בעקבות הדברים אגרת בנושא ללוחמים ולמפקדים שבה נאמר: "אירועים שכאלה מכתימים את שמה של היחידה שבה החייל משרת, את צה"ל ואת מדינת ישראל. אני ער למציאות המורכבת שאתם פועלים בה ומבין את האתגר שאיתו עליכם להתמודד. זה אכן מורכב, אך האיזון הראוי בין הפעלת הכוח לריסון הכוח הוא חלק מהמקצועיות ומהערכים של לוחם ומפקד. הרוב המכריע של חיילי צה"ל לא נוהג כך, נהפוך הוא, והתנהגות חריגה מסוג זה מחייבת הוקעה וענישה חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully