וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל סיים את ביקורו בארה"ב: "שיתוף הפעולה עם הצבא האמריקני יורחב"

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 18:53

אחרי שקיבל עיטור כבוד אמריקני ונפגש עם בכירי מערכת הביטחון במדינה, כוכבי שב ארצה. לצד הפגישות עם הבכירים, הרטכ"ל סייר בבסיסים שונים של צבא ארה"ב. "צה"ל ימשיך לפעול באופן נמרץ כנגד ההתבססות האיראנית באזור"

בווידאו: הרמטכ״ל בסיום ביקורו בארה״ב: ״בתקופה הקרובה תורחב באופן משמעותי הפעילות המשותפת עם צבא ארה״ב באזור״/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי, סיים היום (חמישי) את ביקורו בארצות הברית ושב ארצה. "על מנת לשפר את התמודדות עם האתגרים האזוריים, בתקופה הקרובה תורחב באופן משמעותי הפעילות המשותפת עם פיקוד המרכז (מזרח תיכון) של צבא ארצות הברית", אמר כוכבי בסיום הביקור. "במקביל, צה"ל ימשיך לפעול באופן נמרץ כנגד ההתבססות האיראנית באזור".

אתמול ביקר הרמטכ"ל במפקדת כוחות הצי של חיל הים האמריקני בנורפולק, וורג'יניה. במהלך הביקור כוכבי לווה על ידי מפקד פיקוד כוחות הצי האמריקני, אדמירל דריל קאודל וסייר בצוללת גרעינית ובנושאת מסוקים, כדי להעמיק ביכולות המבצעיות שלהן. שלשום השתתף כוכבי בהערכת מצב מבצעית במטה פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום) שבטמפה, פלורידה. כמו כן, קיים הרמטכ"ל פגישת עבודה עם מפקד סנטקום, הגנרל מייקל קורילה.

אביב כוכבי בביקורו בארה"ב. דובר צה"ל
כוכבי בביקורו בארצות הברית/דובר צה"ל

מוקדם יותר השבוע קיבל כוכבי את עיטור הכבוד האמריקני "Legion of Merit" על ידי יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מארק מילי. העיטור הוענק לו בין השאר בעקבות העמקת השותפות האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית. העיטור הוענק לרמטכ"ל בשם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך משמר כבוד שהתקיים היום בבסיס פורט מאייר בוושינגטון.

"עבור הצטיינותו יוצאת הדופן במסגרת שירותו כראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל בארבע השנים האחרונות, כחלק ממעשיו במהלך כהונתו כרמטכ"ל, כוכבי הדגים את רוח שיתוף הפעולה בכך שהעמיק את השותפות האסטרטגית בין ארצות הברית לישראל", נאמר בטקס. "כוכבי ביסס את מעמדה של ישראל כמובילה ביטחונית-אזורית, בעלת יכולת ואפקטיביות מבצעית במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully