וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל תועד תוקף באלימות פעילי שמאל בחברון: "בן גביר יעשה פה סדר"

עודכן לאחרונה: 25.11.2022 / 16:41

פעילי שמאל, שהגיעו לביקור סולידריות עם משפחות פלסטיניות בעיר לאחר האלימות שחוו בשבת שעברה, נקלעו לאירוע אלים - הפעם מצד חיילי גבעתי. בתיעוד שפורסם נראה חייל מכה קשות מפגין, ובסרטון נוסף נשמע חייל משבח את יו"ר עוצמה יהודית. בעקבות האירועים - החייל הושעה

בווידאו: אלימות חיילים נגד פעילי שמאל/צילום: עיסא עמרו, טל שגיא

קבוצה של פעילי שמאל הותקפה היום (שישי) על ידי חיילי צה"ל בחברון. הפעילים, חלקם דתיים וחרדים, הגיעו לביקור סולידריות עם משפחות פלסטיניות, לאחר האלימות שהופנתה כלפי תושבי העיר בשבת "חיי שרה", לפני שבוע. בשני תיעודים נראים חיילי גבעתי משתמשים באלימות מילולית ופיזית מצד החיילים בשטח. בעקבות האירועים, אחד מהחיילים שנראה משתמש באלימות כלפי הפעילים - הושעה.

באחד הסרטונים נראה חייל מכה קשות את אחד הפעילים, שנראה שלא פועל בצורה אלימה בעצמו. בסרטון נוסף נראה חייל אומר לפעילים "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר הבית זונות שאתם עושים פה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה את האירוע וכינה אותו "חמור ביותר ומנוגד לערכי צה"ל ולפקודותיו". הוא המשיך, "הנהלים וההנחיות מאפשרים לחיילים חופש פעולה כדי לבצע את משימתם, אך אסור להם להפעיל כוח שלא לצורך ואסור להם לנהוג באלימות. מקור עוצמתו של צה"ל הוא בהיותו צבא מקצועי ומשימתי, ערכי וממלכתי". מדובר צה"ל נמסר כי "האירועים יתוחקרו ע"י מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. אירוע האלימות ייחקר על ידי המשטרה הצבאית, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

משוברים שתיקה נמסר בתגובה: "את ההשפעות של המינוי הקרוב של בן גביר כבר רואים בשטח".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • שמאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully