וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תמיכת בן גביר בחיילים התוקפים, צה"ל מבהיר: "לוחם שלא יתנהל באופן מוסרי - יושעה"

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 22:14

מפקד עוצבת הפלדה תא"ל נדב לוטן הבהיר כי במסגרת הפעילות בגדה המערבית יש לחזק את מסרי "עשה ואל תעשה" בקרב הלוחמים, והבהיר שמי שלא יעשה את שמצופה ממנו - יושעה עד לסיום התחקיר בעניינו, "נגלה אפס סובלנות". בן גביר מוקדם יותר היום: "החיילים צריכים לקבל גיבוי"

בווידאו: אלימות חיילים נגד פעילי שמאל/צילום: עיסא עמרו, טל שגיא

מפקד עוצבת הפלדה, תת-אלוף נדב לוטן קיים היום (שני) שיח עם כל מפקדי החטיבות שתחתיו, זאת בעקבות המקרה בו חמישה חיילים תקפו פעילי שמאל בחברון. בתום השיחה, הורה לוטון על חידד הנהלים, והזהיר כי חיל שיבצע מעשה לא מוסרי, לא יבצע פעולות מבצעיות. מוקדם יותר היום, גינה בן גביר את ההחלטה להשעות את את חמשת הלוחמים, "החיילים צריכים לקבל את מלוא הגיבוי".

מפקד האוגדה לוטון קיים היום שיחה עם מפקדי מפקדי החטיבות, בסופה הורה על שלושה צעדים באופן מיידי. לוטון הורה "לחזק את אופי התדרוכים", ולהדגיש את ערכי ה"עשה ואל תעשה" בקרב כלל הלוחמים, עוד בחודש הנוכחי. עוד נקבע כי לוחמים שלא יתנהלו באופן מוסרי, כי שמצופה מהם, לא יבצעו פעולות מבצעיות עד לסיום תחקיר האירוע בו היו מעורבים.

לבסוף, הורה לוטון על עצור פיקודי, חידוד נהלים אצל כלל המפקדים בחטיבות. לבסוף נמסר כי אירוע תקיפץ הפעילים מתוחקר, וכי "מפקדי האוגדה יגלו אפס סובלנות למקרי אלימות מילולית ופיזית".

תיעוד מהעימות בחברון 28 בנובמבר 2022. עיסא עמרו וטל שגיא, אתר רשמי
תיעוד העימות בחברון/אתר רשמי, עיסא עמרו וטל שגיא

במקרה, שהתרחש מוקדם יותר השבוע, תקפו חמישה לוחמי גבעתי פעילי שמאל, שהגיעו למקום כדי להביע סולידריות עם משפחות פלסטיניות, לאחר שאותן המשפחות ספגו אלימות. ביום שבת, הוחלט בצה"ל להשעות את הלוחמים. הרמטכ"ל אביב כוכבי הפיץ איגרת בנושא ללוחמים ולמפקדים, בה נאמר כי "אירועים שכאלה מכתימים את שמה של היחידה, את צה"ל ואת מדינת ישראל".

עוד הוסיף הרמטכ"ל כי הוא "ער למציאות המורכבת שאתם פועלים בה ומבין את האתגר. אך האיזון הראוי בין הפעלת הכוח לריסון הכוח הוא חלק מהמקצועיות ומהערכים של לוחם ומפקד. הרוב המכריע של חיילי צה"ל לא נוהג כך, והתנהגות חריגה מסוג זה מחייבת הוקעה וענישה חמורה".

טקס השבעת הכנסת | יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך ישיבת סיעתו 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"קבוצה של אנרכיסטים שבאה כדי להתסיס", בן גביר על פעילי השמאל/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, השר המיועד איתמר בן גביר מתח ביקורת על השעיית הלוחמים. "קבוצה של אנרכיסטים באה ממקום למקום כדי להתסיס ולהדליק את הרוחות - לא ברור למה צה"ל מיהר לגנות את החיילים, הם צריכים לקבל את מלוא הגיבוי", אמר בן גביר. לטענתו, "יש ראיות כל כך ברורות שהאנרכיסטים הם אלה שהתחילו, פגעו וקיללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully